Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hagyan kell autómata autót...

Hagyan kell autómata autót vezetni?

Figyelt kérdés

Manuális autóval tanultam vezetni,de autóvásárlás elött vagyok, és amit kinéztem az a kormány mögött elhelyezett autóma váltós.

Soha nem vezettem ilyen autót de mindenképp autómatát akarok. El tudná valaki részletesen magyarázni, hogy mikor melyikbe kell váltani? Pl amikor megyek normál tempóban és a kereszteződésnél meg kell állnom, vagy amikor parkolni szeretnék?


2017. jan. 4. 06:06
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
33%
A kormánynál a Trabant-nak van váltója. Azért automata hogy ne kelljen csinálni semmit. Csak indulás előtt kell oda állitani ahová kell és aztán csak mikor le akarsz állni.
2017. jan. 4. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
76%

Annál azért picit összetettebb az automata váltós autó vezetéde, hogy semmit ne kelljen csinálni.

A megfelelő sebességfpkozatot az elektronika kapcsolja, azzal valóban nem kell foglalkouni, de az autó kormnyzása, a megfelelő sebesség megválasztása a vezető feladata.

Ez persze egyszerű müvelet, gyorsan megtanulható, hogy nem szabad a gázon felejteni a lábat, idöben le kell venni a pedálról, ha néhány száz méterre úgyis meg kell állni.


Milyen autóról van szó?

Automatát beinditani csak P vagy N állásba kapcsolt váltóval lehet.

Beinditáskor nyomni kell a féket, járó motort még mindig fékezve kapcsolni a kivánt irányt ( D - elöre R - hátra, vagy speciális fokozatba tenni )

A fék felengedése után az autó általában gázadás nélkül kiúszni kezd, lassan elindul, a sebességet a gáz adagolásával, illetve fékrzéssel szabályozhatod.

Menet közben ok nélkül nem kell kapcsolgatni a váltót, piros lámpánál is nyomod a féket, de a váltót nem kapcsolod sem N-be, sem P-be, D állásban várod mikor indulhatsz, akkor fék felenged (kúszni kezd az autó), gáz.

Leállitás előtt mindig P-be kapcsold a váltót, az N egy keveset használt mód lesz arra az esetre, ha néhány métert tolni kell az autót.

Ennyi az alap, ezzel lényegében már el lehet közlekedni, de a váltón, annak típusától függően lesz még néhány kapcsolási lehetőség, de azt ráérsz később tanulmányozni

2017. jan. 4. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Honda crv városi terepjárót néztem ki. Nem igazán a kinézete miatt, hanem mert kutyával járok dolgozni, ezért fontos hogy normálisan elférjen benne minden, illetve minimálisan tudjon terepen is menni. Nem szeretnék a bányában rekedni pl. egy sima kombival.
2017. jan. 4. 08:03
 4/13 A kérdező kommentje:
Második válaszolónak nagyon köszönöm! Kicsit tartok tőle hogy elrontom, de sokan mondják hogy kényelmesebb, és kevesebb a hiba lehetőség is. :-)
2017. jan. 4. 08:07
 5/13 anonim ***** válasza:

"sokan mondják hogy kényelmesebb, és kevesebb a hiba lehetőség is. :-)"


A mondat elso fele igaz,a masodik netto baromsag!Az automata szokott még csak beszarni,a javitasa neg minimum 6 számjegyű ahol az első számjegy közel sem biztos,hogy 1-essel kezdődik....

2017. jan. 4. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Azért a 2. válaszoló nagyon okos.

"az autó kormányzása ".

Hanem irja le, nem is tudnánk.

Máshogy kell mint a manuálissal ??

2017. jan. 4. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

5-ös válaszoló, az is lehetséges, bár a manuálisnál is horror összeg lehet egy sebváltó csere.

Hiba lehetőséget a vezetésbe értettem. Pl ha manuálnál nem nyomod a kuplungot ki megálláskor akkor ugye lefullad a motor. Vagy kinyírod a motort ha nem megfelelően váltogatsz.

2017. jan. 4. 08:52
 8/13 anonim ***** válasza:

20 éves manuális váltós kocsinál váltókulissza csere kb 40-50 ezer forint. Ha egy ilyen idős automatánál elromlik valami akkor is simán 100.000 ft feletti számlára lehet számítani. Ennyit arról hogy nem sokkal drágább a javítása...


A P állás reteszeli a váltót tehát lejtőn nem szabad használni, csak sík terepen. Az automatánál is van ugyan úgy kézifék tehát simán mehet az N állás meg kézifék behúzva.

2017. jan. 4. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Mondjuk manuális váltóval szerelt autóban relatíve eléggé ritkán kell cserélni váltót, 30éves ladák is gyári váltóval mennek.
2017. jan. 4. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Automataváltónál nincs hagyományos kuplung, és nincs kettőstömegű lendkerék, maga a váltószerkezet pedig tartósabb mint a kéziváltósok, amelyeknél elég gyakori a szinkron tönkremenése, vagy a fogaskerekek ledarálódása. Míg az automata önmagában egy igen masszív szerkezet, amelyet felügyel az elektronika, így nehezebb tönkretenni, mint egy kéziváltósat. Az automatánál nagyjából csak kétféle hiba szokott előfordulni: tönkremegy a wandler (olajcsere hiánya), vagy maga a váltó elektronikája a modernebb autóknál. Sajnos mindkettőt drága orvosolni, de alapesetben egy automatához 300 ezer km-ig tuti nem kell nyúlni, ha olajcserék is megvoltak.
2017. jan. 4. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!