Milyen érzés egy viszonylag gyenge autóból átülni egy brutálisan erős autóba?
Elsőre ijesztő, sőt félelmetes. Az ilyen túl jó gázreakciójú autóknál megijedsz, hogy milyen gyorsan hátbavág a nagy erő, és hirtelen úgy meglepődsz ettől a nagy erőtől, hogy nem is vagy képes korrigálni egy esetleges megpördülés (ezért nagyon jó az ESP, mert az elvesz a lóerőkből, és ez jó a tapasztalatlan vezetőknek). Városban, ahol nagy a forgalom, igen nagy koncentrációt igényel, hogy ne menj neki a másiknak kisebb gázadásra is, illetve egy idő után elfog a menjünk már érzés, azt érzed, hogy szét akarod taposni. Aztán türelmetlen leszel, és hülyeségeket kezdel el csinálni.
Tudom, mert én átéltem ezt az érzést úgy 10 éve, mikor bekerültem egy 350 lóra tuningolt autóba. Azóta már volt alkalmam megszokni a sok lóerőt, de egy 600 lóerő körüli autó még biztos meg tudna ijeszteni most is.
Jó.
Én csak egy gyenge autóból ültem át egy közepesbe. 60 lóerő-89Nm-től 200 lóerő-350Nm-be.
Először nagyon lelkes voltam, hogy hú de jól megy, hogy hátba vág az ülés ha nyomok egy nagyobb gázt, stb. Aztán kb egy fél év alatt teljesen megszoktam. Most már fel sem tűnnek ezek a dolgok, mert teljesen hétköznapivá vált, hogy kilő ha gázt adok. Inkább ha visszaülök egy kisautóba, akkor tűnik fel, hogy mennyire lomha, amit akkoriban valahogy észre se vettem.
A válasz 39%-ban hasznosnak tűnik? Miért?
Vagy sokan "like or dislike"-ként értelmezték a visszajelzést. -amúgy nekem sem tetszik, hogy most hallottam egy barátomtól, hogy állítólag néphergelésből nálunk veszik a legtöbb luxusautót az EU-ban.
Amúgy a többség által elfogadott szokásjog is a szabályok közé tartozik. És tényleg élvezet, hogy mondjuk egy előzésnél nagyon ritkán kell nemet mondani és azt sem sokáig jellemzően, de addig is csak más gépjárművek adottságai és helyzete miatt. De így van ez minden manővernél.
Meg a "megengedett", és a szokásos forgalomdinamikai maximális sebességnél jól jön ki az ember többségében. - jó vannak örült autósok akik keresztbe tesznek láthatóan szándékosan. De itt jön a képbe, hogy komoly személyes biztonsággal, stabilitással, kiváló útfekvéssel és kényelemmel közlekedhet az ember egy "limousine"-nal.
Sőt ezekkel nem csak itthon például, de Németországban is, ha csak nincs tömegkarambol.
Na és az M6 cabrio-mal, amivel még a második még 2013-ban még pont gyengébb motoros 550xi-mnél - jó a nyitható tetejű az nyári autó, de már azért már nem ilyen biztonsággal fogok tudni közlekedni. Úgy-e főleg Németországban.
Visszalépni nem személyautós és vicces szinten nem kínos és kellemetlen csak.
Na, hátha hasznos lesz végre a válaszom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!