Daewoo matiz?
Nekem ilyet adott hozzá az olajboltban:
Synthetic gear oil
full synthetic gearbox & differential oil
speciality
q8 t65 sea 75w-90 api gl-5
Matiz 0.8 s
Erős idegzetűeknek, ingázóknak...
Szöveges ítélet
Magán célból keveset autózok. Emiatt egy olcsó fenntartású, új autót akartam venni, a külső nem volt érdekes. Nagy csomagokat nem hordok. Országjáró túrákat nem csinálok, de ha nagyon muszáj 5 ember is be tud ülni rövid időre. A héten 5 napot biztosan a garázsban áll. Ilyen használat mellett minek tartsak fenn egy 3 milliós kocsit? 1.6m ért akciózták a márkanév váltás miatt. Tehát megvettem.
Összességében elégedett vagyok vele, leszámítva, h ha férfiember ilyen autóba ül, akkor számíthat némi röhejre a mai "felmelegedett" világunkban. Ja és számíthat arra, h bármekkora sebességgel halad biztos, h vki meg akarja majd előzni.
Volt műszaki probléma is az autóval. 15e km táján tökéletlenné vált az égés és kokszlerakodások keletkeztek az égéstérben. Ezt a folyamatos checklámpavilágítás jelezte is nekem. A szervízben a rossz vezetési stílusommal okolták a dolgot. Ez azért vicces, mert sofőrként dolgozom és a céges kocsikat is ritkábban kell javítani ha én használom. Mindegy, azért meghallgattam őket.
Kb 10-15 alkalommal voltam szervízben emiatt. Volt h csak egyszerűen "kiütötték a hibakódot" Volt, h gyertyahézagot állítottak. Cseréltek EGR szelepet. Aztán lambdaszondát. Levették a hengerfejet és koksztalanították. Végül, már a 2. szervízben /a GM ügyfélszolgálat közbenjárásására/ megtalálták a hibaokot: a gytranszformátort. Kicserélték és most úgy tűnik, h jó. Most cseréltem fényszóróizzót és zörög a kalaptartó.
Jó útviszonyok mellett sztem egész jól vezethető, kicsit gokartos a dolog. A kanyarokat is szépen veszi a közhiedelemmel ellentétben, de CSAK jó úton. Ha van egy kis hupli az ívben, ami megdobja, akkor tényleg odébbcsúszik. Vigyázni kell. Észben kell tartani, h milyen felhasználásra gyártották. A váltó sz.r.
A fogyasztás nálam 5.5l. A biztosítás olcsó. A gjadó olcsó. A 3db kötelező szervíz megvolt 25e/db áron. A fent leírt mizéria ingyen volt, mert garanciális időszakban történt.
Most 25e nél vinnem kell már műszakiztatni. de sztem azt is olcsón megúszom.
....Megvolt a műszaki+zöldkártya. Hát nem volt olcsó. Mondjuk kicseréltettem a motorolajat, hajtóműolajat, légszűrőt, benzinszűrőt, gyertyákat. Kellett még cserélni a fékbetéteket+szabályoztatni a féktárcsát. Mindennel együtt 72ezer volt.
A check lámpa MEGINT világít. Emiatt a zöldkártyát csak az ismerős szerelő trükközésével lehetett megszerezni. Igaz, volt olyan h magától kialudt a lámpa,de néhány nap múlva ismét világítani kezdett. Ezenkívül hidegen mintha nem járna az egyik henger, olyan egyenetlen a motor járása. Melegen ez a probléma megszűnik.
Hibalista
- EGR szelep, lambdaszonda, gyújtótranszformátor-egység
Desok bajod van XD
Miért van az hogy a Swiftemben még minden gyári,nincsenek "kokszlerakódások",kisipari gyújtáskábelek stb stb..
300 000 km van benne,98'-as évj.
Megmondom.Mert napi használatban van.
Kérdező ha te néhanapján tötyörkészel vele egy kicsit azzal teszed a legtöbb rosszat az autónak.Persze hogy minden elmegy fosni rajta
Igazából őszintén leszarom,hogy mit érzel Kedves kérdező..
Azt majd az emlékirataidban írd meg
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!