Amikor "dús" vagy "szegény" keverékről beszélünk, lambdánál, akkor a levegő mennyiségéről vagy az üzemanyag mnenyiségéről beszélünk a másikhoz viszonyítva?
Merthogy ugye a lambda oxidzsént mér, szóval ha a lambda szenzor dúst mér akkor sok a zoxigén nem? Amott meg azt mondja, hogy sok az üzemanyag, merthogy a levegő mennyisége a pillangótól függ, és ehhez jön ugye az adagolt üzemanyag, ami vagy sok, dús, vagy kevés, szegény...
Akkor most melyik. köszi.
A "lambdaszonda" helytelen kifejezés. Így használjuk, így érti mindenki, de valójában nem közvetlenül a lambdát méri, hanem a kipufogógáz oxigéntartalmát. Ebből pedig lehet következtetni a lambdára.
A lambda egy viszonyszám: azt a benzin-levegő keveréket jelöli, aminél elméletileg tökéletes égés jön létre, minden szénhidrogén-molekula talál magának oxigént, a végeredmény pedig csak szén-dioxid és víz lesz. Egyébként ilyen égés még 1-es lambdánál sem létezik, de ebbe most ne menjünk bele.
Ha a lambda 1-nél kisebb, akkor a keverék benzinben dús, ha nagyobb, benzinben szegény. Jó a kérdés, hogy ezt hogyan kell érteni: ugyanannyi benzinhez több levegő megy be, esetleg ugyanannyi levegőhöz kevesebb benzint adunk.
A helyes válasz az utóbbi. A motor által beszívott levegő mennyisége adott, azt nem nagyon lehet megváltoztatni. Egy adott üzemállapotban adott mennyiségű levegőt szív be (vagy adott mennyiségű levegőt tol be a kompresszor vagy turbó). A lambda szabályzását az üzemanyag mennyiségének beállításával végezzük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!