Melyik a megbízhatóbb, a pdtdi vagy cdtdi?
Keveset járok egy évben de mindenképp dízelt szeretnék.
az 1.9 pdtdi vagy a 1.7 (vagy 2.2) cdtdi a megbízhatóbb?
Németet akarok, de kevésbé ismerem a jtd, meg a dci koncepciót, van aki ajánlja van aki szidja mint a bokrot.
A pd nél tartok az elemektől, nem szeretnék azon izgulni hogy vajon melyik percben száll el egy...
A cdtdi nél a magasnyomású pumpa ugye a legnagyobb méregfog.
200 ezer km fölötti futású autókról beszélünk, hiszen 1 millám lesz talán a történetre.
köszi a válaszokat.
van benzines a családban nem is egy. de nekem nem jön be.
pláne ha klímázni is szeretnék stb kevés a nyomaték.
dízel ezért tetszik emrt nyomatékos.
most egy 30 éves szívó dízelem van, de még ez is nyomatékba odatesz jó pár benzinesnek, rém egyszerű szerkezet.
alighanem maradok a jó öreg tdi nél, ilyesmi mint az enyém csak turbós, aztán ennyi. igaz hogy mindig lesz rajta valamit csinálni, de a mostanin is van.
Én a helyedben, ennyi pénzből, ilyen tervezett futásmennyiségre még mindig inkább vennék egy 8-10 éves benzines 1.4-1.6 közötti autót 100K km-rel, mint egy idősebb, széthajtottabb dízelt. Ford, Opel, Nissan, Kia, Honda, Skoda, nagyjából ezen márkák körül nézegetnék elsősorban. Persze ezekből is lehet szart kifogni, de azért jelentősen kisebb az esélye, mint egy dízel esetében ugyanennyiért.
Én is tudom, hogy a dízel nyomatéka egy életérzés, van aki szereti, van akinek meg nem jön be (nekem igen). De ennek ellenére is inkább ajánlom a benzinest, mint a dízelt. Okok: kevés pénz, kevés tervezett éves futásmennyiség, lényegesen kisebb várható szervizköltség és -igény.
sajnos egyetértek, mert a benzines mellett szólnak az érvek, és mivel nem vagyok autós analfabéta magamnak is leesett.
de én egy életre megutáltam a benzinest, nem fogok azt venni, még ha az észérvek ezt is diktálják.
De köszönöm a válaszokat mindenkinek, hiszen jó érveket írtatok.
Valószínű leteszek a modernebb dízelről is, és megpróbálok tűt keresni a szénakazalban, és venni egy 300 e km körüli 15 évest.
c14NZ
a gyújtás elektronikája a mai napig vacakol, rém egyszerű szerkezet pedig, még a forgó rotoros megoldás, mindent kicseréltünk rajta. alapjárat ingadozik, alacsony-felpörög. másfél éve komplett motorfelújítás: hengerfej síkolva, szelepszár szimringek, főtengely csapágyak, hidrotőkék, elektronikai dolgok, érzékelők, jeladók, cserélve tényleg ami csak kell, lamdaszonda bemérve. hiba ugyanaz. hangja talán még rosszabb, csattog mintha semmit sem csináltunk volna.
haverommal ketten újítottuk fel, ő autó és autóvillamosági szerelő és suli után végig ebben melózik 6-7 éve.
Ötlete sincs mi lehet a baj. Van hogy megyek 100 zal, fékezek, benyomom a kuplungot hogy visszaváltsak, erre leáll az autó...remeg kínlodik a motor alapjáraton hol jobban hol kevésbé. Szívósor kitakarítva, kapott új központi befecskendezőt, a jelenség ugyanez.
annyit javult a szitu hogy talán olajat már nem fogyaszt, felújítás előtt még a városban is alig mertünk vele mozogni...
átlag 2 évente cserélni kellett a gyújtástrafót, mert gondolt egyet, leált, és sohatöbbet nem indult be, de volt hogy lámpás kereszteződés közepén stb.
szóval nekem elég a benzinesből, pedig ennél egyszerűbb benzinmotor sztem csak egy fűnyíróba van, mégis sokat szívtunk vele. nagyon.
Fater nem ért hozzá, hozzá sme nyúl, így 15 éves korom óta én csinálok rajta mindent.
Vagy nagyon rosszat fogtunk ki, vagy nem tudom mi van, de sok lett ráköltve, és még most sem az igazi, bár tudom hogy mostmár a motorja jó állapotban van, de az elektronikának mi a fészkes fene baja lehet passz...senki nem tudta megmondani soha...cseréljük ki ezt azt amazt, de jó soha nem lett. mindegy kihez vittük még régebben mikor haver nem szerelt kocsikat...csak lenyúltak bennünket.
én elhiszem hogy szívni lehet a dízelekkel si sokat. most is dízelem van, 30 éves, azzal is voltak gondok mire megtaláltam a jó beállítást, stb, de fillérek az alkatrész, olcsóbb mint az astrához sokkal minden.
szóval én köszönöm nem kérek benzinest többet, saját használatra. akkor inkább szívok egy olajkályhával...
Hiba lenne egy kifogott rossz konstrukcióból messzemenő következtetéseket levonni. Én 40 éve autózom, és volt néhány vas az ülepem alatt. Benzines, is dízel is, attól függően, hogy épen mire kellett. Mindkettőből kifogtam olyat, hogy azt mondtam, többet a büdös életben nem kell attól a gyártótól. Mondom: attól a gyártótól! De nem üzemanyagtípusúból.
Ha keveset mész, semmi szín alatt nem javasolom a dízelt. Az előző gazda is azért vette, hogy menjen vele, és elhiheted, hogy ment is. Gyakran 3x annyit, mint amit az óra mutat. És eladni sem azért adják el, mert megtelt a hamutartó, hanem mert elérte az a futásteljesítményt, ahol már befigyel egy zsebbenyúlós szerviz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!