Hideg motornál padlógáz, húzatás, lehet valami baja?
Figyelt kérdés
Sziasztok! Ma este indulás után kb 100 méterrel padlògázt nyomtam és meghúzattam (nem tiltásig) az autóm motorját. Aztán hirtelen fejhez kaptam, hogy még nem melegedett be a motor kellőképpen. Most fotdul ez elő először, tényleg midig óvatosan indulok el, télen még melegítem is egy kicsit alapjáraton. Lehet valami baja ezek után a motornak, már nagyon bánom, hogy eszetlenül odaléptem jobban a kelleténél? Egy 1.8-as benzinesről van szó. A másik kérdésem, hogy egy ilyen benzines motort kb. mikor kel fel váltani, mert a dízelt megszokva mindig 2000 vagy alatta váltok, ez kevés és pörgessem tovább vagy már jò? Előre is köszönöm a válaazokat!2016. nov. 4. 02:52
1/13 anonim válasza:
Nem lesz ettől baja.
Hidegen többet fogyaszt, meg nem is használ neki. De ettől az egy esettől még nem lesz probléma.
A váltást pedig érezned kellene neked is, hogy hogy szól az autó.
Mindegyik más, ez a nyomatéktól is függ.
De benzines motor magasabb fordulatszámon éri el azt, amikor a legnagyobb a nyomatéka.
2/13 anonim válasza:
Szia. Ha nincs meg az üzemi hőmérséklet akkor ugyebár az olaj is hideg és ilyenkor nincs meg neki az a kenéstulajdonsága ami szükséges a dugattyúknak, ezért nem szoktunk a hideg motort magas fordulatszámon használni. De mivel hogy te csak egyszer és nagyon kevés ideig csináltad ezt, semmi problémát nem fogsz észrevenni, mert a jelentős kopáshoz ezt még jó párszor meg kellene ismételned.
3/13 anonim válasza:
Nem lesz baja, és váltani a piros vonalkázás előtt kell benzinesnél. :3 Az az igazi. :3
4/13 anonim válasza:
Akkor van baj ha gyakran, szinte állandóan ezt csinálod. Néha néha belefér, mert annyira nem árt neki, csak azért célszerű figyelni erre mert akkor az olaj nem melegedett fel igazán és nem ad megfelelő kenést, ezáltal rongálódhat a motor, de ahhoz hogy érezhetőbb kárt okozz napi szinten kell ezzel a módszerrel rongálni. Az ha néha évente egyszer ez megesik, előfordul, nem lesz baj.
5/13 anonim válasza:
Nyilván jót nem tett neki a dolog, de egy ilyen akciótól még semmi komoly kár nem keletkezett a motorban. Szívó benzinesről lévén szó, azok azért toleránsabbak mint a többi motorvariáns.
6/13 anonim válasza:
Egy ilyentől azért nem lesz baja.
Hidegen 2000-2300 között érdemes tartani,amikor meg bemelegszik,akkor sok minden függvénye.
Nekem 2.0 V6 van,de 2000 alá sose engedem beesni,azt szeretem leginkább ha 2500-3000 között pörög.
Szívóbenzineknek a fordulatszám tartomány közepénél van a legideálisabb üzeme nagyvonalakban.
2000-nél sose váltsd el.
7/13 anonim válasza:
2000 alatt sem tanácsos felváltogatni, legalábbis ha gyorsítani akarsz vagy emelkedőn mész felfelé. Egy szívó benyás motor 2500 és 3500 között érzi magát a legjobban. Ez nem azt jelenti hogy görcsösen itt kell tartani a fordulatszámmérőt, de minél többet van ebben a tartományban annál hosszabb élettartamú lesz a motor, kopások szempontjából.
8/13 anonim válasza:
egyébként erre kíváncsi lennék,hogy milyen az olajaknak hidegen a kenése,mert ugye mindig azt hirdetik hogy mennyire jó már hidegen a kenésük.Ettől függetlenül és is óvatosan bánok vele.
9/13 anonim válasza:
Ilyenkor nem csak az a probléma hogy hideg az olaj, hanem az is hogy a hideg hengerfalra kicsapódó benzin lemossa az olajat, ezért sem tanácsos ilyenkor hajtani, de egyszer ez bocsánatos bűn, nem tettél vele kárt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!