Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lambda szonda hiba. Igaza...

Lambda szonda hiba. Igaza lehet az autó szerelőmnek?

Figyelt kérdés

A katalizátor utáni szonda párszáz kilométerenként dob egy Odb hibát :p2097 Fuel Trim System Too Rich.

A szerelőm javaslata, hogy az első szondát cseréljük, mert a második csak mér, de nem szabályhoz, tehát azért túl dús a keverék, mert az első szonda a hibás.

Van ilyen ?


2016. nov. 4. 21:29
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A hibakóddal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, de valóban, amelyik autóban két szonda van, ott az első (katalizátor előtti) a szabályzó szonda, a második (katalizátor utáni) a diagnosztizáló szonda- vagyis az valóban csak mér, és az első szabályoz.
2016. nov. 4. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Ettől még lehet bármelyik rossz, vagy mindkettő. De hallgass a tapasztaltra, hadd csinálja!
2016. nov. 4. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
71%

A hátsó szondát, és a szerelőt cseréld le.


Ha a hátsó szonda meghibásodik, akkor hibás jelet ad a komputernek..a jeltől függően túladagol, aztán nézheted a katalizátort...


finoman szólva is hülyeség, hogy csak mér...persze hogy mér, de ha hibásan, akkor megkavarja az egész rendszert.

Cseréld a kettes szondát,amíg nem késő..és ne bontottra, utángyártottra, hanem gyárira.

2016. nov. 4. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Kasosznál a pont
2016. nov. 5. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
45%
Nehogy kicseréltesd vele. Ha mégis, akkor elég nagy esély van rá, hogy kidobsz egy rakás pénzt, mert lehet hogy a mostani is jó. Inkább a második helyére rakass be egy biztosan jó szondát, amivel lehet igazolni, hogy tényleg rossz-e az első lambdaszonda, vagy csak a második hiszi azt, hogy túl dús a keverék. Ez az opció azért jó, mert itt nem kell megvenni semmit, a szerelő csak a saját órabérét kérheti fizetségül.
2016. nov. 5. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
69%

És ki az a szerelő szerinted, aki tart ilyen szondát csak azért, h legyen mivel tesztelni?


Én azt tenném, h kihúznám a mérőszondát járó motornál és megnézném diaggal élő adatban, h változik- e az érték. Amennyiben nem változik, a mérőszonda hibás.


Továbbá, kivenném a szabályzószondát, miközben a mérőszonda bent van és szintén nézném az élőadatot a mérőszondán, h van- e vátozás. Ha esélyes, h a szabályzószonda a hibás.

Első körben az első megoldást érdemes ellenőrizi, mert h a másodikkal kezdesz, még lehet bármelyik rossz, de megerősítést ad, az első eredményére.

2016. nov. 5. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
51%

*Ha esélyes, h a szabályzószonda a hibás


Ha nincs változás, akkor esélyes, h a szabályzószonda a hibás.

De az első vizsgálat kell előbb, h ne vezessen félre az eredmény.

2016. nov. 5. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Annyival bonyolultabb a helyzet, hogy sok kilométeren keresztül hibamentes, aztán egyszer csak dob egy hibát:( ahogy észrevettem főleg egyenletes sebességnél jön a hiba.
2016. nov. 6. 14:24
 9/11 anonim ***** válasza:
Én kikötném a második szondát, a hibajelet (ha jelentkezik kikötött szondánál) meg blokkolnám. Ha nem az a cél, hogy legyen egy műszakilag tökéletes állapotú autód, akkor nem érdemes vele foglalkozni, amíg: a fogyasztás nem ugrik meg és a kibocsátási értékek jók (de ugye ennek is csak 2 évente egyszer kell jónak lennie).
2016. nov. 7. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
50%

6- os vagyok, meg a 7-es. Aki lepontozott okos módon, megindokolhatná, h mi nem tetszik neki a tanácsomban!

Na, nehogy vki is azt gondolja, h a százalék miatt, csak szeretném tudni, mi az, ami ebben nem volt hasznos, mi az amiben nem ért velem egyet...

2016. nov. 7. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!