Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen érzés egy viszonylag...

Milyen érzés egy viszonylag gyenge autóból átülni egy brutálisan erős autóba?

Figyelt kérdés
Pl egy gyenge kis 70 lóerősből egy 400 lóerős Porsche 911-be? Mennyire érzékeny az mondjuk a gazadásra városi módban?

2017. jan. 1. 14:50
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
2017. jan. 1. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Elsőre ijesztő, sőt félelmetes. Az ilyen túl jó gázreakciójú autóknál megijedsz, hogy milyen gyorsan hátbavág a nagy erő, és hirtelen úgy meglepődsz ettől a nagy erőtől, hogy nem is vagy képes korrigálni egy esetleges megpördülés (ezért nagyon jó az ESP, mert az elvesz a lóerőkből, és ez jó a tapasztalatlan vezetőknek). Városban, ahol nagy a forgalom, igen nagy koncentrációt igényel, hogy ne menj neki a másiknak kisebb gázadásra is, illetve egy idő után elfog a menjünk már érzés, azt érzed, hogy szét akarod taposni. Aztán türelmetlen leszel, és hülyeségeket kezdel el csinálni.

Tudom, mert én átéltem ezt az érzést úgy 10 éve, mikor bekerültem egy 350 lóra tuningolt autóba. Azóta már volt alkalmam megszokni a sok lóerőt, de egy 600 lóerő körüli autó még biztos meg tudna ijeszteni most is.

2017. jan. 1. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
De pl egy automata váltós autóval városban nem kell annyira erőlködni a dugóban, nem? Csak felengeded a féket és gurul lassan.
2017. jan. 1. 17:11
 4/11 anonim ***** válasza:
Mellbevágó.
2017. jan. 3. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Az még hagyján! De visszaülni milyen szar!
2017. jan. 3. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
44%
400LE-s prosche 911 sem olyan hú de erős alacsony fordulaton,tehát ha 2000-es fordulaton lepadlózod akkor nem fog hátbavágni,majd 4000 nél :) ugyanúgy lehet lassan menni egy erős autóval,csak az érzet hogy te gyorsabban tudnál gyorsulni mint az előtted haladó(azt érzed hogy csak szivárog előtted)...ez a kellemetlen. Ilyenkor jönnek az előzések....
2017. jan. 3. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Jó.

Én csak egy gyenge autóból ültem át egy közepesbe. 60 lóerő-89Nm-től 200 lóerő-350Nm-be.

Először nagyon lelkes voltam, hogy hú de jól megy, hogy hátba vág az ülés ha nyomok egy nagyobb gázt, stb. Aztán kb egy fél év alatt teljesen megszoktam. Most már fel sem tűnnek ezek a dolgok, mert teljesen hétköznapivá vált, hogy kilő ha gázt adok. Inkább ha visszaülök egy kisautóba, akkor tűnik fel, hogy mennyire lomha, amit akkoriban valahogy észre se vettem.

2017. jan. 3. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 BiTOPro97 ***** válasza:
55%
Jó. Nehéz megállni a tovább lépést. Amúgy megnyugtató volt számomra, mert motorversenyző voltam autóban már nem a száguldást kerestem, de a szabályok közt korlátok nélkül közlekedhet az ember.
2017. jan. 3. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Ilyen nagy lóerő különbséget nem tapasztaltam még de nekem 75Le-s benzines kocsim van, a barátnőmé meg valamivel több mint 200Le benzines V6-os automata váltóval. Ha odaléptem neki akkor meglódult, még úgy is hogy MAXon ment a klíma. Nem is ez volt a durva hanem mikor visszaültem a sajátomba és csodálkoztam hogy alig megy :D
2017. jan. 20. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 BiTOPro97 ***** válasza:

A válasz 39%-ban hasznosnak tűnik? Miért?

Vagy sokan "like or dislike"-ként értelmezték a visszajelzést. -amúgy nekem sem tetszik, hogy most hallottam egy barátomtól, hogy állítólag néphergelésből nálunk veszik a legtöbb luxusautót az EU-ban.


Amúgy a többség által elfogadott szokásjog is a szabályok közé tartozik. És tényleg élvezet, hogy mondjuk egy előzésnél nagyon ritkán kell nemet mondani és azt sem sokáig jellemzően, de addig is csak más gépjárművek adottságai és helyzete miatt. De így van ez minden manővernél.

Meg a "megengedett", és a szokásos forgalomdinamikai maximális sebességnél jól jön ki az ember többségében. - jó vannak örült autósok akik keresztbe tesznek láthatóan szándékosan. De itt jön a képbe, hogy komoly személyes biztonsággal, stabilitással, kiváló útfekvéssel és kényelemmel közlekedhet az ember egy "limousine"-nal.


Sőt ezekkel nem csak itthon például, de Németországban is, ha csak nincs tömegkarambol.


Na és az M6 cabrio-mal, amivel még a második még 2013-ban még pont gyengébb motoros 550xi-mnél - jó a nyitható tetejű az nyári autó, de már azért már nem ilyen biztonsággal fogok tudni közlekedni. Úgy-e főleg Németországban.


Visszalépni nem személyautós és vicces szinten nem kínos és kellemetlen csak.


Na, hátha hasznos lesz végre a válaszom.

2017. jan. 22. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!