Volkswagen Passat B5 vagy B5.5 melyik a jobb? 1.8 T benzin vagy 1.9 TDI esetleg PD TDI?
Természetesen az 1.8T,ugyanis a gyengébb 150 lovas is 20 lóerővel több mint a legerősebb 1.9 PD TDI,ráadásul turbóbenzin,így alul is ugyanúgy erős,mint a turbódízel.
Megbízhatóságban egy szinten van a villany adagolós TDI-vel.
Fogyasztásban a dízelek jobbak viszont.
Van 150 lóerős PD is...
Egyébként nem hiszem, hogy össze lehet hasonlítani egy 1.8T-t egy TDI-vel, nincs értelme. A TDI/PDTDI a világból kimegy, nagyon jó nyomatékos, megbízható motor. Az 1.8T eszik, cserébe kategóriában kifejezetten jó turbómotor, szintén jó megbízhatósággal, de kész csoda kell olyat találni aminek nincs kinyomva a szeme, vagy nincs rommá törve rajta a kasztni.
a turbóbenzin alul ugyanugy erős mint egy dízel?!
ezt hol álmodtad?! :D
a dízel nyomatékos, a benzinesnél, hiába a turbó, amíg nem kapcsol érezhetően addig csak sima szívóbenzinnel közlekedsz.
oké ha egyszer bepörög otthagyja a dízelt ez tény. de nyomatékban sosem éri utol.
am a pd meg a sima tdi közt én is vacillálok.
a sima tdi-kben már gyakorlatilag mindben minimum 500 e km figyel (ha az 1.9 ről beszélünk) a pd igaz hogy bonyolultabb rendszer ezred milliméteres illesztésekkel (!!!!!!!) de van esély belőle kifogni egy 200 e km körülit, ami még ha adagolóelemet, vagy magasnyomásút vagy mindkettőt is fel kell újítani, állapotban lehet előrébb leszel mint egy sima tdi-vel.
"Van 150 lóerős PD is... "
B5-ből nincs
"a turbóbenzin alul ugyanugy erős mint egy dízel?!
ezt hol álmodtad?! :D
a dízel nyomatékos, a benzinesnél, hiába a turbó, amíg nem kapcsol érezhetően addig csak sima szívóbenzinnel közlekedsz.
oké ha egyszer bepörög otthagyja a dízelt ez tény. de nyomatékban sosem éri utol. "
A 130 lovas PD 310Nm-t tud 1900-on,az 1.8T pedig 210Nm-t,viszont ezt már 1750-es fordulaton,és rövidebb váltóval.
Ergo kb ugyanott vagy mint a dízellel,cserébe az 1.8T nem 4500-ig pörög,hanem bőven 6000 fölé is.
Az adagolós AFN TDI meg 230Nm 1900-on.....
Nem kapcsol a turbó....Ügyes vagy gratulálok,marha sok közöd van neked is az autókhoz...
azért nagyon nem mindegy hogy 310NM vagy 210NM :) hiába ad le 1750 nél 210-et ott a PD kb 285-öt ad le.Legalábbis ha jól tudom van is olyan 1.9 PD 130 lovas ami max 285NM el rendelkezik de az is már 1750-nél.
Gyári adatok szerint az
1.8T 150LE 0-100 9.2 sec
1.9PDTDI 130LE 0-100 9.9 sec
Szerintem ez a különbség semmi,arról nem beszélve hogy a dízel akkor is sokkal jobban megy hétköznapi használatban mint az 1.8T.Nem fogja senki sem egész nap tiltásig forgatni.Fogyasztásban meg legalább 3 liter a különbség
Na tisztázzuk akkor:
Nekem volt rövid ideig 1.8 turbós Golfom 150 lóerőm, majd sok ideig egy 1.9-es Audi A4-esem 131 lóval, 6-os váltóval (ez is számít). A dízel tényleg jobban tol alacsonyabb fordulaton, legalábbis érzetre. Igaz hogy számok szerint is nyomatékosabb, de a lényeg, hogy a PDTDI-ik amúgy is mindig ilyen hátbarúgósan, azaz hirtelen adják le az erejüket. Tehát sokkal erősebbnek és gyorsabbnak érződnek, pedig a valóságban nem azok. Városi cirkálásnál, 2-esben és 3-asban gyorsításkor a PDTDI sokkal kellemesebbnek, erősebbnek érződik. Viszont az 1.8T ha megindul, azt nem állítja meg semmi. 2000 fordulat alatt elég halott, de afelett már megy tisztességesen. Viszont a nyomatékát lineárisan adja le, és nem hirtelen, tehát nem lesz hátbarúgás, mint a PDTDI-nél.
Hogy mit válassz? Nem tudom. Én a dízelt jobban szerettem, a fogyasztás miatt, 3 literes különbség az nem kevés. És a PDTDI-re semmit sem kellett költenem a 100.000 km alatt, kettőstömegű és turbó pedig az 1.8T-n is van.
Viszont azt tudom, hogy Passat 5.5-öt érdemesebb venni, mert fiatalabb, meg picit szebb szerintem. És csakis PDTDI, ha dízelt veszel. Semmi előnye nincs a sima TDInek a PDTDI-vel szemben, sőt, a PD sokkal kifinomultabb, erősebb, és takarékosabb.
9:12
ha tudni akarod van közöm a kocsikhoz, nem is kicsi.
de abban igazad van, talán úgy kellett volna írni, hogy nem jön meg a kellő turbónyomás...a lényeg ugyanaz.
hiába az esetleges változó geos turbó, akkor is a fordulatból él.
de ha valaki nyomatékot keres dízel kell, a benzin sosem éri utol, tehetsz alá bármilyen váltót, tuningolhatod bárhogy.
ha valaki nem szereti a dízel kerregést ott a benzin mint már írtad is magasabb fordulattal, és élvezhetőbb hanggal.
* nyomatékban nem éri utol.
az megint más vita lenne hogy gyorsulás stb ben melyik a jobb, de sztem nem biztos hogy ez a döntő szempont.
Hú :D Látom vannak válaszok rendesen :D Köszönöm szépen!
Hát igazából én nekem az a lényeg, hogy ha odalépek neki akkor küldjön meg hirtelen, nem akarok száguldozni, de majd ha néha elfog az az érzés, hogy kicsit kikéne huzatni, akkor ha odalépek neki akkor küldjön :D 1.8 T-s Passatot már vezettem, és az nagyon küldött, 2.-ban 20-ről 70-re pár másodperc alatt felküldtem padlón, gyári 150 ló volt
Szóval az lenne a kérdés, hogy mit ajánlotok akkor ha ilyet szeretnék, hogy küldjön, meg inkább gyorsulni akarok hirtelen, inkább városba fogok vele járni de városon kívül is. Köszi szépen :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!