Ötezer forint nem sok azért, hogy megnézzék, mi baja az autónak?
Valami baja van az autómnak, nehezen indul, és furcsa hang jön a motorból.
Ezt elmondtam a szerelőnek, azt mondta,hogy nagyjából 5-6 ezer forintért átnézi, és akkor hozzá se nyúlt, csak elmondta,hogy mi a baja.
Nem hiszem,hogy szerelni kell, illetve biztos,hogy nem fogja szétszedni.
A lényeg,hogy én azt szeretném tudni,hogy mi a baja, semmi többet.Nem kell megjavítani, nem kell hozzányúlni,szétszedni.
Persze nyilván, valamihez hozzá kell nyúlni, de két csavar kiszedése ne kerüljön már 5 ezerbe.
Órabérnek meg kicsit sok.
Főleg,hogy egy egyszerű szerkezetről van szó, Suzuki Swift 1995.(tehát nem egy új BMW motort kell átvizsgálni, és nem egy elit műhely)
A korábbi szerelőm aki sajnos nyugdíjba ment, nagyjából hang alapján elmondta,hogy mi lesz a gond, esetleg néha felnyitotta a motorházat.
Ez nyilván nem elvárható, de azért itt az interneten is elég sok mindent meg lehet fejteni a tünetek leírásával, és úgy nagyjából lehet mondani egy diagnózist.
Persze én most itt megírtam a véleményem, az,hogy ez így van e nem tudom, hisz nem vagyok szerelő, nem értek hozzá.
A kérdésem inkább arra vonatkozik,hogy nem lehúzás e?
(csak mert anno egy kartelgázcsövet 8 ezerért cseréltek ugyanitt, a munka volt durván 5 perc, az alkatrész meg 2-3 ezer ft.Valamint egy váltófelújításra mondtak 50 ezret, ami megint csak elég necces,így ebbe nem mentem bele)
Azt viszont elmondhatom,hogy jól dolgoznak, amit egyszer megcsináltak, az a hiba nem jelentkezett többet, és jobb híján megint ehhez a szerelőhöz mentem, de ilyen összegek után, nem tudom,hogy totál hülyének néz, leakar húzni, vagy ez egy korrekt ár?
Olyan szó, hogy "kartel" nem létezik. Vagy kartell, vagy karter, ez utóbbi magyarul olajteknőként ismert, ez van az autóban.
Más: Van egy ismerősöm, aki megkérdezte a burkolót, hogy mennyiért rak le 4 m2 padlólapot. A burkoló azt válaszolta, hogy 2500/m2 áron dolgozik. Telefonon megegyeztek, hogy le kell rakni kb. 5 m2-t. Amikor a burkoló kiment a helyszínre akkor látta, hogy a helyiségben a teljes lapok le vannak rakva (amit a hülye is le tud rakni), neki "csak" a szélekre kell körben bevágni a maradékot. A tulaj úgy gondolta, hogy nehogy má' a burkoló rakja le 75 ezerért az egészet, ő majd megcsinálja a haladós részt a 30 m2-ből, és csak szívást hagyja a szakinak.
Ugye érzed a párhuzamot?
Figyelj, ennyibe kerül egy autó fenttartása. Tény, hogy egy autószerelő annyit kér a munkájáért amit nem szégyell. De ez más szakmákba is ugyanígy van. Erről szól a kapitalizmus.
"A magyar fizetésekhez, egy átlag szerelőnek szerintem sok,hogy 5 ezer forintos óradíjban dolgozzon"
Nem értem min vitatkozunk. Ha nem vagyok elégedett egy autószerelővel, akkor elmegyek egy másikhoz. Tedd te is ezt.
Egyébként megsúgom: ha eleve úgy viszed oda a kocsit, hogy javítsa meg neked, akkor elkér mondjuk 10 ezer forintot. Azzal, hogy te azt kérdezed, hogy "mennyiért állapítja meg a hiba okát", eleve tudja, hogy te megpróbálod otthon vagy más szerelőnél megcsinálni a kocsit. Ezért kér 5 ezret egy hibafelismerésért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!