Mennyit fogyaszt az autótok, ha csak rövid távokon használjátok városon belül így télen?
Pl. csak 5-10 km városon belül, tehát szinte végig hideg üzemben megy az autó.
Nekem 3000 köbcentis benzines 5 km-es útra 12 litert írt, alig mozdult meg a motorhöfok mutató, aztán ott állt 2 órát kb, visszafele már csak 10 litert jelzett ki és mielött érkeztem haza felment 90 fokig a mutató tehát bemelegedett.
Nem tudm ez jó-e, vagy rossz így télen, de az biztos, hogy nem mentem lassan úgy jött ki ennyi fogyasztás.
Ti mennyivel jártok hasonló távokon ha szinte végig hideg motorral járatjátok?
Légy boldog!
Nekem rövid távokon városon belül 15-20!
Télen rövid táv simán tuti van 18 is, igazából nem mérem csak tankoláskor mikor jelez a sárga akkor teli kattintom de nagyon megérzem ha sok a rövid táv, ilyenkor télen mégjobban.
Átlagom telitankokra 10-12l de ha sok a rövid táv 12-14 és télen sok rövid távnál volt telitankra 14-15 körül is.
Csak városi téli használatra bele se merek gondolni mi lenne!
Csak egy példát tudok rá mondani:
Volt munkatársam 1.1 Peugeot 206, 100% városban nyáron 8, télen 10 liter. 1600 m-en használta
Nagyon ritkán használom rövid távra az autót. De még így is 7-7,5 liternél többet nem tudtam megetetni vele se télen rövid távon, se nyáron klímával a dugóban.
És annak ellenére, hogy azt szoktak mondani, hogy a dízel valami irdatlan lassan melegszik be, a mostani 0 fok körüli hőmérsékletnél 7-8km város elég neki a 90 fokhoz. (Oké, hogy az olaj akkor még nem 90 fokos, stb-stb, ezeket most hagyjuk!)
1,3 VVT motoros Suzuki
Nyáron 7, télen 8,5, akár 9, ha melegítem indulás előtt.
Bevásásárló kocsinak használva, 3-5 km utak.
(ugyanakkor késő őszi vidéki tartózkodás alatt 5,7 de nem volt 15 km-néál rövidebb út)
Itt a faluban többféle autóval próbáltam, ilyen 1-2, max 5 kilóméteres távokat szoktam menni. Motor teljesen hideg, még a benzinesek sem melegednek be ennyi idő alatt:
Audi A6 3.0 TDI: 14 liter
BMW 525i: pontosan nem tudom, de a pillanatnyi fogyasztásmérő állandóan ki volt akadva 20 liter fölé, olyan 16-18 litert saccolok.
Audi A4 1.9 PDTDI: 8 liter körül
Renault Thalia 1.2 16v: 8 liter
Ford Focus 1.6 TDCI: 7 liter.
Audi A8 4.2 benzin: valami 25 liter körül.
Ezek mind szigorúan rövid távokon jöttek ki, ha a motor elérte a 90 fokot, rögtön csökkent a fogyi minden autónál. Neked a 3.0 benzinesnél még nagyon is jó a 12 liter. És amúgy is ez nem brutális fogyasztás, figyelembe véve, hogy ilyen rövid távokon nagyon sokára jön össze a 100 kilóméter, tehát nem kell minden nap tankolni. Persze én sem mindig kínzom az autókat ilyen rövid távon, mert többezer km-re is eljárok velük.
1-2 km azért tényleg nagyon rövid, meg attól is függ mennyit áll az autó egy helyben, az nagyon megnöveli a fogyasztást.
Nekem még előző téli szezonban -10 fokban volt a rekord magas fogyasztás, azt hiszem 17 liter, úgy jött ki, hogy dugóban álltam rögtön indulás után, 2 km-re lévő mekibe beálltam a sorba, és még ott is kb negyed órát járt a motor üresen, de ahogy indultam a meki után már csökkent is 15 literre, ahogy kifordultam a főútra és mentem párszáz métert egyenletes tempóval.
Szóval tényleg eszeveszett számok jelennek meg ha egy helyben van járatva hidegen az autó, meg főleg ha sokat kell megállni, gyorsítani, pl. dugó
Lada 2107, 1.5 benzin: kb. 14 liter;
Skoda Fabia 1.2 TSI: kb. 10 liter télen a 2x4km-es városi oda-vissza távon.
Meleget (langyosat) mindkettő tud fújni 2-3 km után.
Aki meg azt állítja, hogy 3 km után üzemmeleg a motorja, az szimplán hazudik vagy csak téved, mert nem ért hozzá. Nincs az a normál motor, ami ennyi idő alatt felmelegíti az olajat, a vizet, a blokkot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!