Seat Cordoba (2002),1.4 MPI benzines motor. Az alapjárat ingadozik. Mitől lehet ez?
Fojtószelep tengelye elkoszolódott.
Légszűrő le, kontakt tisztító spraj, vagy féktisztító, motor járatása és apróbb gázfröccsök mellett tisztítani óvatosan a sprajjel. Majd a fojtószelep számítógépes kalibrációja.
Én így szoktam a szomszéd 1000- es swiftjével is, mikor jönni talál ugyanezzel a hibával.
Amúgy autóvillsmosság szerelő meg tudja oldani a kalibrálást utána.
Na várj csak. Mennyire ingadozik? Amiről én beszélek, az csak pici alapjárati hiba. H nagy és remeg a mozor, akkor nem megy vmelyik henger. Ez jellemzően gyertya, v gyújtótrafó hiba miatt van. Ekkor gyenge is lesz a kocsi és traktor hangon fog menni a rázkódás és járásegyenlőtlenségen túl. Ebben az esetben h így hadználod, elégetlen benzin megy a katalizátorba, ami tönkre teszi azt.
A szomszéd is így járt az 1000- es seiftjével egyébként.
Szóval nem mindegy, mit takar az alapjárat ingadozás.
Na, ebben az esetben h szerencséd van, világít a műszerfalon a motorhiba jelző is. Ergo a hibatár meg mondja, h melyik hengerrel van a hiba.
Ha szerencséd van, csak gyertya hiba, h nincs, akkor trafó. H sokáig nincs gyertya cserélve, aminek az élettartama elvileg 60 ezer km, akkor viszi magával a trafót is. Aminek db- ja kb 8000 ft. Ha nincs hiba a hibatárban, akkor első körben azt javaslom cserélj gyertyákat és közben nézd meg, melyik henger gyertyájának színe tér el a többitől. Őzbarna kell legyen mind a négy. H gyertyacsere után is fent áll a hiba, akkor annak a hengernek a trafóját kell cserélned, amelyik gyertyájának más a színe. (Olajos, fekete)
Az semmit sem jelent. 120 ezer km ig nyugodtan el lehet húzni a vezérléscserét. 150 ezer km nél sem lehet baja.
Viszont a trafók érzékenyek a gyertyák cseréjére. Szeretnek tönkre menni. Nem nagy tétel, h rossz is vmelyik, nagy többe lesz a 4 db gyertya, mint egy trafó. Előfordúl, h még nem veszi észre az ecu, h gond van, így nehezebb megtalálni a hiba okát, de a hibatárat mindenképpen érdemes lenne megnézni, utána jöhet a vyertya csere. H a gyertyaképről nem egyértelmű melyikkel van a baj és az új gyertyákkal is ezt csinálja, akkor egyesével lehet cserélni a trafókat úgy, h veszel egyet, az egyes hengerét cseréled rá, h nem javúl, akkor mész tovább, az egyes hengerből amit kivettél, kicseréled a kettesére és így tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!