Mi baja lesz az autónak ha magasabb fordulatszámon váltok el városba?
Üdv !
Kezdő jogsis vagyok ( 1 hete vezetek) és Budapesten hát nekem elégé "gyorsan" történnek a dolgok :D Nincsen ezzel semmi baj teljesen tudok haladni a többiekkel de csak akkor ha jobban huzatom az autót .. Példákkal demonstrálom : Édesapám aki már lassan 1 millió km le vezetett életébe (munkájából kifolyólag) simán 30-nál már hármasba 40-nél négyes 55 körül ötösben van a kocsimmal így Pesten is nekem meg egyszerűen nem megy hogy tartsam a ritmusát is így . Átlagba olyan 35 körül váltok el a kettest 45 körül a 3-mast 55 körül 4-es az 5-öst meg forgalom függő nagyon hogy mint érzem biztonságosnak (azért nem tudok fordulat számot írni mert még nincsen fordulatszám mérő az autóban ) . Szóval azt szeretném kérdezni hogy ezzel nagyon sokat ártok az autónak és nagyon meg kéne tanulnom gyorsabban váltani vagy nem halálos a dolog és hagyom a dolgokat majd ráérzek hogy mint lesz jó ne szenvedjek ennek a próbálkozásával külön egyenlőre ? Egy 1.4-es 8 szelepes Opel Astra F-ről van szó akit vezetek !
Előre is köszönöm a kulturált válaszokat !
Üdv,isten hozott az autósok közt,grat a jogsihoz!
Semmi. A fogyasztáson kívül nem igazán lesz baja,mert amíg ésszerű határokon belül használod így ..a motor nem károsodik,de a különbséget,mint "kár" kimutatni is amúgy is lehetetlen,szóval meddő lesz így a kérdés.
Nyilván majd sok-sok 10ezer km után mint rutinos autós te is rá jössz,hogy a benzin pénzbe kerül..,a motor se ordítson már fölöslegesen,nem köll' hangoskodni,ha nem muszáj,és csak féltjük azt a blokkot a háztető alatt. Az évek alatt látsz majd 1-smást,és szépen kialakul majd a rutin és úgy fogsz vezetni majd mint Édesapád,..szép komótosan,nagyon vigyázva a kis 1.4-es astrára.
A magas fordulat nem káros,ha karbantartott motort,megfelelő kenéssel és olajjal,valamint ha üzemmeleg.
Ellenben az 50-nél 5-be kínzás már árthat,főleg ha hosszú a váltó,és ha kis fordulaton kicsi az olajnyomás.
Autó és motor függő,de az ilyen 1.0-1.8 közötti szívókat nem igen szabad 2000 alatt egyenletes haladáson kívül másra használni.
Hiába érzi az ember azt,hogy könnyen megy 1500-on,vagy éppen húú de jó,simán gyorsul 2 ezerről ha odalépünk,vagy éppen húha milyen jó 2500-on felmegy rángatás nélkül egy emelkedőn,attól még a motornak az nem feltétlen tesz jót,se kenési,se mechanikai szempontból.
Egyébként a 8 szelepes motorok jobban elvannak alul,mint a 16 szelepesek.
Teljesen rendben van, ahigy váltasz, de mikor rendesen gyorsítani kekl, ennél komolyabban kell forgatni a gépet.
2-esben 50-60 - nál csak kb 4500-at forog, az egy benzinesnek teljesen egészséges.
DE CSAK MELEG MOTORRAL.
Kis fordulaton eröltetni hülyeség, árt a motornak melegen is(kevés kenés, nagy terhelésen), hidegen totál gyilkos. Egyébként nem is fogyaszt ilyenkor kevesebbet, mert az ECU elkezd küzfeni a lefulladás ellen, dönti bele a benzint.
Az áttételed az enyémhez hasonló (2-ben 85 leszabályzás) meg a motor is, nekem daewoo 1.5 8V. 50-nél még simán 3-ban vagyok, 55-60 korül kéri a 4-est. 50-nél már visszaváltok 3-ba, mert csak szenved 4ben
1500 alá soha ne engedd a fordulatot, addig is csak vizszintesen állandó sebességnél. Majd ráérzel.
A 14-es válaszadó gondolatai betalálóak, mert az a váltás valóban a diesel járművekre jellemzők, bár már azok is másként üzemelnek, mint régen. Én járok ezzel is- azzal is. Sőt, mostanában van egy új autónk, egy ford transit conect, ő kimondottan reklamál is, ha szerinte nem jó fokozatban vagyok. le, vagy fel nyilakkal és az ajánlott fokozat számával.
De azért a 4.-et 50nél simán lehet tenni, főként, hogy a városban ennyi a megengedett :) Magasabb sebességről visszafele el lehet engedni 50-ig az 5.et. gyorsításnál viszont már nem ajánlatos.
Amúgy a ford időnként meglepően alacsony fordulatnál rakatná feljebb a fokozatokat.
Nekem opel astra f x16xel 101 lovas van, egészen alacsony fordulaton is működik, de van egy marutim, azt viszont pörgetni kell. A céges autóm legtöbbször egy ford ranger, bár diesel, mégis pörgősebb.
#16, ne is mondd. Nemrég kaptam egy új 1.5 diesel Mégane-t. Igaz turbo-s, de úgy kell pörgetni mint egy kis Marutit. Az is folyton mutogat, hogy váltsak fel.
A régebbi dieselekhez vagyok szokva, azokkal max 2500-nél elváltok. Sokat járok kisbuszokkal, ott megpakolva max 3000-nél váltok amikor nagyot kell gyorsítani.
#14 voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!