2006 Mazda6 dizel autómon a nyári kerekeket (otthon) télire cseréltem, egy picit megdrótkeféztem a féknyergeket, és utána pár km után kivillant egyszerre a menetstabilizátor és a check engine lámpa egyszerre a műszerfalon. Mi lehet a gond?
Igen, az ABS/ESP nagyon sok modullal van összekötteésbe. De a motorfordulatról csak annyit, h az addig rendben van, h elveszi a gázt. De h a motorféket használja ki, ez látod hülyeség. Az ESP- a kerekeket fékezi egyesével, a motorfék eetbében nem tudná szabályozni a megcsúszást. A motorfékkel pont ez a baj, h ha csúszós úton vagy, úgy meg tudja fogni a hajtásláncot (ezáltal a kerekeket), h megcsúszik, kitör az autó, amit utána az ESP a kerekek fékezgetésével (fékerő elvételével) nem tudna korrigálni, így ez az elmélet bukott.
Abban valóban igazad van, h az ESP- nem dolgozhat a vezető ellen, h használja a kormányszög jeladód, meg egy csomó mindent, de nem a motorfékkel tartja stabilan a járművet.
De csúszós úton pont az ESP tud dolgozni, a megfelelő kerekek külön- külön fékezésével.
Ha lassítanod kell csúszós úton, vagy megcsúszik a kocsid, te biztos visszakapcsolás nélkül motorfékkel lassítasz... Hagyjad már! Ha meg visszakapcsolsz, jó eséllyel megcsúszik a kocsid, nincs mi megfogja ezután. Az ESP ebben az esetben nem tud mit csinálni, csak szétteszi a kezét... Nem szabad fékezni csúszós úton??? Inkább elcsapod a szembe jövőt?
Ekkora baromságokat... Minek szólsz hozzá, h nem értesz a dolgokhoz, csak felületesen?
Leirok egy peldat
Csuszos jeges uton hirtelen meg kell allnod, mert mondjuk egy auto all a savodba ,,, akkor az a leg jobb amit tehetsz, hogy motorfeket kihasznalod , max ovatosan nagyon kicsit ha mar egyenesbe van az auto fekezel rovid ideig , de ha te beletaposol az uzemifekbe, garantalom neked,ugy meg fogsz csuszni, elveszited az uralmadat a jarmu alatt, es csak a szerencseben bizhatsz h nem tersz at az ellenkezo oldalra egy szembejovo kocsi, v kamion ala ,,,,, ellenben ha motorfeket hasznalod ki akkor iranyitani tudod az autot, ha nemtudsz megallni igyse ugyse ,mert lehet olyan is, akkor megprobalod az allo auto melle vagy ha nem fersz el az arokba kormanyozni az autot :D Igy elkerulve a nagyobb bajt es az autodat is es az elottedallo autot is megmentheted a totalkartol :D Komprendo ??? :D
Ember! Pont erre találták fel az ESP-t, meg az ABS-t. H az a szerencsétlen autó ne csússzon meg! Motorfék esetén pont meg tud csúszni. Annak semmi köze az ESP- hez!
Sok esetben hiába vagy körültekintő, hirtelen kell fékezned, kitérned, közben az ESP stabilan irányban fogja tartani az autót, h ne törjön ki! Ezt motorfékkel nem tudod kivitelezni és a "féktávod" is a sokszorosa lesz. Csúszós úton pont hogy nyomhatod a féket, mint süket a csengőt, nem fog megcsúszni a kocsi egy bizonyos határsebesség alatt.
Persze, vészfékezős helyzetben neked van időd motorfékezgetni csak úgy "éppen hogy csak"... Visszakapcsolgatni egyesig... Ne beszélj már butaságokat!
A példád kizárólag akkor van értelme, ha nincs a kocsidban ESP. Onnantól, h van, semmi értelme, megnő a fékút és nem tettél semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!