új autót meddig érdemes garanciás átvizsgálásra hordani?
én pontosan a felemlítettek miatt egyszer sem vittem garanciális ellenőrzésre egyik (új)autómat sem.
olajat, szűrőket magam cseréltem, az első négy év utáni vizsgán átment, és utána is két év múlva.
az üregvédelem elleőrzését is elvégeztem úgy, hogy befújtam védőanyaggal.
A kezelési könyv tételesen tartalmazza mivel, mikor, mit kell tenni.
Ha új autót veszel, akkor legalább négy évig nem lehet gondod..de inkább hat, esetleg nyolc évig(persze a kopókat cserélni kell)
szerintem
Ez mindig orosz-rulett. Valóban, az első pár évben a legkisebb az esélye a meghibásodásoknak, a kopó-fogyó alkatrészekre pedig nem vonatkozik a garancia.
Csak kérdés, mi van akkor, ha beleesel abba a kis százalékba, amikor valóban gyári hibás valamely főalkatrész? Ilyenkor a márkaszerviz van könnyebb helyzetben, amennyiben le akarják rázni magukról a felelősséget, hisz a garancia egyik alapfeltétele, hogy a szerződésben vállalt intervallumonként ellenőrzésre viszed az autódat (szerződés=adásvétel, ellenőrzés= kötelező szerviz).
30000 km alatt még a legtöbb kopó alkatrészt le lehet gariztatni pl : kuplung, futómű szilent..., fék betétet, tárcsát egyáltalán nem kivéve ha ütnek.
Bármikor lehet drágább elektromos hiba, pl befecskendező számítógép, kézi fék vezérlő... mind több száz ezres tétel
Ettől függetlenül gyakori a 4-5 évi hibamentes üzem, de mindig vannak kivételek!
Viszont van egy apróság: gyári visszahívásokról nem fogsz tudni! Már pedig egy frissen fejlesztett autónál mindig van. Gondolom senki nem örülne, ha autó pályán lerepül egy ablaktörlő, vagy esetleg kinyílik a motorháztető, leszakad a hátsószárny, vagy csak szar csavarokat raktak a futóműbe, vagy nem húzták meg rendesen. De ott vannak a híres toyota légzsákos esetek is... a tulajdonost csak a szerviz után tudta meg, hogy érvényes légzsák kampány van a kocsiára.
És ezek mind az utóbbi 1-2 év gyári visszahívásaiból írtam össze néhányat.
De a mai tetszett a legjobban: kis teheren nem húzták meg a hátsó futómű csavarjait megfelelően!
Egy éve vettünk egy 8 éves autót. A tulaj sosem volt vele szervizben, csak műszaki vizsgán.Azon átment, nem érdekelte a gari.
Elvittük a márkaszervizbe, ahol közölték, hogy a kocsit átnézik, mert háromféle visszahívása volt(és érvényben van még mindig) másnap visszamentünk, és díjmentesen ki volt cserélve mindaz, ami miatt visszahívták valamikor.
Érdekes, az előző tulaj nem tudott róla.
Hogy érdemes-e? Ki van fizetve a vételárban, úgyhogy nem tesznek szívességet.
A gyári visszahívások mindig garanciában vannak elszámolva!
Nem kötelező a márkaszerviz, oda viszed ahova akarod.
Utóbbi esetében, ha komoly hiba keletkezik az autóban a garanaciális időn belül akkor a tulajdonosnak kell bizonyítania, hogy ő minden előírást és szerviz időintervallumot betartott.
pl: márkától függetlenül 5 év/150000 km a gyári garancia. Neked 4 év és 126021 km-nél elromlik a turbó, ha szerencséd van nem megy szét a belseje, és nem kerül fémforgácsa hengerek közé. Így egy sima turbó felújítás elegendő lesz kb 200000 ért. Utóbbi eset 500-1 M között.
A szerviz intervallum (15000, 20000, 30000, 40000 km is szokott lenni),. Most legyen 15000 km (japán)
Ilyen kor neked 8 szerviz számlát kell bemutatnod, amivel igazolod az alkatrészek beépítését és azt, hogy az előírásoknak megfelelő olajat öntöttek bele.
Ha után gyártott alkatrészeket használtak a szervizeken, mivel az maximum csak a felébe kerül, már buktad is a garanciális javítást. A gyári alkatrészekkel elszokták fogadni. Pl: Peugeot, Citroen, VW Mann szűrőket használ, de te hiába teszed bele a Peugeotodba a Mann szűrőt, ha nincs rajta a Peugeot jelzés az már nem jó!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!