Vennél turbó benzies autót?
Újonnan venném és benzinesből szívó már szinte nincs is az adott típusból. Amit vennék az se egy kis 1.0-s, hanem egy 1.6T, 200Le-vel, 300Nm-rel.
Tudom, hogy több a hibalehetőség és költségesebb is javítani mint egy szívót. Jelenleg dízelem van úgyhogy tisztában vagyok az árakkal, nem vágna padlóra pl egy turbófelújítás és az üzemanyagrendszer, injektrok lényegesen egyszerűbbek és olcsóbbak is mint a dízelnél.
Olvastam teszteken, hogy ez a motor 6-7 literrel beéri autópályán. Úgyhogy nem tartom vészesnek a fogyasztásást még a dízel után sem. Városban persze benyel 8-9 litert, de ott csak minimálisan használnám.
Azért egy euro6-os turbó benzines se fogja neked jobban szeretni a várost mint egy feltehetően régebbi dízel.
Szerintem még ez a CR turbó benzines korszak még nincs kifejlődve, ahogy olvasgatom ezekkel több a gond mint a dízel társaival, vételi árban ahogy néztem kb 1-200e ft különbség van márkától függően. Ha tartós jószág kell ami bírni fogja manapság a várost akkor vegyél (hú ezért megfognak kövezni, pedig tdi-t hajtok) japán szívó benzines autót amíg kapható.(mazda, toyota, suzuki 1.6-2.0)
Én azt mondom, első körben jó lenne tudni miféle turbóbenzinről van szó, ki gyártja stb..
Vannak autógyártók, akik tradicionálisan turbós benzineseket gyártanak már 25 éve, pl a Volvo. A benzinesek CR része is megbízható ( gondolom az előttem író a közvetlen befecskendezésre gondolt, ami azért tényleg problémás ). Az én turbó benzines Volvomat kb kétszer sikerült 9 liter alá vinni pályán, nekem leginkább 10-10,5 között volt a pálya, pedig az nettó 1700kg 2,8-as két turbóval és automatával ( igaz nem törekedtem a 130km/h betartására ). El tudom képzelni, hogy egy kisebb kasztnival,jól áttételezett krézi váltóval és egy kis benzinessel lehet hozni szigorú 130 mellett a 7 liter pályán. Aztán, ha esetleg kihajtod azt a 200 lovat belőle akkor ez szorozható kettővel, hárommal... :D ( a kézi váltós 5 hengeres turbó-benzines Volvok amúgy meglepően jól fogyasztottak, ha nem gyilkoltad őket)
Azt viszont nem tudom, hogy ez a 200 lovas erőgép mennyire kiforrott technika, mennyi buktató van benne műszakilag egy 150 ló körüli turbós 1.6-hoz képest.
Én nem vagyok turbó ellenes, de ha fennáll a változás és a városi használat lehetősége akkor sztem érdemesebb valami japán vvt szörnyet venni. Ha betartod a határokat, akkor egy 130 ló körüli szívó 1.8 is elég a pályára is és a városba is és városban biztosan kevesebbet fog enni, mint a turbóbenzin. Ha nem tartod be a 130-at és szereted nyomni, akkor meg ne kínlódj 1.6T-vel hanem vegyél valami rendes motoros autót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!