Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Főfékhenger csere után beesik...

Főfékhenger csere után beesik a fékpedál, mi lehet a baj?

Figyelt kérdés
A problémám lényege, hogy 1988-as 1.6td passat főfékhenger cseréje után a fékpedál, minden ellenállás nélkül beesik. Hiába pumpáljuk sehogy sem keményedik fel, a légtelenítő csavaroknál se levegő se olaj nem jelenik meg a pumpálástól, pedig fel van öntve fékfolyadékkal. A henger hallhatóan dolgozik, illetve látni is, hogy a folyadék fel-le mozog a tartályban, de de fékekhez nem jut el... egyikhez sem. Mi lehet a baj?

2017. jan. 9. 12:24
1 2
 11/12 anonim válasza:
Az előttem szóló mondott végre értelmeset.Hiába légteleníted a szelepekkel a féknyergeknél, ha közben nincs pótolva felül a folyadék a főfékhenger tartályában, akkor ott egy zárt rendszerben levegősödik be maga a főfékhenger amikor pumpálod a pedált. Gondolom a kérdezőnek már megoldódott a baja 2017 óta de akinek esetleg hasonló a tapasztalata, mindenképp légtelenítse a főfékhengert. Youtube a barátod: bleeding master cylinder. (nem feltétlen kell leszedni az autóról)
2019. okt. 3. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim válasza:

Aki hallott a közlekedő edények elméletéről (általános iskolai anyag) az elképzelheti még ha autót se modern lóvasszekeret sem látott,hogy egy zárt kőrben egy fékdugattyú nyomásra átviszi a folyadék nyomást a másikra.Mivel a fékpedál hosszabb utat tesz meg mint a fékdugattyú azért az utobbi ugyan kevesebbet fog elmozdúlni de sokkal nayobb erő átvitelére képes.

Ezen alapszik a legtöbb autókba szerelt fék.Vannak sportos kivitelek ahól komplikáltabb akár több szelepen folyatják át a folyadék ami nagyobb igénybevételnél vagy hűtő alaklmazása esetén hasznos ,hanem egy mezei autónál nagyon is átlátható a rendszer. Duppla fékhenger egyik köre általában a jobb első és a bal hátsó fékre hat a másik meg ellenkezőleg azon biztonsági okból,ha az egyik elromolna(dugattyú gumitömitése kiszakad vagy cső illesztésnél lelazúlna vagy csőrepedés állna ba az autó így is megállítható legyen.A rendszer tömörsége nagyon fontos mert míg a levegő rugalams és összenyomható addig a fékfolyadék szilárd és ezt a tulajdonságát használjuk fel a közlekedő edényekben ,többek között a gépjárművek fékrenszeréhez is.

2020. jún. 28. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!