Milyen gondot okozhat, ha nem éri el az üzemi höfokot egy diesel autó?
Szia!
A motorolajban levő adalékok nagy része 80C fokos hőmérséklet alatt egyszerűen nem aktiválódik, azaz nem képes kifejteni a hatását. (Gagyi olajoknál üzemin sem, de ez más kérdés.) Jellemzően pl. a kopásgátló adalékok ilyenek. Ha műszaki oka van, akkor azt hárítsd el. Valamint használj szintetikus, korszerű motorolajat. Attól komolyabb védelem várható el.
A válasz ennél összetettebb, de a probléma megértéséhez elég ennyi is. (Hidegen a viszkozitással sincs rendben az olajnak.)
Nem annyira összetett.
Legjobb üzem az autonak ha mindig meleg az olaj.
90 de akár 100c olajhőfok amit alapul vesznek a specifikáciokban is.
Átlag 30-40 es melegoldali olaj 10-15 cst sürü melegen ami kb a legjobb a motornak.
40 fokon 65-90 cst ez már kevèsbè jó, ha neked 70 fokon van akkor ott kb 30-40 cst az olajad ami az ideális 10-15 cst től messze van. Magyarán jobban kopik. Mintha 10w50 lenne benne vagy 10w60 verseny olaj de sose mennèl versenypályán.
Egyèbkènt ha 0w20 at használsz esetleg olyan az autód amibe ez való akkor 70 fokos olajnál is ezzel az olajjal már elèg jo viszkozitásod lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!