Lambda szonda hiba. Igaza lehet az autó szerelőmnek?
A katalizátor utáni szonda párszáz kilométerenként dob egy Odb hibát :p2097 Fuel Trim System Too Rich.
A szerelőm javaslata, hogy az első szondát cseréljük, mert a második csak mér, de nem szabályhoz, tehát azért túl dús a keverék, mert az első szonda a hibás.
Van ilyen ?
A hátsó szondát, és a szerelőt cseréld le.
Ha a hátsó szonda meghibásodik, akkor hibás jelet ad a komputernek..a jeltől függően túladagol, aztán nézheted a katalizátort...
finoman szólva is hülyeség, hogy csak mér...persze hogy mér, de ha hibásan, akkor megkavarja az egész rendszert.
Cseréld a kettes szondát,amíg nem késő..és ne bontottra, utángyártottra, hanem gyárira.
És ki az a szerelő szerinted, aki tart ilyen szondát csak azért, h legyen mivel tesztelni?
Én azt tenném, h kihúznám a mérőszondát járó motornál és megnézném diaggal élő adatban, h változik- e az érték. Amennyiben nem változik, a mérőszonda hibás.
Továbbá, kivenném a szabályzószondát, miközben a mérőszonda bent van és szintén nézném az élőadatot a mérőszondán, h van- e vátozás. Ha esélyes, h a szabályzószonda a hibás.
Első körben az első megoldást érdemes ellenőrizi, mert h a másodikkal kezdesz, még lehet bármelyik rossz, de megerősítést ad, az első eredményére.
*Ha esélyes, h a szabályzószonda a hibás
Ha nincs változás, akkor esélyes, h a szabályzószonda a hibás.
De az első vizsgálat kell előbb, h ne vezessen félre az eredmény.
6- os vagyok, meg a 7-es. Aki lepontozott okos módon, megindokolhatná, h mi nem tetszik neki a tanácsomban!
Na, nehogy vki is azt gondolja, h a százalék miatt, csak szeretném tudni, mi az, ami ebben nem volt hasznos, mi az amiben nem ért velem egyet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!