A direkt befecskendezéses dízelek miért nem kokszolódnak a szívó szelepeknél?
10
Arany gyerekem a régi dízelbe nincs egr ami visszavezesse a kipufogógázt (kormot) a szívócsonkba.
A benzines közvetlen meg azért rakódik el mert nem benzin-levegő keverék megy át a szívószelepen (ami azt szépen takarítaná még egr-el is) hanem csak levegő.
Így megvan?
Nekem egy 1992-es dízelem van és ebben már van egr szelep.
Ez nem elég régi? :)
Nemrég csinálgattunk egy 1.7-es Isuzu dízelt. Ott a "szívócsonkban" úgy bő egy kiló kormos olajos iszap volt ( igaz volt is a kocsiban már pár százezer km). A szelepek ehhez képest viszonylag tiszták voltak, volt a szelepszárakon is koksz, de nem volt extrém vészes. Szerintem valahol ott lehet a különbség, hogy máshogy működik a benzines és a dízel EGR illetve más a kipufogógáz összetétele. A dízeleknél általában előbb hal meg az EGR, már ott lerakódik rengeteg korom. A benzineseknél kevesebb a visszavezetett kipufogógáz és annak is kevesebb a koromtartalma. Talán e miatt válik ki kevesebb korom az EGRben és több a szívószelepeken. Lehet az alacsonyabb koromtartalmú gáz számára a szelepek az első olyan akadály ahol olyanok a körülmények, hogy megindul a korom/koksz kiválás.
A Ford (Mazda) Duratec benzineseiben is vannak lapátok a szívósorban ( hasonlóan, mint a BMWnél) és ott általában hamarabb koszosodnak el a lapátok és hamarabb hullanak szét, mint ahogy az EGR szelep elpusztulna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!