Az igaz, hogy egy ugyan olyan méretü alufelni (könnyüfemfelni), nehezebb mint egy acélfelni? Akkor minek ha nehezebb?
Igen, nehezebb.
És jobban néz ki, azért rakjuk fel
Igy van nehezebb..... A konnyufem nem egyenlo azzal,h konnyu is a belole keszult dolog ...
Az csak annyit jelent,hogy az aluminium egysegnyi terfogata konnyebb mint az acele,de sokkal lagyabb, igy joval tobb kell belole ,hogy megfeleloen szilard tartast tudjon biztositani, ha megnezel egy acelfelnit par mm vastag, ellenben egy alufelni 2cm plusz...... ergo sokkal nehezebb :D Csak mutatosabb
Picivel könnyebb az alufelni. De csak azért, mert baromi erős ötvözet. Ezeknél kevés csak szilíciummal ötvözni, még valamit kevernek az aluhoz. (Ha nem ötvöznék, jóval könnyebb lenne, de nem is érne semmit.)
Többek között ezért is lehet használni télen, hóban, sóban..ezért is drágább..
Amúgy mutatósabb, kellemesebb látvány, mint az acélfelni.
A Fulopszigeteki Rota magneziumfelni az konnyebb 6,5 kg/db :D De az ..... arban nem itt van
Nekem a gyari 17" alufelni nem gagyi (ENKEI) 225 45 17 GUMIVAL darabja 20 kg ugyan ez acelba 16kg/ db
Gyári és később vásároltnál is változó.
Hajdanán könnyebb volt mind, de könnyen is sérültek.
Aztán most már annyiféle ötvözettű könnyűfémfelni van, hogy egyszer könnyebb, máskor nehezebb.
Az alufelni nehezebb, és a divatja a túraautó jellegű versenyekből származik, ott azért használják, mert - a lemezfelnivel ellentétben - jó nagy nyílásokat lehet hagyni a küllők között, hogy hűlni tudjon a féktárcsa.
De pl a formulaautóknál, ahol burkolat nélküli lengőkarok és fékhűtő légcsatornák vannak, ott már ismét lemez felniket használnak, mert sokkal könnyebbek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!