Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen gondot okozhat, ha nem...

Milyen gondot okozhat, ha nem éri el az üzemi höfokot egy diesel autó?

Figyelt kérdés
70 fokig megy fel kb..
2017. jan. 7. 09:12
 1/8 anonim ***** válasza:
65%
A termosztát miatt olyan, cseréld ki.
2017. jan. 7. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
attol fugg mennyi km utan nem eri el...nem mindegy, hogy mesz vele 3 km-t a -10 fokban, vagy mesz 50-et...nalam se megy fel a mutato a 90 fokra pedig 16 km-re megyek munkaba, de olyan hideg van, hogy nem tud rendesen bemelegedni.
2017. jan. 7. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
40 km után sem éri el.. tudjuk, hogy mi okozza, nem ez volt a kérdés..
2017. jan. 7. 09:32
 4/8 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Nem éri el az üzemi hőmérsékletet, jobban kopik motor.
2017. jan. 7. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Kopás, fogyasztás, károsanyag kibocsátás.
2017. jan. 7. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Attól függ, hogy milyen autó. Ha ilyen szupertakarékos, akkor teljesen normális. Például Ford Focus 1.6 TDCI-nél ha nagyon nyomom neki ilyen -5 fok alatt, éppen tartja a 90 fokot, de ha megállok 30 másodpercre bármilyen okból, rögtön lezuhan a hőmérséklet 70 fokra. Termosztát tuti jó benne. Ez azért van, mert olyan kevés üzemanyaggal megy a motor, hogy egyszerűen nem elég arra, hogy ebben a hidegben 90 fokon tartsa a vizet.
2017. jan. 7. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Szia!

A motorolajban levő adalékok nagy része 80C fokos hőmérséklet alatt egyszerűen nem aktiválódik, azaz nem képes kifejteni a hatását. (Gagyi olajoknál üzemin sem, de ez más kérdés.) Jellemzően pl. a kopásgátló adalékok ilyenek. Ha műszaki oka van, akkor azt hárítsd el. Valamint használj szintetikus, korszerű motorolajat. Attól komolyabb védelem várható el.

A válasz ennél összetettebb, de a probléma megértéséhez elég ennyi is. (Hidegen a viszkozitással sincs rendben az olajnak.)

2017. jan. 21. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem annyira összetett.

Legjobb üzem az autonak ha mindig meleg az olaj.

90 de akár 100c olajhőfok amit alapul vesznek a specifikáciokban is.

Átlag 30-40 es melegoldali olaj 10-15 cst sürü melegen ami kb a legjobb a motornak.


40 fokon 65-90 cst ez már kevèsbè jó, ha neked 70 fokon van akkor ott kb 30-40 cst az olajad ami az ideális 10-15 cst től messze van. Magyarán jobban kopik. Mintha 10w50 lenne benne vagy 10w60 verseny olaj de sose mennèl versenypályán.

Egyèbkènt ha 0w20 at használsz esetleg olyan az autód amibe ez való akkor 70 fokos olajnál is ezzel az olajjal már elèg jo viszkozitásod lesz.

okt. 14. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!