Van itt olyan aki dízel autót használ pedig nagyon keveset autózik?
Itt mindenki azt írja hogy csak annak éri meg aki sokat megy stb, de mégis vannak akik dízelt vesznek mert pl a kinézett autóból alig van benzines változat. Például a VW Sharan, Ford Galaxy, VW passat.
Akiknek dízel autó van és gyakran csak rövid távon mennek azoknak mi a tapasztalatuk? Mire kell jobban odafigyelni? több lett a szervizköltség?
Jelen. DPF-es 2008-as autóm van, általában rövid távon használom napi szinten. A szükséges karbantartást mindig megkapja, nem várok a gyári 30 ezres olajcseréig, hanem 10-12 ezer km a max.
OMV-nél tankolok prémium gázolajat, mert volt már szerencsém olyan gázolajhoz, amitől durva traktorhangja lett a motornak. Néha elviszem természetesen az autót hosszabb útra is, ilyenkor figyelek rá, hogy lemenjen a regeneráció, lehetőleg egyenletes tempó mellett.
11 km, igaz annak nagy része városon kívül van. Szerencsére a fűtőradiátor hamar felnyomja a vizet, így pár perc alatt 90 fokon van a rendszer. Bár az olaj attól még nem éri az üzemi hőfokot.
Havonta megyek egy 400 km-es távot, oda azért jó a dízel, de erre a rövid távú mászkálásra sajnálom azért.
Skoda Octavia 2012 1.6 CRTDI
Városban (Bp) heti egyszer 2x12km ill. heti 2x190 km autópálya. Kizárólag OMV MaxMotion-t tankolok és 30k helyett 15 ezrenként olaj és szűrő csere.
A heti egy nap városozásra sajnálom használni, de akkor kell. Egyébként robogó/BKV.
A 12 km-en nyáron is csak 75 fokig melegszik az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!