Hogy mukodik a TSI motornal a visszahűtés?
"Harminc másodpercre van szükség a visszahűtéshez - ezt már Papp László, a Porsche Hungaria műszaki oktatási csoportvezetője állítja. Erre mindig fel is hívja a kereskedők figyelmét, akiknek tájékoztatniuk kell a vevőket egy új autó átadásakor. Mint mondja, a motort magától leállító start-stop rendszer nem időzített bomba, hiszen csak városban működik, ahol nem kap nagy terhelést a turbó. A tulajdonosoktól a Volkswagen konszern feltöltött egységei sem követelnek meg nagyobb figyelmet a lassan kihaló szívómotoroknál, de az előírt karbantartást mindenképpen érdemes betartani."
forrás:
Nekem 1.4TSI van, azt szoktam csinálni, hogy mindig hagyom, hogy a start-stop állítsa le (megállás után kiveszem üresbe és felengedem a kuplungot), és amikor leállt, akkor fordítom el a kulcsot.
Eddig még (2 év alatt) soha nem volt olyan, hogy ne állította volna le a startstop azonnal, de olyan sem volt, hogy nagy hajtás után azonnal megálltam volna - lehet, h. ha autópályán nagyon hajtom hegynek fölfelé, és utána rögtön kimegyek egy parkolóba, akkor nem állítja le, de eddig még nem volt ilyen.
Az autó mutatja a motorolaj hőmérsékletét, az városban nem megy 90C fölé, nyáron autópályán 100C körül van, ha akkor megállok akkor is azonnal leállítja a start-stop.
A legmagasabb hőmérséklet amit láttam rajta at 115C volt (nyár, pálya, emelkedő), de akkor nem álltam meg, és az emelkedő után hamar visszament 100 körülre.
Gondolom a start-stopnak annyi esze csak van, h. nem állítja le amikor nem szabad - egy csomó eset van, amikor nem állítja egyáltalán le (ki is írja miért) pl. hideg van kinn, ferdén áll az autó(!), megy a fűtés meg ilyenek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!