Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A direkt befecskendezéses...

A direkt befecskendezéses dízelek miért nem kokszolódnak a szívó szelepeknél?

Figyelt kérdés
A direkt befecskendezéses benzineseknél ez problémát jelent, azok kokszolódnak a kartellgáztól. A dízelek miért nem?
2016. okt. 25. 00:47
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

10

Arany gyerekem a régi dízelbe nincs egr ami visszavezesse a kipufogógázt (kormot) a szívócsonkba.

2016. okt. 28. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

A benzines közvetlen meg azért rakódik el mert nem benzin-levegő keverék megy át a szívószelepen (ami azt szépen takarítaná még egr-el is) hanem csak levegő.

Így megvan?

2016. okt. 28. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

Nekem egy 1992-es dízelem van és ebben már van egr szelep.

Ez nem elég régi? :)

2016. okt. 28. 20:27
 14/17 A kérdező kommentje:
másrészt meg kartergáz visszavezetés szinte minden autóban van már vagy úgy 100 éve
2016. okt. 28. 20:37
 15/17 anonim ***** válasza:
Azok is kokszolódnak, csak máshol rakódik le jobban. De van ott a szelepszárakon is bőven. Nem beszélnek róla, mert a dízelnek sok más baja is van, a benzinesnek meg csak a szelepszár kokszosodás.
2016. okt. 28. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Nemrég csinálgattunk egy 1.7-es Isuzu dízelt. Ott a "szívócsonkban" úgy bő egy kiló kormos olajos iszap volt ( igaz volt is a kocsiban már pár százezer km). A szelepek ehhez képest viszonylag tiszták voltak, volt a szelepszárakon is koksz, de nem volt extrém vészes. Szerintem valahol ott lehet a különbség, hogy máshogy működik a benzines és a dízel EGR illetve más a kipufogógáz összetétele. A dízeleknél általában előbb hal meg az EGR, már ott lerakódik rengeteg korom. A benzineseknél kevesebb a visszavezetett kipufogógáz és annak is kevesebb a koromtartalma. Talán e miatt válik ki kevesebb korom az EGRben és több a szívószelepeken. Lehet az alacsonyabb koromtartalmú gáz számára a szelepek az első olyan akadály ahol olyanok a körülmények, hogy megindul a korom/koksz kiválás.


A Ford (Mazda) Duratec benzineseiben is vannak lapátok a szívósorban ( hasonlóan, mint a BMWnél) és ott általában hamarabb koszosodnak el a lapátok és hamarabb hullanak szét, mint ahogy az EGR szelep elpusztulna.

2016. okt. 28. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim válasza:
Használj hcgt 5000iu jólesz tőlle
2016. okt. 30. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!