Mire gyanakodjak, ha a Trabantunk szinte állandóan csörög?
A gyújtás rosszul van beállítva, sok, neki az előgyújtás. Tehát a benzin még azelőtt berobban, hogy a dugattyú elérné a felső holtpontot. Ez így rendben is van, mert valamivel előbb kell szikrázni a gyertyának, hogy a robbanás pont a felső holtpontra teljesedjen ki. Ha az előgyújtás túl nagy, jóval korábban megtörténik a robbanás, hogy a dugattyú a felső holtpontra érne. Ilyenkor a dugattyúnak a robbanás ellenében kell feljutni, ami nagyon megterhelő és gazdaságtalan.
Ilyenkor jön a jellegzetes csörgő hang, ami a dugattyúcsapszeg jele, hogy valami nem tetszik neki.:)
Ezzel együtt a motor elerőtlenedik, a fogyasztás megnő és az élettartam is csaökken.
Ezenfelül a csörgés a túlmelegedett motor terhelésre adott válasza is lehet, de amennyiben ez eddig nem állt fent, akkor ezt elhagyhatjuk.
Szerintem mindenképpen a gyújtás elemeit nézd át, gyújtótrafó, gyertyakábel, gyertya, gyújtásalaplap ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Ezenfelül érdemes megejteni egy gyújtásbeállítást.
Gyújtásbeállításra nincs "aranybetűs" konkrét érték, általában annyira szokás állítani, hogy menjen az autó és ne csörögjön.:D De elméletben ez olyan 2-3,5 mm közötti előgyújtást jelent, de láttam már olyan motort, aminek az 1 mm volt a megfelelő.
Remélem segítettem valamit, sok sikert a trabicsekhez.:) ;)
profi választ adott az előttem szóló, csak egyet felejtett ki :)
az is lehet, hogy az előgyújtással minden rendben van, de a hajtókarcsapágy már nagyon kezdi megadni magát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!