Ezeknek az új kisköbcentis turbós benzines motoroknak mennyi a várható élettartamuk, és lehet ezekből a 150 lóerő körüliekből normál körülmények között 6 literes vagy az alatti fogyasztást kihozni?
Már hogyne hajtanának bele 300 ezer kilómtétert? Már jópár éve nem is kapni szinte szívómotoros benzinest, a nagyobb európai márkák csak turbóbenzineseket árulnak. Biztos van, aki már ment, vagy fog menni 300 ezer kilómétert ezekkel a motorokkal. Legfeljebb ki kell majd cserélni a turbót, de ez nem jelenti még a világvégét (bár sokan annak tekintik).
De ha már szóbahoztad a 20-22 éves autókat: van olyan turbó-benzines is már. Nézd csak meg az igen népszerű VW féle 1.8 turbó-benzineseket, mindegyik meg van chippelve 180-190 lóerőre, általában sz*rul megírt programokkal, és mégis bírják a motorok. Vagy ott vannak a Volvók is, azok is mind nagyon fel vannak húzva, és mégis bírják simán. Persze ezek még nem közvetlen befecskendezésűek, de mostmár az is elég kiforrott lett, ahogy én látom.
Említettétek az 1.4 TSI-ket a VW-től: én mentem 170 lovassal, és ismerem a tulaját. Azzal a motorral is nem az van, hogy az 1400 köbcenti nem bírná a 170 lóerőt, sőt, nagyon is jól bírná. Csak a vezérlése és a közvetlen befecskendezése van elqrva, de az nem a feltöltés hibája. Amúgy ebben az autóban 230 ezer km van, és láss csodát, semmi baja nem volt, minden a gyári még benne, igaz, olajat nem 30 ezrenként kapott. Ja és hozható vele a 7-8 literes átlag, a szabályokat betartva. De például egy szívó benzines, 2.2-es 170 lovas BMW-vel (ez jutott most eszembe hasonló teljesítménnyel), nemigen hozol ki 10 liter alatti fogyasztást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!