Járó motornál vibrál a led. Mi a megoldás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Járó motornál a generátor töltőfeszültsége elérheti a 14Voltot is, a LED meg 12Voltra van csinálva(nem szereti, egy idő után tönkre fog menni)!
Kell elé kötni egy ilyet:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem, 12V zener kell neki söntregulátornak.
Teljesen felesleges bonyolítás/költség a stabkocka.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A zener meg szépen elfüstöl. Kéne elé egy elleánállás is. Ja nem, akkor csökken a fényerő.
Nem a legalja kínai ledet kellett volna venni, hanem valami normálisat, amiben meg van oldva az áramstabilizálás. Érdekes módon az Osram W5W helyzetjelzőm nem vibrál járó motornál, és az is csak épp észrevehető, amikor indítózok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Füstöl a fenét a zener, nem a negyedwattosat kell venni, hanem a szükséges teljesítményűt. Stabkocka mellé kell még teljesítménytranzisztor is hogy bírja az áramot, na meg a szép kis hűtőborda. Zenernél elég egy kicsi hűtőzászló, de egy 10W anélkül is lazán elmegy 300 Ft-ért.
Felesleges bonyolítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugyan áruld már el, hogy miért kellene a stabkocka mellé, -ami 1Ampert bír(12Wattos terhelés!)- teljesítménytranzisztor meg hűtőborda, a néhány Wattos ledekhez?
A bekötés meg marha egyszerű:
Hát, ezt a képet nem sikerült értelmeznem :(
Van a csomagtérben a lámpa (T10-es canbusos LED) és ahhoz van hozzákötve 1-1 ilyen:
Egyébként Skoda Octavia 2 kombi 2010-es. dízel
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hülyegyerek, el fog füstölni a zener, és nem stabilizál semmit. Szerinted, ha egy 90 amper terhelhetőségű generátor 14,4 voltot akar leadni, akkor majd egy 10 watt terhelhetőségű zener (14 volton az 0,74 A) megfogja? Nem, és ha megnézed a zener feszültség-áram görbéjét, te is rájössz hogy eldurran, feltéve hogy tudod értelmezni.
A zener csak akkor alkalmas stabilizátornak, ha viszonylag kicsi az áramfelvétel, és van előtte egy soros ellenállás. Önmagában ráakasztva a vezetékre nem stabilizál semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!