Melyik a könnyebb: az acélfelni vagy az azonos méretű alufelni/könnyűfém felni?
A felnik tömege nagyon is számít, mivel teljes egészében rugózatlan és forgó tömegként viselkednek. Ez pedig a lehető legrosszabb.
A nehéz felni rángatja a felfüggesztést, hamarabb kezdi ki a csapágyakat, gömbfejeket, mint a könnyebb. Ezen kívül mivel forog, gyorsításkor fel kell pörgetni, lassításkor meg kell állítani. Ha volt lendkerekes autód és visszaemlékszel rá, beláthatod, hogy egy nehéz lendkereket felgyorsítani, majd megállítani eléggé komoly munkát jelent. Az autó motorja és fékje is így gondolja: a nehéz felnikkel lomhábban gyorsul és lassul az autó, akár a fogyasztás is növekedhet, főleg, ha a gyárinál jóval szélesebb rajtuk a gumi.
Az olcsó könnyűfémfelnik általában nehezebbek, mint az azonos méretű acélfelnik. A magnéziumötvözetű, üreges küllős és kovácsolt felnik már könnyebbek a lemezfelniknél, így jótékony hatásuk van az autóra, csak éppen jóval drágábbak a tuningboltos nehézfémfelniknél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!