Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire gyanakodjak, ha a Trabant...

Mire gyanakodjak, ha a Trabantunk szinte állandóan csörög?

Figyelt kérdés
Ha felgyorsítanék 70-80ra, akkor rendszeresen csörög. Ne mondja nekem, hogy ez Trabant-betegség, mert tudom hogy nem az. Amit eddig csörgött, igen, az volt. Széllel szemben, emelkezőn. De most sík úton is. Gondoltam arra, hogy túlmelegszik a motor. Mivel nem vagyok autószerelő, (csak akarok majd) megnézettem, de nem találtak semmit (bár gyanítom, hogy nem tüzetesen nézték át, mert csak Trabant-betegség). Legutóbb, amikor jöttem haza, durrant is, mintahogy a kipufogó szokott, de ez a motorból jött. Először elzártam azzal, hogy piszkos volt a benzin (de hogy???) de másodjára nem lehetett piszkos. Vélemény? Tanács? Szerelő (lehetőleg Jászberény-Heves-Eger környék)? A csipkelődő emberek kíméljenek. Ez már nem normális, tudom. Új autót nem áll szándékomban venni, szóval erre a problémára kérnék észszerű segítséget. Köszi!
2008. okt. 4. 23:42
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

A gyújtás rosszul van beállítva, sok, neki az előgyújtás. Tehát a benzin még azelőtt berobban, hogy a dugattyú elérné a felső holtpontot. Ez így rendben is van, mert valamivel előbb kell szikrázni a gyertyának, hogy a robbanás pont a felső holtpontra teljesedjen ki. Ha az előgyújtás túl nagy, jóval korábban megtörténik a robbanás, hogy a dugattyú a felső holtpontra érne. Ilyenkor a dugattyúnak a robbanás ellenében kell feljutni, ami nagyon megterhelő és gazdaságtalan.

Ilyenkor jön a jellegzetes csörgő hang, ami a dugattyúcsapszeg jele, hogy valami nem tetszik neki.:)

Ezzel együtt a motor elerőtlenedik, a fogyasztás megnő és az élettartam is csaökken.


Ezenfelül a csörgés a túlmelegedett motor terhelésre adott válasza is lehet, de amennyiben ez eddig nem állt fent, akkor ezt elhagyhatjuk.



Szerintem mindenképpen a gyújtás elemeit nézd át, gyújtótrafó, gyertyakábel, gyertya, gyújtásalaplap ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Ezenfelül érdemes megejteni egy gyújtásbeállítást.


Gyújtásbeállításra nincs "aranybetűs" konkrét érték, általában annyira szokás állítani, hogy menjen az autó és ne csörögjön.:D De elméletben ez olyan 2-3,5 mm közötti előgyújtást jelent, de láttam már olyan motort, aminek az 1 mm volt a megfelelő.


Remélem segítettem valamit, sok sikert a trabicsekhez.:) ;)

2008. okt. 5. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

profi választ adott az előttem szóló, csak egyet felejtett ki :)

az is lehet, hogy az előgyújtással minden rendben van, de a hajtókarcsapágy már nagyon kezdi megadni magát.

2008. okt. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Csörgés lehet szelepek miatt is, és az elég komoly dolog, minél előbb nézesd meg szerelővel.
2008. okt. 8. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
az valóban nagyon komoly, ha a trabant szelepei csörögnek :)
2008. okt. 9. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Ja bocs, 70-80, akkor az őrangyalod próbál jelezni.
2008. okt. 11. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Kértem, hogy fikázást hanyagoljátok. A 70-80 az nem sok egy Trabantnál. Aki Trabi ellenes, annak a tanácsára nincs szükségem. Köszi
2008. okt. 11. 17:44
 7/12 anonim ***** válasza:
Bocs, én írtam a 70-80at, meg a szelepcsörgést, csak valaki szerint az nem igazán komoly baj. Pedig szerintem egy motorcsere mindig gáz, akár trabi, akár bmw.
2008. okt. 12. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
trabantba viszonylag nehezen csörögnek a szelepek, mivel felömlők vannak...:)
2009. jún. 22. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Oké mester, nem tudtam.:)
2009. jún. 23. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Ez a jelenség egy határozott gázadásnál jön elő? Mert akkor ez normásis jelenség ha alig hallatszik, de ha nagyon akkor viszont kell egy motorfelújítás.
2009. aug. 25. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!