Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » új autót meddig érdemes...

új autót meddig érdemes garanciás átvizsgálásra hordani?

Figyelt kérdés
Sok helyen olvasni , hogy csak pénzlenyúlás . Igaz én is ahogy olvasom a szervizkönyvet , szinte semmire nincs garancia ami hasznos lenne, bordás szíj, kuplung stb. elvileg ami forog , mozog semmire. Érdemes így is elhordani vizsgálatra?

2017. jan. 6. 16:28
 1/7 anonim ***** válasza:

én pontosan a felemlítettek miatt egyszer sem vittem garanciális ellenőrzésre egyik (új)autómat sem.


olajat, szűrőket magam cseréltem, az első négy év utáni vizsgán átment, és utána is két év múlva.


az üregvédelem elleőrzését is elvégeztem úgy, hogy befújtam védőanyaggal.

A kezelési könyv tételesen tartalmazza mivel, mikor, mit kell tenni.


Ha új autót veszel, akkor legalább négy évig nem lehet gondod..de inkább hat, esetleg nyolc évig(persze a kopókat cserélni kell)


szerintem

2017. jan. 6. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Donald J. Trump ***** válasza:
Természetesen a garancia idő végéig. Nem hiszem, hogy olyan nagy áldozat lenne - elég évi egyszer elvinni. Úgysem a leírt dolgokból lesz bajod - azok kiszámítható élettartamúak, egy XXI. századi autón az elektronikus mütyürök meg extrák jelentik a problémát.
2017. jan. 6. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez mindig orosz-rulett. Valóban, az első pár évben a legkisebb az esélye a meghibásodásoknak, a kopó-fogyó alkatrészekre pedig nem vonatkozik a garancia.

Csak kérdés, mi van akkor, ha beleesel abba a kis százalékba, amikor valóban gyári hibás valamely főalkatrész? Ilyenkor a márkaszerviz van könnyebb helyzetben, amennyiben le akarják rázni magukról a felelősséget, hisz a garancia egyik alapfeltétele, hogy a szerződésben vállalt intervallumonként ellenőrzésre viszed az autódat (szerződés=adásvétel, ellenőrzés= kötelező szerviz).

2017. jan. 6. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

30000 km alatt még a legtöbb kopó alkatrészt le lehet gariztatni pl : kuplung, futómű szilent..., fék betétet, tárcsát egyáltalán nem kivéve ha ütnek.

Bármikor lehet drágább elektromos hiba, pl befecskendező számítógép, kézi fék vezérlő... mind több száz ezres tétel

Ettől függetlenül gyakori a 4-5 évi hibamentes üzem, de mindig vannak kivételek!


Viszont van egy apróság: gyári visszahívásokról nem fogsz tudni! Már pedig egy frissen fejlesztett autónál mindig van. Gondolom senki nem örülne, ha autó pályán lerepül egy ablaktörlő, vagy esetleg kinyílik a motorháztető, leszakad a hátsószárny, vagy csak szar csavarokat raktak a futóműbe, vagy nem húzták meg rendesen. De ott vannak a híres toyota légzsákos esetek is... a tulajdonost csak a szerviz után tudta meg, hogy érvényes légzsák kampány van a kocsiára.

És ezek mind az utóbbi 1-2 év gyári visszahívásaiból írtam össze néhányat.

De a mai tetszett a legjobban: kis teheren nem húzták meg a hátsó futómű csavarjait megfelelően!

2017. jan. 6. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
8 éves Renaultot még mindig márkaszervízbe hordjuk, mert nagyon korrekt áron dolgoznak, és ott van egy jó szerelőnk, az autónak pedig szépen végig van vezetve a szervízkönyve márkaszervízben, ami azért valami.
2017. jan. 6. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Egy éve vettünk egy 8 éves autót. A tulaj sosem volt vele szervizben, csak műszaki vizsgán.Azon átment, nem érdekelte a gari.


Elvittük a márkaszervizbe, ahol közölték, hogy a kocsit átnézik, mert háromféle visszahívása volt(és érvényben van még mindig) másnap visszamentünk, és díjmentesen ki volt cserélve mindaz, ami miatt visszahívták valamikor.

Érdekes, az előző tulaj nem tudott róla.


Hogy érdemes-e? Ki van fizetve a vételárban, úgyhogy nem tesznek szívességet.

2017. jan. 8. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A gyári visszahívások mindig garanciában vannak elszámolva!

Nem kötelező a márkaszerviz, oda viszed ahova akarod.

Utóbbi esetében, ha komoly hiba keletkezik az autóban a garanaciális időn belül akkor a tulajdonosnak kell bizonyítania, hogy ő minden előírást és szerviz időintervallumot betartott.


pl: márkától függetlenül 5 év/150000 km a gyári garancia. Neked 4 év és 126021 km-nél elromlik a turbó, ha szerencséd van nem megy szét a belseje, és nem kerül fémforgácsa hengerek közé. Így egy sima turbó felújítás elegendő lesz kb 200000 ért. Utóbbi eset 500-1 M között.

A szerviz intervallum (15000, 20000, 30000, 40000 km is szokott lenni),. Most legyen 15000 km (japán)

Ilyen kor neked 8 szerviz számlát kell bemutatnod, amivel igazolod az alkatrészek beépítését és azt, hogy az előírásoknak megfelelő olajat öntöttek bele.

Ha után gyártott alkatrészeket használtak a szervizeken, mivel az maximum csak a felébe kerül, már buktad is a garanciális javítást. A gyári alkatrészekkel elszokták fogadni. Pl: Peugeot, Citroen, VW Mann szűrőket használ, de te hiába teszed bele a Peugeotodba a Mann szűrőt, ha nincs rajta a Peugeot jelzés az már nem jó!

2017. jan. 8. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!