Milyen lenne egy autó (inkább több, az összes), ami csak szonda megfújása után tud elindulni?
Mindent ki lehet játszani ,ki lehet kötni,megkerülni ,ezt is ki lehetne.
És ki venné meg? Mert aki néha be akar ülni ittasan vezetni az biztos nem venné meg. Aki soha nem vezet ittasan annak sincs rá szüksége. Szóval eladhatatlan "extra" lenne.
Hatalmilag kötelezővé lehetne tenni de akkor az első mondat lépne érvénybe.
Érdekes lenne. Egyrészt piactól függően többféle korlátot kellene beállítani: Európában vannak országok, ahol bizonyos véralkoholszinttel még lehet vezetni, máshol nincs erre tűréshatár. Tehát mondjuk más értéknél gyújtana kis piros lámpát a német piacra szánt autó, mint a magyar.
Megoldható a dolog, nincs ezzel baj, a technika csodákra képes. Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy lehet egy olyan szondát tervezni, ami az autóban hosszú éveken át bírja a rázkódást, hőmérséklet-változást, port és vizet, közben pedig még időnként kalibrálni sem kell, annyira pontos marad - ez utóbbira még a zárt, klimatizált helyen működő elektronikus szondák sem képesek. De ez is megoldható, úgy gondolom, legfeljebb nem olcsón.
Viszont ha ott a technika, hogy ugyanazzal a hardverral többféle küszöbértéket engedélyezzen a szoftver, akkor abból villámgyorsan "okosítás" lesz. Okos Jóska a "villanyász haverral" kiütteti a korlátozást vagy jó magas határértéket állít be, mert "Émmá harmincnyóc éve vezetek, én tudom a korlátaimat, két sör után még csak jobban is megy, higgyétek el, meg én alá merném írni, hogy még félrészegen is jobban vezetek, mint a szomszéd és különben is: csak három sört meg négy féldecit ittam, csak ide, a szomszéd utcába megyek, de hát ne ázzak mán meg az esőbe', meg amúgy is direkt lassan fogok menni, mer' ha iszom, akkó' azé' odafigyelek ám, ne legyen baj".
Aki meg amúgy sem ül volán mögé ittasan, annak sok szüksége nincs is az ilyenre, tehát ott vagyunk, amit egy előző válaszadó írt.
Az előző hozzászólások mehetnek a levesbe, már 2007 óta létezik a rendszer, pl. a Volvo Alcoguardja.
Mire jó? Egyrészt a visszaeső piásoktól nem muszáj elvenni a jogsit, csak be kell építtetni a kocsiba egy ilyen rendszert. Nem olcsó, persze.
Masrészt sok országban legális egy pohár sör után vezetni, magyarul ha jól van beállítva egy ilyen készülék, akkor letiltja a gyanútlanul már vezetni készülő, de arra még nem alkalmas vezért.
Ezzel csak az a baj, hogy maximum légalkohol szintet tud vagy tudna mérni.
Tehát ha valaki csap egy görbe estét jó eséllyel másnap délután már nem lesz kimutatható az alkoholfogyasztás szonda segítségével.
Ettől függetlenül a delikvens véralkohol szintje még mindig lehet magas, azaz egy baleset során még mindig tényező tud lenni.
Mondjuk ilyenkor már nem áll fenn a bódultság állapota, ami sok esetben egyenes út a balesethez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!