Ezeknek az új kisköbcentis turbós benzines motoroknak mennyi a várható élettartamuk, és lehet ezekből a 150 lóerő körüliekből normál körülmények között 6 literes vagy az alatti fogyasztást kihozni?
Céges Fabia kombi 1.2TSI:
városban 2x4km-en nyáron 8, télen 10 liter körül fogyaszt. Autópályán 130-cal fix 7.5, országúton nagypapás vezetési stílusban 5-6 liter/100km. Ezek az adatok 3 év és szumma 95000km alatt jöttek ki. Céges autó volt, csak a kötelező szervizeket kapta, nem volt gond vele.
#19 1,5bar a normál töltése és 1,55 az "overboost". Ezt akár hogyan nézzük 3x akkora terhelés mint a te 6hengeresednek.
Szerintem a dízelt meg a versenymotorokat nem érdemes ide venni mert nagyon más a tervezésük.
De egy régi 1.8t is 0,6baral tölt és 220ló körül tud.
Mennyi okoskodó irigy ember van a világon, ilyenkor mindig megdöbbenek!
Gondolom ugyan ez ment akkor is mikor a lóvontatásról áttértek a gőzgépekre. Utána mikor áttértek belsőégésre, majd mikor a modern dízelek voltak elterjedőben, azokat fikázták sokan előszeretettel, most pedig épp a turbó benzinesek vannak terítéken.
Bírom, mikor sokan úgy fikáznak valamit, hogy nincs igazán hosszú távú tapasztalatuk, csak X.Y. ezt meg azt mondta ezért az csak szar lehet. Bezzeg az ő 20 éves szívó benzinesüknél semmi nem jobb! Tipikus mentalitás...
A várható élettartamuk simán 300-400e km ezeknek is. Nyilván ha valaki agyatlanul használja és nem adja meg a megfelelő karbantartást, akkor már 50.000km alatt is ki lehet nyírni őket, mint bármelyik másik motort.
Amit eddig vezettem az 2500 alatti fordulaton nem egy nagy durranat, 2500-3000-től jön meg az erő és onnantól szépen húz egészen 6000-7000-ig.
Fogyasztás: Egy 150 lóerő körüli 1.4T-vel ha nagyon óvatosan megy valaki kihozható a 6 liter. De városban, autópályán nem nagyon, inkább 7-8 liter a jellemző.
Nyugodtan le lehet pontozni,ha valaki ettől érzi jobban magát. Vitatkozni pedig nem szeretnék senkivel, mert jobban hiszek a saját tapasztalatomnak, mint hogy X.Y. a gyakorikerdeseken mit ír.
Ez eddig is köztudott volt, az emberek elolvasnak egy cikket ami még ha valós is könnyen félreértik vagy túlspilázzák, posztolnak fészen, nyámmognak egymásnak, gyakorit olvasnak, fotelfizikusok lesznek és megszületik a f0s kisköbcentis turbóbenzin, a p0csköszörű. Megszületik a 2t olajat öntök a dízelbe a szivattyú kenés miatt, megszületik az alacsony fordulaton járatom a motort hogy kevésbé kopjon, megszületik az elég 30ezer kmnél olajat cserélni, mert az olajgyártók átvernek.
Aztán ha beírod az ilyennek, hogy hülye akkor megfenyeget, meg minden rokonodat elküldi a búsba, azt állítja ő a szakmában dolgozik és ő aztán ért hozzá.... Csak körbe kell nézni itt vagy fészen, mindenhol ez megy ha egy vita kialakul...
Ez a szrok a kisköbcentis benzinesek onnan kezdődött, hogy az első szériás TSI-nél valóban komoly gondok voltak a kokszosodással, főleg ha az emberek úgy is hajtották, leginkább sehogy, akkor összegányolta magát. De ez már rég a múlté és javítva lett, meg amúgy is az ember ismeri a hibát, nem vesz meg elsőszériás motort akkor.
De egyszerűbb inkább mindre azt mondani, hogy szr miközben világtudónak kiáltja ki magát aki írja.
Majd kíváncsi leszek az elektromosoknál miket fognak szidni, gyanítom az egyik az akku lesz. Pedig én várom a villanykocsikat, főleg olyat aminél kerekenkénti motor lesz, mert végre egy full real time hajszálpontosan precízen vezérelhető összkerékhajtást és fékezőrendszert kapnánk ami eszméletlen biztonságossá tehetné a közlekedést (mostani mechanikus megoldásoknak azért vannak erős korlátai). Nem beszélve a folyamatosan elérhető plafon nyomaték és teljesítménygörbéről.
"#19 1,5bar a normál töltése és 1,55 az "overboost". Ezt akár hogyan nézzük 3x akkora terhelés mint a te 6hengeresednek.
Szerintem a dízelt meg a versenymotorokat nem érdemes ide venni mert nagyon más a tervezésük.
De egy régi 1.8t is 0,6baral tölt és 220ló körül tud."
A közvetlen befecskendezéses benzinesekben nem vagyok annyira otthon, így felmerült benne egy kérdés, aztán hátha most megvilágosodok xD
Ezek a "sima" közvetlen befecskendezéses benzinmotorok még mindig szikragyújtásúak, ellentétben az új változtatható sűrítési viszonyú motorokkal szemben( ami bajd jövőre jön a Lexusnál sorozatban). Akkor ebben az esetben szerintem nem lehet az égig emelni a kompressziós végnyomást, mert akkor már öngyulladással menne az égés. Így meg hiába töltöm akár 1,5barral, a végnyomás nem lehet több 13-15barnál, mert akkor már nem lehetne mezei 95-össel tankolni csak 100-assal vagy E85-tel. Akkor miért jelent magasabb terhelést a nagyobb töltőnyomás?
Nem lehet, hogy a magas nyomás inkább a kis turbóátmérővel van összefüggésbe? Kerestem compressor map-okat, a BorgWarner KP39-hez még akad is néhány, de a saját Mitsubishi TD30-08g-mhez nem találok, pedig jó lett volna összehasonlítani. :/
A csapatós autókat meg a dízeleket azért hoztam példának, mert azok is utcai autók amik évtizedek óta üzemelnek magasabb nyomáson gond nélkül. Eleve a dízel esetében sokkal magasabb a sűrítési arány, sokkal sokkal magasabb a kompressziós végnyomás és még sincs ezekkel ebből fakadó probléma.
Nekem ez így nem nagyon akar összeállni.
Az új turbók is el tudnának menni sokat, ha mondjuk a 10-15e km vagy az 1év-es olajcsereperiódust betartanák illetve amikor beindítják az autót a start-stoppot azzal a lendülettel kapcsolnák ki.
Én voltam egy merci c200 (vagy 180) benzinest tesztelni, hát nem lesz hosszú életű a turbó rajta. Kikanyarodsz valaki elé, tehát gyorsítasz és jön a piros lámpa 100m-en belül, leveszed a lábadat a gázról és ahogy a fékbe belelépsz le is áll a motor. Értem én hogy van külön vízhűtés rajta de attól még a kenés a forgó turbón megszűnik.
Az 1.4tsi korai hibája a láncnyúlás amit a hosszú 30e olajcsereperiódus hozott be, mivel az feszítette meg a láncot és azért aki nem ment 30e kmt annak 2-3évig benne volt az olaj ami már nem volt olyan híg így később feszítette meg a láncot a motor.
Hiába jósolsz 300-at, a szívónak meg többet, ha egyszer 300-at se hajtanak bele, akkor nem mindegy? Aki meg annyit autózik, hogy beletolja, az vissza is keresi a szervizköltségét. Egyedül az itthoni szakadt 20-22 éves használtautó palettát fogja megszopatni ez évek múlva, de azzal meg mit lehet kezdeni, nem azért gyártják a kocsikat. Ellenben Swift szerű egyszerű autók akkor is lesznek, szóval lesz mit venni.
Egy erősek papíron, csak a turbóst sokkal másabb, sokkal jobb vezetni, ezek után lehet akármilyen a szívó, ha nem fog senkit érdekelni.
Ugyanannyit pörög a turbós is, mint bármelyik ekkora motor, de ha visszaszámolod a kicsit nagyobb régi "elpusztíthatatlan" turbósok teljesítményét, azok is nagyjából arányosak, nem sok az 1.4-ből 140 lovat kihozni, nincs túlhajtva.
Drága a turbó? Drága. Mert a 600 ezret futott szívón nem drága egy komolyabb szerviz? Semmi értelme többszöröset futott szívókat hasonlítani, mert egyformán pénztemető lehet mindegyik.
"Értem én hogy van külön vízhűtés rajta de attól még a kenés a forgó turbón megszűnik."
A kenés is meg van oldva, máskülönben két hét alatt lenulláznák a start-stopos autók a feltöltőt :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!