Nektek mi a véleményetek az önvezető autókról, amit egyre nagyobb ütemben fejlesztenek?
Amíg egy olyan egyszerű védelmi eszközt, mint a légzsák tömegével hivnak vissza, mert nem tudják normálisan megcsinálni, addig ne akarjanak bonyolult programokkal autókat 90km/h-val irányitgatni.
Inkább tegyék kötelezővé a közép kategóriás autóknál is az oldal-légzsákot, és csináljanak normális hátsó gyűrődőzónákat. Utána jöhet a windóz-sofőr. :)
Ilyen autok fejlesztesevel foglalkozom.
Amit latok: ma meg nagyon nem erett meg a tudomany erre, meg nagyon pontatlanok ezek a rendszerek. Viszont en azt latom, hogy amilyen utemben fejlodik siman lehet, hogy mondjuk 10 ev mulva ez mar egy mukodo dolog lesz.
Lesznek-e balesetek? Igen lesznek. Ezek alapvetoen nem egyszeru matematikai kepletekkel kiszamolhato dolgok, amit a szamitogep siman hibatlanul elvegez. A targyak detektalasa peldaul teljesen hibatlan soha nem lesz. Es siman lehet, hogy teljesen mas szituaciokban fognak balesetek kialakulni, mint ember soforoknel. Viszont az is biztos, hogy kevesebb lesz nagysagrendekkel. Egy csomo olyan hiba kizarhato, ami embereknel nem es a balesetek jelentos reszet okozza: KRESZ szandekos be nem tartasa, elkalandozo figyelem, lassu reakcioido faradtsag miatt stb.
Hogy a kerdesre is valaszoljak:
Valoszinu nem azoknak lesz ez leginkabb a hasznara, akik ma is vidaman autot vezetnek, sokkal inkabb azoknak, akik valamilyen egeszsegi problema miatt ma nem vezethetnek autot: rosszul lat, idos, vegtaghianyos stb. Az o eletuket fogja ez sokkal konnyebbe tenni. De emellett elegge sok minden meg fog valtozni. Csak egy pelda: minden nagy varosban problema a varoskozpontban valo parkolas. Ez meg fog szunni: hiszen az autod bevisz a belvarosba, kitesz es problema nelkul kimegy a varos kulsobb reszebe, ahol mar nem problema a parkolas, majd erted megy, amikor kell. Tovabba ha az autok egymassal kommunikalnak majd megfelelo utvonalvalasztassal nagysagrendekkel csokkentheto lesz a forgalmi dugok szama.
De, hogy par ember kozelibb hasznot is mondjak: hazavisz az autod reszegen a bulibol, elviszi a gyereket edzesre stb.
Alapvetoen en is nagyon szeretek vezetni, de pl.: amikor a dugoban araszolunk fel oran at en is nagyon boldog lennek, ha olvashatnek kozben vagy barmi massal foglalkozhatnek. Vagy amikor 10 orat kell autopalyazni altalaban 2 ora utan mar rohadtul unom...
Zseniális úgy ahogy van.
Minél több kütyü segíti az ember életét, annál tohonyább, táposabb, életképtelenebb lesz az egyed.
Csak gondoljunk arra, hogy régen a fémlökhárítós 1300-as Daciaban semmi elektronika nem volt, megtanultál parkolni vele. Most minimum egy tolatóradar van, de haladunk a kamera felé. Aki a kamerás korszakban nő fel, mit csinál ha elromlik a kamera? Nem fog tudni tolatni egy centit sem.
Ez mondjuk az élet többi területén is így van, a mostani ecsethajú kislányok nem tudom mit kezdenének egy baltával/kalapáccsal. Annyi hasznuk van, annyira tudnak gondoskodni magukról mint egy aranyhal.
18:
Ilyen alapon menjünk vissza a kőkorszakba, és akkor csak kőbaltákkal támadhatnak ránk terroristák...
Nem, az autó nem arra van, hogy vezessék, hanem arra van, hogy közlekedj vele. A múltban is sok olyan dolog volt, amit anno magunk csináltunk, aztán automatizalva lett, nyilván mindig vannak akik ellenzik az újdonságokat.
A Google tesztautója pedig igen, okozott baleseteket, de arányaiban már most is kevesebbet, mint egy emberi sofőr, az automatizálás megbízhatósága pedig fejlődni fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!