Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lesz az autónak ha...

Mi baja lesz az autónak ha magasabb fordulatszámon váltok el városba?

Figyelt kérdés

Üdv !


Kezdő jogsis vagyok ( 1 hete vezetek) és Budapesten hát nekem elégé "gyorsan" történnek a dolgok :D Nincsen ezzel semmi baj teljesen tudok haladni a többiekkel de csak akkor ha jobban huzatom az autót .. Példákkal demonstrálom : Édesapám aki már lassan 1 millió km le vezetett életébe (munkájából kifolyólag) simán 30-nál már hármasba 40-nél négyes 55 körül ötösben van a kocsimmal így Pesten is nekem meg egyszerűen nem megy hogy tartsam a ritmusát is így . Átlagba olyan 35 körül váltok el a kettest 45 körül a 3-mast 55 körül 4-es az 5-öst meg forgalom függő nagyon hogy mint érzem biztonságosnak (azért nem tudok fordulat számot írni mert még nincsen fordulatszám mérő az autóban ) . Szóval azt szeretném kérdezni hogy ezzel nagyon sokat ártok az autónak és nagyon meg kéne tanulnom gyorsabban váltani vagy nem halálos a dolog és hagyom a dolgokat majd ráérzek hogy mint lesz jó ne szenvedjek ennek a próbálkozásával külön egyenlőre ? Egy 1.4-es 8 szelepes Opel Astra F-ről van szó akit vezetek !


Előre is köszönöm a kulturált válaszokat !



2016. dec. 16. 20:05
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

Üdv,isten hozott az autósok közt,grat a jogsihoz!


Semmi. A fogyasztáson kívül nem igazán lesz baja,mert amíg ésszerű határokon belül használod így ..a motor nem károsodik,de a különbséget,mint "kár" kimutatni is amúgy is lehetetlen,szóval meddő lesz így a kérdés.


Nyilván majd sok-sok 10ezer km után mint rutinos autós te is rá jössz,hogy a benzin pénzbe kerül..,a motor se ordítson már fölöslegesen,nem köll' hangoskodni,ha nem muszáj,és csak féltjük azt a blokkot a háztető alatt. Az évek alatt látsz majd 1-smást,és szépen kialakul majd a rutin és úgy fogsz vezetni majd mint Édesapád,..szép komótosan,nagyon vigyázva a kis 1.4-es astrára.

2016. dec. 16. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

A magas fordulat nem káros,ha karbantartott motort,megfelelő kenéssel és olajjal,valamint ha üzemmeleg.


Ellenben az 50-nél 5-be kínzás már árthat,főleg ha hosszú a váltó,és ha kis fordulaton kicsi az olajnyomás.

Autó és motor függő,de az ilyen 1.0-1.8 közötti szívókat nem igen szabad 2000 alatt egyenletes haladáson kívül másra használni.

Hiába érzi az ember azt,hogy könnyen megy 1500-on,vagy éppen húú de jó,simán gyorsul 2 ezerről ha odalépünk,vagy éppen húha milyen jó 2500-on felmegy rángatás nélkül egy emelkedőn,attól még a motornak az nem feltétlen tesz jót,se kenési,se mechanikai szempontból.


Egyébként a 8 szelepes motorok jobban elvannak alul,mint a 16 szelepesek.

2016. dec. 16. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
93%

Teljesen rendben van, ahigy váltasz, de mikor rendesen gyorsítani kekl, ennél komolyabban kell forgatni a gépet.

2-esben 50-60 - nál csak kb 4500-at forog, az egy benzinesnek teljesen egészséges.

DE CSAK MELEG MOTORRAL.

Kis fordulaton eröltetni hülyeség, árt a motornak melegen is(kevés kenés, nagy terhelésen), hidegen totál gyilkos. Egyébként nem is fogyaszt ilyenkor kevesebbet, mert az ECU elkezd küzfeni a lefulladás ellen, dönti bele a benzint.

Az áttételed az enyémhez hasonló (2-ben 85 leszabályzás) meg a motor is, nekem daewoo 1.5 8V. 50-nél még simán 3-ban vagyok, 55-60 korül kéri a 4-est. 50-nél már visszaváltok 3-ba, mert csak szenved 4ben

1500 alá soha ne engedd a fordulatot, addig is csak vizszintesen állandó sebességnél. Majd ráérzel.

2016. dec. 16. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Édesapádnak véletlenül nem diesel autója van?
2016. dec. 17. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Ugye az megvan, hogy a tiltásifordulatszám jóval alatta van annak, ami káros a motorra. Egy átlagos kiskocsi 6500-nál tilt, és a szelepek valahol 9000 környékén kezdenek el lebegni, és beleverni a dugóba, szóval az üzemmelegen tiltásig huzatás alkalmanként nem káros.
2016. dec. 17. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 Vida Sándor ***** válasza:

A 14-es válaszadó gondolatai betalálóak, mert az a váltás valóban a diesel járművekre jellemzők, bár már azok is másként üzemelnek, mint régen. Én járok ezzel is- azzal is. Sőt, mostanában van egy új autónk, egy ford transit conect, ő kimondottan reklamál is, ha szerinte nem jó fokozatban vagyok. le, vagy fel nyilakkal és az ajánlott fokozat számával.

De azért a 4.-et 50nél simán lehet tenni, főként, hogy a városban ennyi a megengedett :) Magasabb sebességről visszafele el lehet engedni 50-ig az 5.et. gyorsításnál viszont már nem ajánlatos.

Amúgy a ford időnként meglepően alacsony fordulatnál rakatná feljebb a fokozatokat.

Nekem opel astra f x16xel 101 lovas van, egészen alacsony fordulaton is működik, de van egy marutim, azt viszont pörgetni kell. A céges autóm legtöbbször egy ford ranger, bár diesel, mégis pörgősebb.

2016. dec. 17. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 Vida Sándor ***** válasza:
Ja, és én még úgy tanultam, hogy autópályára felhajtáskor a gyorsító sávban 3.at 80-90 ig huzatom ki. ehhez képest a 45 eléggé lenn van.
2016. dec. 17. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

#16, ne is mondd. Nemrég kaptam egy új 1.5 diesel Mégane-t. Igaz turbo-s, de úgy kell pörgetni mint egy kis Marutit. Az is folyton mutogat, hogy váltsak fel.

A régebbi dieselekhez vagyok szokva, azokkal max 2500-nél elváltok. Sokat járok kisbuszokkal, ott megpakolva max 3000-nél váltok amikor nagyot kell gyorsítani.


#14 voltam.

2016. dec. 18. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!