Főfékhenger csere után beesik a fékpedál, mi lehet a baj?
Aki hallott a közlekedő edények elméletéről (általános iskolai anyag) az elképzelheti még ha autót se modern lóvasszekeret sem látott,hogy egy zárt kőrben egy fékdugattyú nyomásra átviszi a folyadék nyomást a másikra.Mivel a fékpedál hosszabb utat tesz meg mint a fékdugattyú azért az utobbi ugyan kevesebbet fog elmozdúlni de sokkal nayobb erő átvitelére képes.
Ezen alapszik a legtöbb autókba szerelt fék.Vannak sportos kivitelek ahól komplikáltabb akár több szelepen folyatják át a folyadék ami nagyobb igénybevételnél vagy hűtő alaklmazása esetén hasznos ,hanem egy mezei autónál nagyon is átlátható a rendszer. Duppla fékhenger egyik köre általában a jobb első és a bal hátsó fékre hat a másik meg ellenkezőleg azon biztonsági okból,ha az egyik elromolna(dugattyú gumitömitése kiszakad vagy cső illesztésnél lelazúlna vagy csőrepedés állna ba az autó így is megállítható legyen.A rendszer tömörsége nagyon fontos mert míg a levegő rugalams és összenyomható addig a fékfolyadék szilárd és ezt a tulajdonságát használjuk fel a közlekedő edényekben ,többek között a gépjárművek fékrenszeréhez is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!