Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A direkt befecskendezéses...

A direkt befecskendezéses dízelek miért nem kokszolódnak a szívó szelepeknél?

Figyelt kérdés
A direkt befecskendezéses benzineseknél ez problémát jelent, azok kokszolódnak a kartellgáztól. A dízelek miért nem?
2016. okt. 25. 00:47
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

A dízelek is kokszolódnak.

Egyáltalán nem ritka a teljesen elzáródott EGR, az elkokszolódott szívósor és szelepek.

2016. okt. 25. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

A kartell néha gáz, de "kartellgáz" nem létezik.

KarteRgáz...

2016. okt. 25. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
Ki mondta hogy azok nem kokszolódnak?
2016. okt. 25. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Kokszolódnak, de messze nem olyan mértékben. Jobban ki van találva az egész.
2016. okt. 25. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Az engem érdekelne, hogy mi van rajta jobban kitalálva.
2016. okt. 25. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
Nincs a dízel sem jobban kitalálva, de egy két dolog valóban előnyös benne a benzineshez képest. Pl. a kipufogógáz kisebb hőmérsékletű, ezért az visszavezetve nem okoz akkora mértékű kokszosodást (a kartergázzal elegyedve) mint a benzines esetében. Valamint a dízel mindig annyi levegőt szív be amennyit "bír" nincs fojtás tehát a több levegőben a kipufogógáz meg a kartergáz relatíve kisebb koncentrációban van jelen, ez is kedvezőbb a kokszosodás mértékét tekintve. De! Csak idő kérdése és a dízel is lekokszolja a szívótraktusát vagy annak egy részét, azt is kezelni kell, mert anélkül az idő folyamán csökken a dízel teljesítménye és nő a károsanyag kibocsátása is.
2016. okt. 25. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Benzineseknél olvasni , hogy mennyi gondot okoz. Dízelekkel kapcsolatban meg még nem találkoztam ilyen problémával a neten.

Tehát az is kokszol csak nem annyira.

Az olajlecsapató megoldja a problémát?

2016. okt. 25. 20:46
 8/17 anonim ***** válasza:

Ha külön kikötöd a kartergázt az megoldja a probléma egy részét. A másik részét megoldja az EGR levakolás és nincs is több probléma egyikkel sem :D

A dízeleknél általában előbb mondja fel az EGR a harcot, ott szokott összegyűlni első körben a retek.


[link]


[link]

2016. okt. 25. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
Dízel hogyne kokszolna, leveszem a szívócsonkot egy 200ezret futottról tele van korommal alig látni rajt a lukakat.
2016. okt. 28. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Igen, kokszol azt már megállapítottuk csak valahogy annál nem okoz ez problémát. Régi dízelek sok km-t elmentek anélkül, hogy ez problémát okozott volna. Valószínűleg az a koksz szárazabb lehet és nem ragad talán annyira meg a fémen illetve talán lekopik bizonyos vastagság után.
2016. okt. 28. 13:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!