Téli gumi használatának tavasszal, nyáron milyen hátrányai vannak?
az a gondom h olyan feles a nyárim, télim nincs, de pénzem se nagyon h kapásból 2 garnitúrára befektessek, viszont most baromi olcsón tudnak nekem szerezni télit, és azért ez fontosabb lenne sztem, főleg mert járok ki Ausztriába (ugye náluk kötelező is).
Na most ha ezt utána is használom, tavasszal-nyáron, annak milyen hátrányai vannak?
Én kettőre tippelek:
-többet fogyaszt, mivel jobban tapad
-jobban kopik, mivel puhább.
De károsítja vmiben az autót? vagy egyéb hátrányt tudtok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hülyeség. 5 évesen, 120e-nél cseréltem le a télit, bár a gumis szerint még akár egy szezont is kibírt volna.
Pedig nem kicsi az autó sem súlyra, sem teljesítményre.
Igaz, hogy nem is vészfékezek egyfolytában, meg elindulni sem padlóval indulok. Ja, meg a gumi sem gagyi kínai, hanem Michelin Alpin Latitude.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"De ártatlan vétlen embereket nem kéne veszélyeztetni. "
Teljesen igazad van. Az ABS és lufi nélküli autókat is azonnal ki kell vonatni a forgalomból...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Még jó, hogy a gumis "körberöhög", hisz ha sokan vennének 4S gumit, szépen lecsökkenne a melójuk. "
Bizony,ezzel együtt a bevétel is.
Egy gumis neked soha nem fog 4S ajánlani,hiszen megveszed,felrakatod,és kb 4-5 évig nem lát.
Ebben neki mi az üzlet? :-)
Ezzel szemben az őszi-tavaszi cserekor alkalmanként 5-6 ropit le lehet gombolni a páciensről.(nagyobb méretnél nyílván több)Csak egy kisváros szűk 100 emberes ügyfélkörével számolva ez min. évi 1 milla,tisztán,zsebbe.:-)....meg 2-3 éves guminál már lehet durúzsolni az ügyfél fülébe,hogy lassan cserélni kéne,nem olyan jó már ez,meg egyébként is van újabb,jobb,faszább és minő véletlen most szuperakciós!!,a használtakat meg lepucolva gumiápolózva (majdnem új árba)lehet rásózni egy csóringerebb emberkére...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ajánlanám figyelmetekbe ezt a tavai gumi tesztet.
Van itt minden vegyesen. A négy évszakos a Michelin CrossClimate.
Összeglalva:
Fékút szárazon aszfalton 60 kph-ról:
Michelin CrossClimate: 13.9m
Újszerű prémium nyárigumi: 14.3m
Goodyear Ultra Grip9: 16.6m
Ezt 2.7 méterrel a 4s nyertel a télihez képest :)
Fékút nedves aszfalton 60-ról:
Michelin CrossClimate: 14.6m
Újszerű prémium nyárigumi: 14m
Goodyear Ultra Grip9: 16.m
Ezt megint a 4s nyerte a téligumihoz viszonyítva 1.4m-el
Fékút nedves műgyantán 40-ről (jég szerű anyag):
Michelin CrossClimate: 13.9m
Újszerű prémium nyárigumi: 26.2m
Goodyear Ultra Grip9: 17.7m
Ezt bizony a téligumi nyerete a 4shez viszonyítva 8.5m-el :)
Összegzésnél a prémium kategóriás 4s csak feltételesen ajánlott plecsnit kapott.
Szóval mindenki eldöntheti melyik lehet a jobb: Nyáron téligumi átlag 2.5 méteres + fékúttal, vagy a 4s télen +8.5 m fékúttal.
Akkor most ki veszélyeztet kit?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
javítás az nedves műgyantás résznél elírtam a 4s és a nyári fékútjait :)
4s: 26.2m , nyári: 35.5m
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Szóval mindenki eldöntheti "
Nézzük akkor(OMSZ adatbázisból 10 évre visszamenőleg országos átlaggal számolva)
száraz út 0C fölött~70%
csapadékos idő,nedves út 0C fölött~25%
fagyos,havas út 0C alatti napi hőmérséklet~5%
Jöhet a döntés...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"hogy télen az árok melyik oldalán állsz meg"
Ez ugyanúgy igaz nyárra,télre,őszre...ha balfütyi vagy.
Egyébként kár,hogy arról nem készül statisztika,hogy hány ember hajszolja magát a balesetbe vagy a halálba,mert megetették vele,hogy neki szinte "mágnes" van a keréken...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!