BMW E46/E39 vagy Audi A4 b6?
Kritériumok: (Mindegyik szigorúan kézi váltó, benzin, szedán. )
Elképzeléseim :
E46: 320i 2001től (facelift)
E39: 520i sor6 - 2.2i
A4 2. 0 benzines 131 le (b6-os széria) vagy 2. 0 fsi?
-Esetleg egy Mercedes W203 C osztály 2000/1 -től? -
Nos, olyan 3500-4000 euró állna készen erre a kérdésre, hogy elköltsem.
Már hónapok óta bújom a vételi tanácsadó véleményeket, népítéleteket, használt teszteket, Ár/kínálat listát külföldön, itthon, de jól jönne valami kézzelfogható NEM SABLONOS, RENDES, ÉRTELMES vélemény, mint pld- Előny, hátrány Pro / kontra. Szerviz, tények, alkatrész, olyanoktól is, akik azért már álltak közeli és hosszabb kapcsolatban ezen autók legalább egyikével vagy csak van megbízható tapasztalatuk/információjuk róla.
A 'miért csak ennyi pénzed van erre és dízel kell nem benzin' és társai kérem ne írjanak.
BMW-ből mindenképpen az E39 lehetőleg nagy motorral. Ideális és tartós utazóautó. Bár szerintem az A4 B6 modernebb forma nála és a karosszériájuk is jobb állapotban szokott fennmaradni mint a többi márkáé. A W203 se rossz de a legkevésbé spórolós autó.
Mind a háromra igaz hogy vannak leharcoltak nagyon olcsón és jók elég drágán. Ezek olyan autók amikből egy jobb állapotút meg kell fizetni és érdemes is. Ha a 4000 euro úgy van kalkulálva hogy a kinti vételár és ezen kívül még rátevődik a honosítás akkor talán ennyiért már lesz valamelyikből jobb állapot. A szerviz nem olcsó ha valami baj van. De ezek ilyenek el kell fogadni hogy drágábbak is és magasabb a fenntartásuk is mint az átlagosabb autóknak mint pl egy Opelnek.
BMW:
-pro: sportos üléspozíció és vezetési élmény, nagyon jó és élvezetes benzinmotorok, a mechanika úgy nagyjából megbízhatónak számít. Hátsókerékhajtás (de van aki ezt hátrányként könyveli el, szerintem meg az adott helyzettől függ). BMW annyi lett az országban, mint a szemét, a szerelők egyre jobban értenek hozzá, alkatrészárak egyre olcsóbbak (de még mindig drága).
-kontra: bár motor-váltó kombó megbízható, a többi része az autónak sz*r. Állandóan valami apró biszbasz tönkremegy a BMW-ken, ami nagyon idegesítő (jeladó, AC pumpa, futóműgond, ablakemelő, ezek tipikusak ennél a szériánál). Megítélése egyre rosszabb ezeknek az autóknak, egyes tulajok miatt, valamint a rengeteg BMW-nek az utakon. Fenntartása úgy általában jóval több, mint az Audiknak.
Audi:
-pro: nekem az egyik kedvenc szériám az Auditól, nagyon szép. Már úgymond modern technika a B6-os, de még megbízható, nem annyira túlkomplikált, és időtálló a formaterve. Mechanikailag nagyon jó az egész autó, főleg egy benzinmotorral, bár az Audinak nem olyan sportosak a benzinesei, mint a BMW-nek (kivéve az 1.8 turbóst). Alkatrészek olcsóbbak, főleg a VW-vel való rokonság miatt. Minőségileg és anyagkidolgozásban is jobb az Audi szerintem, de főleg rozsdában.
-kontra: nem olyan sportos vezetési élmény (bár ugyanúgy lehet haladni vele, mint a BMW-vel), elsőkerékhajtás (amit sokan pont előnynek vesznek). Kicsit nehéz szerelni, mert zsúfolt a motortere, egy vezérléscsere míg a BMW-nél néhány óra, az Audinál minimum egy nap, ugye a munkadíjnál nem mindegy. De ez úgyis csak 5-6 évente esedékes.
Mercit inkább hagyjad szerintem. Én összességében az Audit ajánlom, mert nagyon jó tapasztalataim vannak vele, ellenben a BMW-vel.
Úgy látom nagyjából mindenki az audira voksolna.
Nagyon köszönöm a hasznos véleményeket, infókat mindenkitől, tényleg!
Aki majd még nézi és tudna hozzá fűzni, azt is szívesen olvasom!
Akkor végül egy A4-es 1.8 turbó benzin? turbó nem macerás?
A közeljövőben én is autót szeretnék cserélni és engem is ez a 3 típus fogott meg igazán és nálam is csak a benzin játszik.
Az E39-ről idáig mindenki lebeszélt. Drága alkatrészek, nagy fogyasztás, a legkisebb benzinessel gyenge, stvb...Mondjuk könnyű volt, mert én is feleslegesen nagy autónak tartom, ahhoz hogy egyedül utazzak benne.
Maradt az A4 és az E46.
A4: minden ismerősöm szerint a legjobb választás. Tegyük hozzá, hogy mind VAG buzériában szenved.
Sajnos alapból kevés belőle a benzines és azok nagy része is mind 1.6-os. Ehhez az autóhoz sokkal jobban passzol az 1.8T, de ritka. Az fsi, tfsi motorokat messziről kerülném...
Elöl hajt a nagy részük, nagyon ritka a quattro sajnos. A futóműve viszonylag egyszerű.
Rozsdásodásra hajlamos tud lenni, de kevésbé mint a bmw.
Az utastérben a puha tapintású bevonat gusztustalanul hámlik mindben...
E46: Nekem a top1, ebből a kategóriából. Hátul hajt, a 6 hengeresek gyönyörűen szólnak. Jól néz ki kívül-belül.
Sajnos ezekből is rengeteg a szánalmas alapmotoros változat.
Sajnos csúnyán tudnak rozsdásodni, a futómű elég kényes és mindig van mire költeni.
Ha nem dízelt, vagy alap, 1.6-os benzinest akarsz, akkor eléggé leszűkül a kör, mindkét márkánál.
A szívem az E46 felé húz, az eszem pedig az A4 felé.
(A döntést kicsit megkönnyíti, hogy most vagyok a huszas éveimben, most kell egy sportosabb autót venni, nem majd akkor, amikor már van család, gyerekek. Valószínűleg E46 lesz a befutó. )
Sok sikert és ne kapkodd el a vásárlást.
Nagyon szépen köszönöm!
Megoszlóak a vélemények, de mindegyik hasznos! Bár úgy látom, hogy összességében egyikről se beszélne le senki.Bár a mercit nem erőltettétek annyira.
Akkor w203, valamint b6-ból fsi, tfsi kilőve!
Utolsónak írom, hogy egyébként én is 20 éves leszek a válasz kapcsán és hasonló dolgokon járt nekem is az eszem autóvásárlást illetően!
Nos, akkor egy a4 b6 1.8 turbó lenne az ideális. Ha már rászánom a pénzt, akkor ne érjen csalódás:) Nem mintha akkora baj lenne az a 2.0 szívós. De igen, egyébként alig találni 1.8T-t.
Megpróbálom nem elkapkodni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!