Évi 10-12 ezer kmre 10 évesnél fiatalabb dieselt érdemes venni?
pár éven belül újabb autót szeretnék venni.
dízelem van most is, de régi technika (32 éves).
Az újabb dízeleknél viszont nem túl jókat olvastam a következő alkatrészekről:
- magasnyomású pumpa tönkremegy
- DPF szűrő eltömődik
- porlasztócsúcsok hamarabb elkopnak
- 2.0 tdi VAG konszerneknél az olajszivattyú hajtása alulméretezett hajlamos 100 e km után elkopni
- PD motoroknál az elemek képesek sorban elromlani
A régebbi sima 1.9 tdi blokkok pedig egyszerűen addigra már fél millo km fölötti futással lesznek. Oké hogy az egyik legjobb technika, de azért ennyi kilométer már ezeknek is sok.
Összehasonlításképp:
'95 ös audi a4 1.9 tdi, kílma, stb 1 milla
2005 ös astra H 1.7 cdtdi klíma stb szintén egy milla
a két autó között van 10 év különbség!!!
Km óra szerint mindkettőbe ugyanannyi. (más kérdés hogy az audit 100 ezreel biztos visszatekerték, az astrát min. 50 e rel..:D
Fontos extra amikről nem szeretnék lemondani: klíma, tempomat.
Japán gyártmányoktól félek...oké hogy megbízható, nem romlik el stb, de ha mégis: alkatrészek aranyáron, még a bontókban is.
Francia: hát khhm...nem tudom bevállalnám-e pl egy 1.5 dci-t.
Inkább németben gondolkoznék VAG konsernek, vagy Opel, Esetleg merci (de azokhoz meg aztán végképp drága minden.
BMW nem kell.
Kérdés igazából az, hogy inkább fiatalabb korszerűbb dízel, költségesebb javításokkal, vagy régi technika fél millo km-rel, vagy pedig fiatalabb benzines, amiben talán kevesebb a hibaforrás. (bár azt olvastam már azokban is ott a kettőstömegű lendkerék, meg az AC pumpa mellett ott is van egy nagyobb nyomást generáló pumpa.
Köszi aki elolvasta.
Egyebkent az tevhit.hogy a japan autokhoz draga az alkatresz :D Nyugodtan vehetsz , bar nem igen szoktak tonkremenni :D (nekem ketto is van ) eddig semmi nem volt a kopokon kivul .
Tovabba van gyari es jominosegu utangyartott alkatresz .....
Namost, a gyari az ugyan ugy magasabb aron van pl egy BMW, Merci, Opel, Honda, Toyota,.... stb hez .Az utangyartott jominosegu alkatreszek is egyarban vannak a felsoroltakhoz (Ha nem hiszed nezd meg UNIX) vagy bar melyik oldalon :D
Jó a fiókból is nagyrészt, de olyan mértékül lesz pont a nem japán dízel autók gyártása, és ennek következtében piacának átalakulása, plusz a visszahívások, etc. - hogy még a cégek sem tudják felbecsülni, milyen árváltozásokat - például csak - okoz pont a 10 évnél fiatalabb dízel autóknál.
Ma anyagilag nézve, nem érdemes 10-12 ezer kilométere egy milliós európai gyártású dízel autó venni vegyes, vagy városi használat mellet ez biztos. Ha pedig ez egy hétvégi, túra, vagy vidéki rövidtávú ingázó autó akkor ez ma kérdés, de már előbbiek miatt nem javallott.
#15 Melyik részét nem érted?
Szívesen elmondom más szavakkal, vagy körbe írva.
Nekem se sikerült, de biztos bennünk van a hiba.
Nem feltétlenül kellene más szavakkal leírnod, épp elég, ha értelmes mondatokat alkotnak azok a szavak.
Jó, a fiókból is veszik elő nagyrészt a terveket. De olyan mértékül lesz pont a nem japán dízel autók gyártásának változása, és ennek következtében piacának átalakulása, - plusz a visszahívások hatásai, etc., - hogy még a cégek sem tudják felbecsülni, milyen árváltozásokat - Ez csak példának felhozva. - fog okozni pont a most 10 évnél fiatalabb dízel autóknál majd, a használt autó piacon eladáskor.
Ma anyagilag nézve, nem érdemes 10-12 ezer kilométere egy milliós európai gyártású dízel autót venni vegyes, vagy városi használatra ez biztos. Ha pedig ez egy hétvégi, túra, vagy vidéki rövidtávú ingázó autó, akkor ez ma kérdéses, de már előbbiek miatt nem javallott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!