Passat B5-ős 98-as 1.6-ős benzines AHL motorkód vezérlés és vízpumpa csere házilag mennyire bonyolult?
A fent említett kocsin előjött pár napja, hogy nincs fűtés és a víz is 90 fok fölé megy. Termosztátot kicseréltem, de nem változott semmi. Plusz a régi termosztátot is leteszteltem és jól működik.
Radiátor dugulás vagy vizpumpára gyanakszom. Radiátort holnap nézem meg, úgy hogy leveszem a csöveket és át engedek rajta meleg vizet. Ha jól átfolyik akkor az elvileg jó. Legalábbis úgy tudom, hogy így lehet ellenőrizni.
Ha pedig a radiátor is jó akkor vízpumpa lehet a bűnös. Erre gyanakszom inkább.
A kocsi hossz motoros így az egész elejét le kell bontani, plusz mivel a vezérlés hajtja a vizpumpát ezért egyben cserélnék mindent.
Nem cseréltem még vezérlést, de tudom, hogy jelöléseket kell tenni, és előírt nyomatékokkal kell meghúzni a csavarokat. Tesztelni pedig a főtengely körbe forgatásával lehet, hogy ha a jelen marad akkor jól csináltuk. Ennyit tudok a vezérlés szereléséről. De már lelkiekben felkészültem rá.
Kérdésem az lenne, hogy esetleg aki ismeri ezt a nem túl gyakori típust milyen tanácsokat tudna adni, hogy mire érdemes figyelni, milyen tippek trükkök vannak esetleg amivel nem lehetek tisztában.
Köszönöm!
A vezérlés összejelöléséhez van egy jó tippem azoknak akik nem profik a szakmában: A motort tekered a látható jelölésig ami a főtengelyen van, de igazából mindegy, mert, minden egyes keréken (Főtengely, vezértengely, olajszivattyú (a gyujtás miatt ezt is jelölni kell) tehát egy-egy fogat összejelölsz festékfilcel a vezérmű szíj csatlakozó fogához. Még azt is megjelölheted a szíj tetején, hogy melyik kerék jele. Miután levetted a szíjat egymásra fekteted az új és a régi szíjat és a régi-röl a jeleket átfested az új szíjra, ügyelve, hogy az adott jel pontosan annyi fog után következzen mint a régi-nél.
Ezután már csak a szíjon levő jelölést az adott kerék jelölt bordájába illeszted és így nem tudod elrontani a pozíciót még akkor sem, ha a gyári jeleket nem találod meg.
Köszönöm a tanácsot. Hengerfej hibát én kizárnám, mert nincs vízfogyásom és az olajfogyasztás is elenyésző.
De holnap megnézem az általad leírt modszerrel.
Vízpumpát egyébként különösebb bontás nélkül lehet ellenőrizni, hogy működik-e?
Pl a felső radiátor csőnél hideg a víz és kézzel össze lehet nyomni, nincs benne nagy nyomás. Akkor melegszik egy kicsit ha mar a motor is meleg és a gumi cső kicsit átveszi a hőt.
Plusz ha a kiegyenlítő tartályba menő felső csövet levettem és belefujtam a kiegyenlítő tartályban felment a vízszint. Majd a fújás után vissza lement.
A 8 szelepes motoron nem túl bonyolult a szíjcsere, itt egy kis segítség:
A fűtés radiátor elméletileg jó, mert mikor légtelenítettem a termosztát csere után akkor a fűtésbe menő két csőről lehúztam a bal oldaliról addig amíg a kis lyuk szabadon nem lesz, de a cső még rajta van. És fűtés maxra, majd gázadások mellett addig ment ameddig mar csak víz nem jött a kis lyukon keresztül. Bár nem néztem meg a jobb oldali csövet de gyanítom hogy azon keresztul azért visszajött a víz.
De javits ki ha tévedek.
Láttam mar hogyan mossák át a fűtés radiátort. Majd ha szerelem azt is megejtem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!