Évi 10-12 ezer kmre 10 évesnél fiatalabb dieselt érdemes venni?
pár éven belül újabb autót szeretnék venni.
dízelem van most is, de régi technika (32 éves).
Az újabb dízeleknél viszont nem túl jókat olvastam a következő alkatrészekről:
- magasnyomású pumpa tönkremegy
- DPF szűrő eltömődik
- porlasztócsúcsok hamarabb elkopnak
- 2.0 tdi VAG konszerneknél az olajszivattyú hajtása alulméretezett hajlamos 100 e km után elkopni
- PD motoroknál az elemek képesek sorban elromlani
A régebbi sima 1.9 tdi blokkok pedig egyszerűen addigra már fél millo km fölötti futással lesznek. Oké hogy az egyik legjobb technika, de azért ennyi kilométer már ezeknek is sok.
Összehasonlításképp:
'95 ös audi a4 1.9 tdi, kílma, stb 1 milla
2005 ös astra H 1.7 cdtdi klíma stb szintén egy milla
a két autó között van 10 év különbség!!!
Km óra szerint mindkettőbe ugyanannyi. (más kérdés hogy az audit 100 ezreel biztos visszatekerték, az astrát min. 50 e rel..:D
Fontos extra amikről nem szeretnék lemondani: klíma, tempomat.
Japán gyártmányoktól félek...oké hogy megbízható, nem romlik el stb, de ha mégis: alkatrészek aranyáron, még a bontókban is.
Francia: hát khhm...nem tudom bevállalnám-e pl egy 1.5 dci-t.
Inkább németben gondolkoznék VAG konsernek, vagy Opel, Esetleg merci (de azokhoz meg aztán végképp drága minden.
BMW nem kell.
Kérdés igazából az, hogy inkább fiatalabb korszerűbb dízel, költségesebb javításokkal, vagy régi technika fél millo km-rel, vagy pedig fiatalabb benzines, amiben talán kevesebb a hibaforrás. (bár azt olvastam már azokban is ott a kettőstömegű lendkerék, meg az AC pumpa mellett ott is van egy nagyobb nyomást generáló pumpa.
Köszi aki elolvasta.
Ezen ráérsz akkor elmélkedni, ha már belátható közelségben lesz a vásárlás, "pár éven belül" elég távolinak tűnik.
A mostani elképzelések nem biztos, hogy évek múltán is helytállóak lesznek.
Passat b5 vagy b5.5, golf iv. Mindegyikből a PD. :)
Forgó kopo alkatrészek filleres tételek a többi márkahoz képest ( kiveve suzuki).
Pd-be nincs nagy nyomasú pumpa vagy adagoló. Felújított pd elemeket 1 év garival 40-60 között lehet venni. Arra kell vele vigyazni, ha rövid távokat mész vele heti egyszer nem ártana kb 50 kmet menni vele pályan, mert a turbó geometria hajlamos a leragadasra. Ez a hiba a 1.9 tdi 110 lere is jellemző.
A 101 le PD az egyik legelnyűhetetlenebb diesel ebben az arkategóriaban. Meg kell nezni sokat. Nem lehetetlen kifogni egy jol karbantartottat. Én a helyedben magyar autókat keresném. A nemet vagy egyéb orszagokból behozottakat már nagy valószínűséggel bevándorolt munkasok hasznaljak. A magyar legalabb leinformalható!
Szerintem az évi alacsony futás nem kizáró ok. Nálunk egy 1.9 PDTDI Jetta (105 LE) volt úgy használva, hogy sokat állt garázsban, mert lett közben cégautó. Nem ment tönkre állásban se és használatban se. Igaz azt az évi pár ezer kilómétert, amit ment, azt szinte csak autópályán tette. És szerintem ez a lényeg.
Használtan vásároltuk 8 éve (70000 km-rel), azóta futott 100000 km-t. EGR ment tönkre, egy izzítógyertya, meg a kishűtő venti, más nem.
Turbó, kettőstömegű, PD elemek köszönik, jól vannak.
Ha biztosra akarsz menni, akor szívó benzines. Ekkora éves futásra nem is kell a dízel. Pláne, ha napi kevés km-t mész vele. Az kifejezetten gyilkolja a dízeleket.
A francia dízeltől nem kell félni, egy 2.0 HDI, még a régebbi is simán elmegy 400.000 km-t különösebb baj nélkül. Nem a vacak 1.5 Dci-t kell alapul venni. Az Opelekben van Isuzu fejlesztésű dízel, meg Fiat dízel is. Ilyen erővel nézghetnél Fiatot is. (nem is rosszak azok a JTD-k)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!