Nektek melyik Mercedes kéne jobban?
Ha csak a két autó között kéne valasztani? Rövid vagy akár hosszú indoklást is ha lehetne! Sajnos nincs pénzem egyikre se egyszerűen kíváncsiságból tettem fel a kérdést. Szép hétvégét!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ennyi pénzért már nem ilyen újkorszaki kacatot vennék, hanem egy W140 SEL600 és azzal együtt minden "szívást" elviselnék anyagilag.
Esetleg az SL600 -n még elgondolkoznék szintén abból a korszakból, mert nyáron feeling egy SL.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha pisztolyt szórítanak a fejemhez inkább az S, de mondjuk inkább a CLS-en levő felnikkel. Az a baj, hogy a Mercinél nagyon elmentek ebbe a cigányos stílusba - az S-ben még van valamennyi hagyományos autó, de a CLS az már nagyon kommersz dizájnfetisiszta. S nem a jó értelemben vett formaterv-győztesre gondolok. Nézd meg a két autó műszerfalát: hát én a CLS-től undorodnék. Vagyis csak akkor nem zavarna, ha tudnám, hogy valami koreai high-tech büdzsé autóban ülök, de hogy ez egy Merci legyen?!
Ennyiért már lehet kapni:
-az új Subaru sportkombiból (lehet, hogy nincs luxusnak elkönyvelve, de sokkal ritkább, mint egy ilyen Merdzsó)
-hidrós Citroen C5-t (lehet, hogy kommersz, de olyan komfortos, mint egy Rolls Royce)
-vagy Jaguar XE-t (mióta nem Ford leány, nagyon bivaly a vadmacska).
Ha meg használtat akarok, akkor akár
-Saab 9-5-t (nem csoda, hogy siratják a gyártót, ha ilyen utolsó autót csinált)
-Lexus GS-t (kb. a CLS Merci lenyugtatózott és megbízhatóbb japán ikertestvére)
-Volvo S80-t (még a régiből)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a hidrós citroen meg subaru mint alternatíva egy vicc.
Kategóriákat ne keverjük már össze. Legfeljebb az LS ami szóba jöhet mint alternatíva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6: S ki szabja meg a kategóriahatárokat? A nagy és neves autós újságírók? A közvélekedés? A gyári melós? Szerintem a vásárló.
Márpedig téves vélekedés azt hinni, hogy attól, hogy valaki Mercedes-Benz vásárló lesz, neki már nem is fognak számítani olyan dolgok, mint a komfort, szervizelhetőség, ésszerűsség, forgalomban való használhatóság, helykínálat. A prémiumautóba is ugyanazok a 2 filléres beszállítók adják az alkatrészeket - rég nincs már kézzel varrt ülés meg mesteremberek munkája (de ismétlem magam: nézz rá a CLS hányadék belsejére). A gyártók is nagyon jól tudják, hogy aki ilyen autókat vásárol, az nagyrészt csak felvágásból teszi és boldogan kifizet egy csomó prémiumot - az árkülönbség java ebből ered, nem abból, hogy ezek az autók jobbak lennének (na jó, az S-osztály az talán, de a CLS?!). Egy szó mint száz: az autóipar finoman szólva sem fejlődik épp rohamléptékkel, bőven van mozgásterük arra a hétköznapi gyártóknak, hogy a "prémium" autókat befogják egy jobban sikerült modellel. Ha ez egy-egy típus esetében megtörténik ott nem ördögűzésre van szükség, hanem el kell ismerni, hogy ez bizony egy jó autó.
Akik ezek ellen felszólalnak azok nem szakmabeliek, hanem marketingesek. Nyílván a Merci kereskedő nem fog olyat mondani, hogy esetleg a szomszédban is árulnak közel ilyen jó autót, hanem a bullshit dumát fogja nyomni, hogy a 4 ajtós coupé mennyire forradalmi újítás és hogy a formáját a kihaló félben levő afrikai rinocérosz szarvmintázata ihlette meg, pedig csak egy elbaszott hátú szedánról van szó. Nincsennek már határok: egybefolyt a piac, a racionális vásárlónak pedig a hétköznapokban mindegy, hogy 4 ajtós coupéval vagy szedánnal közlekedik - ő egy jó autót akar.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!