Melyik terepjárók a legjobbak?
Földes útra, nehéz terepre, felező váltóval keresel klimás autót, ami egyben családi utazó autónak is megfelel...
Nincs ilyen egy millió körüli áron.
Amit ilyen áron meg tudsz venni, az nem tudja mindkét útviszonyon azt amit elvárnál tőle.
Mindenképp dízelt vegyél, nagyon lényeges az alacsony fordulati nyomaték a szűk hegyi fordulókon és elindulókon, kínszenvedés benzinessel, ahogy a lassú haladás is, felező ide vagy oda. Nekem volt, soha többet.
Terepjáróból japánt, a Pajero az egyik legjobb. De ne ess abba a hibába, hogy a legkisebb 2.5 dízelt veszed, nyugodtan a 3.2-t megveheted, ha iparkodni kell közúton azt a rohadt nagy kasznit még az is lomhán mozgatja.
És igen, arra számíts, hogy közútra ez egy külön életstílus, nem csak szimpla kocsikázás.
Gumiból valami téli murvagumi szerűt vegyél, az nagyjából biztonságos aszfaltra is bár gyorsabban kopik mint az utcai, és nem sírja el magát az első sárcsíkon se.
A kombik, családi autók 4x4-ben az a gond, hogy túl alacsony a hasmagasság, semmire nem mész a négykerék hajtással ha egyből leér az alja vagy épp a kerék felemelkedik a rövid rugóút miatt. Komolyabb erdei utakon még a Pajero is dolgozni fog.
Ez egy kompromisszumos életmód, erre két külön kocsit szokás fenntartani inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!