Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy egy ugyan olyan...

Az igaz, hogy egy ugyan olyan méretü alufelni (könnyüfemfelni), nehezebb mint egy acélfelni? Akkor minek ha nehezebb?

Figyelt kérdés
2016. okt. 31. 08:13
 1/9 anonim ***** válasza:

Igen, nehezebb.

És jobban néz ki, azért rakjuk fel

2016. okt. 31. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Tomcatters ***** válasza:

Igy van nehezebb..... A konnyufem nem egyenlo azzal,h konnyu is a belole keszult dolog ...

Az csak annyit jelent,hogy az aluminium egysegnyi terfogata konnyebb mint az acele,de sokkal lagyabb, igy joval tobb kell belole ,hogy megfeleloen szilard tartast tudjon biztositani, ha megnezel egy acelfelnit par mm vastag, ellenben egy alufelni 2cm plusz...... ergo sokkal nehezebb :D Csak mutatosabb

2016. okt. 31. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Hogy lenne már könnyebb az acélfelni nekem van mind a kettőből , az alufelni a könnyebb hiába vastagabb de könnyű
2016. okt. 31. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Esetleg lehet rá tenni dísztárcsát az acélra de igaz attól még nem lesz olyan mutatós mint az alufelni de dob rajta valamit
2016. okt. 31. 08:38
 5/9 anonim ***** válasza:

Picivel könnyebb az alufelni. De csak azért, mert baromi erős ötvözet. Ezeknél kevés csak szilíciummal ötvözni, még valamit kevernek az aluhoz. (Ha nem ötvöznék, jóval könnyebb lenne, de nem is érne semmit.)

Többek között ezért is lehet használni télen, hóban, sóban..ezért is drágább..


Amúgy mutatósabb, kellemesebb látvány, mint az acélfelni.

2016. okt. 31. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Tomcatters ***** válasza:

A Fulopszigeteki Rota magneziumfelni az konnyebb 6,5 kg/db :D De az ..... arban nem itt van

Nekem a gyari 17" alufelni nem gagyi (ENKEI) 225 45 17 GUMIVAL darabja 20 kg ugyan ez acelba 16kg/ db

2016. okt. 31. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 BiTOPro97 ***** válasza:

Gyári és később vásároltnál is változó.


Hajdanán könnyebb volt mind, de könnyen is sérültek.

Aztán most már annyiféle ötvözettű könnyűfémfelni van, hogy egyszer könnyebb, máskor nehezebb.

2016. okt. 31. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Az alufelni nehezebb, és a divatja a túraautó jellegű versenyekből származik, ott azért használják, mert - a lemezfelnivel ellentétben - jó nagy nyílásokat lehet hagyni a küllők között, hogy hűlni tudjon a féktárcsa.

De pl a formulaautóknál, ahol burkolat nélküli lengőkarok és fékhűtő légcsatornák vannak, ott már ismét lemez felniket használnak, mert sokkal könnyebbek.

2016. okt. 31. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 BiTOPro97 ***** válasza:
Igen, de utcai autóknál a rugózatlan tömeg csökkentésére vezették be kezdetekben, én legalábbis ezt olvastam.
2016. okt. 31. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!