Ezeknek az új kisköbcentis turbós benzines motoroknak mennyi a várható élettartamuk, és lehet ezekből a 150 lóerő körüliekből normál körülmények között 6 literes vagy az alatti fogyasztást kihozni?
Ne várj tőle semmi pozitívat se élettartamban,se fogyasztásban,valamint fenntartási költségben.
Ezek a motorok azért jöttek létre,mert csak így tudják flotta szinten tartani az EU normákat és az Euro6-t.
Az hogy közben egy hulladék a java része,és 100 ezer km után semmi jót nem érdemes várni tőlük,az már senkit nem érdekel.
Ezek az autók szépen mutatnak papíron,el lehet velük lenni,de amint vége a garanciának,lutri az egész.
Ha baja van,akkor baromira nem olcsó,és nem az 1.4 turbó lepkefing az,amire az ember költeni fog sokat.
Amíg lehet kapni szívóbenzineket,addig csak a műszaki analfabéta vesz kis turbóbenzint.
Legtöbben azzal érvelnek mellette,hogy alacsony fordulaton is van nyomatéka.Oké és?A jó szívó relative gyenge alul,de cserébe jól megy fent,innentől meg nagyjából ugyanott vagyunk,a rugalmasság már szubjektív,emberfüggő dolog.
Viszont az igazi probléma ezekkel az autókkal,hogy sehol se jók.Városban halál minden feltöltött autó,az országutat szeretik ezek,ahol tudnak élni is,ott viszont egy korszerű szívó se fogyaszt lényegében többet,vagy csak alig,cserébe többszörös az élettartama,és sokkal kevésbé érzékeny.
1.6,de leginkább 1.8 alatt nem gondolkoznék feltöltött motorban,de ha adott a lehetőség,akkor a szívó a legjobb,ha a megbízhatóságot nézzük.
Megmondom őszintén én az új Ladákkal szemezek.
Azok is szívóbenzines motorral vannak.
"Az hogy közben egy hulladék a java része,és 100 ezer km után semmi jót nem érdemes várni tőlük,az már senkit nem érdekel."
bla-bla-bla-bla
A japánok már vagy 20 éve nyomatják a 600 köbcentis turbóbenzineket...
"A jó szívó relative gyenge alul,de cserébe jól megy fent,innentől meg nagyjából ugyanott vagyunk,a rugalmasság már szubjektív,emberfüggő dolog. "
A szívó fent sem megy jobban, mint egy feltöltött. Az autók kasztnija jelentősen megnőtt az elmúlt 20 évben, nehezebbek is lettek pár száz kilóval ezt valahogy mindenki elfelejti. Egy 1400 kilós autóba beül 4 ember és egy faék szívóbenzinnel olyan tetűlomha lesz a kocsi, hogy öröm lesz nézni és a bendője is megnő.
Szerintem nem az új technikákkal van a gond, hanem hogy az átlag magyar nincs úgy eleresztve, mert a nyugat európaiak: megveszi újonnan, használja és veszi a következőt. Nálunk erre nincs keret ez a gond.
Nem véletlen, hogy ezekbe a csodamotorokba a gyár 0W20-as SN olajat ír elő. Nos kérdem a kutast van-e ilyen olajuk? megismétlem, hogy 0w20...aszonta ilyen olaj nem is létezik.
az nem zavarta, hogy a gyári töltés is ilyen, és ilyennel kell cserélni. Ezzel az olajjal nem lehet széthajtani.
Azért ennyire nem rosszak ezek, a korai példányoknál is csak a szívósor kokszosodás volt fő gond, de később javították.
És jók amúgy, végre egy olyan motor ami dízelesen jól megy alul és benzinesen jól megy felül, minden előnyt összehoz. Én szeretem, csak nincs pénzem rá. Pedig egy 2.2 szívóbenyám van, de egy 1.4 TSIvel mentem és nagyon tetszett. Csak nincsenek millióim új autóra...
És szerintem ez itt a gond inkább ahogy az előző is írta. Nem a kocsik a szarok, nekünk nincs pénzünk időben javíttatni és cserélni.
A szívósor kokszosodás az csak a közvetlen befecskendezéses benzinesekre ( és dízelekre is ) jellemző, a hagyományos turbóbenzinesekre ugyanúgy nem.
Vannak gyártók akik 20+ éve szinte csak turbós motorokat gyártanak és semmi gond nincs a motorokkal. Az enyém pl 6 henger 272 lóerő, 3 hengerenként egy turbó. Ha kettévágom a blokkot akkor 1,4liter 3 henger és 136 lóerő lesz viszonylag alacsony nyomáson töltve. Egyben bírta 17 évig, külön külön már nem bírná, baaammmm... Ja persze. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!