Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet emelkedőn elindulni...

Hogy lehet emelkedőn elindulni kuplung nélküli autóval?

Figyelt kérdés
2016. dec. 26. 02:20
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Akkor irjátok már le nekem hogy amikor jár a motor utána hogy és mi kapcsolja össze a hajtással.???
2016. dec. 26. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Tulajdonképpen egy "citromnak" csúfolt (előbb elbsztam) hidraulikus szivattyú. Nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a motor és a váltó közt, az olaj viszi át a nyomatékot. Ezt szokták aztán később összezárni, de régen nem volt még ilyen funkciója.
2016. dec. 26. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Van itt még egy hajtási mód, amiről nem esett szó. A variátoros hajtás. Ebben az esetben sem nem van kuplung.
2016. dec. 26. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Hagyományos automatákban nincs kuplung, hanem úgynevezett citrom, hivatalosabban a "wandler". Ennek tulajdonképpen ugyanaz a szerepe, mint a kuplungnak a kéziváltónál, de működési elve teljesen más, ezért nem helyes, hogy sokan kuplungnak hívják.

Aztán egyre jobban terjednek a robotizált kéziváltósok, amiket ugyanúgy kell vezetni, mint egy automatát. Ezekben már hagyományos kuplung van, de azt az elektronika kezeli teljes mértékben. Azzal is ugyanúgy kell elindulni emelkedőn, hogy fékről leveszed a lábad, és hamar gázt adsz, nem fog visszacsúszni.

A variátoros, pontosabban fokozatmentes váltók működésébe nem mennék bele, de az sem fog visszagurulni emelkedőn (hacsak nem nagyon meredek).

A lényeg, hogyha 2 pedál van az autóban, mindet ugyanúgy kell kezelni.

2016. dec. 26. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Utolsó, a modern automata váltókon van kuplung a wandler mellett is. Az a neve, h E-kuplung. (Elektrohidraulikus kuplung).

A tiptronic váltókban mind van.

2016. dec. 26. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Igen, igazad van, végülis ez is kuplungnak tekinthető. A legtöbb modern automatában már benne van ez a tengelykapcsoló. Ugyanis a wandler csak 1-es fokozatban működik, hogy jó nagyot tudjon csúsztatni a finom elindulás érdekében, 2-estől felfelé már ez a fix tengelykapcsoló lép működésbe. A régi automatákban minden sebességben a wandler kezelte a fokozatokat, ezért fogyasztottak régen nagyon sokat az automaták, ugyanis a wandler mindig csúsztat egy kicsit (slip).
2016. dec. 26. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Az én 3,0Tdi tiptronic- omban az első 3 fokozat zajlik a wandlerben, 4- nél zár a lock up, itt zár a tengelykapcsoló, innen zárt a hajtás.
2016. dec. 26. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!