Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen a jó váltó?

Milyen a jó váltó?

Figyelt kérdés
Honnan lehet tudni, hogy egy autóban jó vagy nem jó a váltó? Nem a működőképességére gondolok.
2016. okt. 7. 11:15
 1/5 anonim ***** válasza:

Számomra a jó váltó mindenképpen rudazatos,és a hátramenet az 5. alatt foglal helyet.

Továbbá azt szeretem,ha egyértelműen kapcsol,nem lehet mellé váltani,és egyszerre könnyeden finoman mozog a kar,de közbe érzem is a váltást,nem csak egy rudat tologatok a semmibe.


Holtjáték,váltóút,váltórúd hossza kevésbé érdekel.

2016. okt. 7. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

"Számomra a jó váltó mindenképpen rudazatos,és a hátramenet az 5. alatt foglal helyet. "


A rudazatos dolog az igaz, de a hátramenetes dolog nettó hülyeség. Már csak azért is, mert mivan, ha 6 sebességes az autó? Meg amúgy is a jó váltós autókban (pl BMW-k) fent az 1-es mellett van a hátramenet. Persze ez nem is jelent semmit, csak mondom.

A váltót akkor szoktuk jónak mondani, hogyha rövid úton jár, tehát ha például 1-ből 2-be húzod, akkor 8-10 centit kell húzz csak a karon, nem vagy 20-at. Mikor beteszed sebességbe, akkor kell érezz egy enyhe kattanást, hogy igen, bement sebességbe az autó. Nem mint sok sz*r váltójú autónál, hogy azt sem tudod, hogy most bement e rendesen sebességbe, vagy nem. Üresben tökéletesen középre ugorjon a váltókar, ez azért fontos, mert így tudsz gyorsan 2-ből 3-ba váltani, nem is kell oldalra tolnod a váltókart, csak érzéssel előre. Az 5-dik sebességnél nem kell vagy 5 centit jobbratolnod a kart a 4-hez képest, hanem éppen egy picit, hogy szintén gyorsan tudj váltani. A rükverc legyen szinkronizált, nem hogy minden második hátramenet kapcsolásnál akkorát reccsen a váltó, hogy azt hiszed, szétmegy, a járókelők pedig azt hiszik, hogy béna vagy. Nem hiszem el, hogy 2010-ben is voltak olyan új autók, amiben nem volt szinkronizálva a rükverc.

Amúgy jó váltójú autók: összes régebbi BMW (már amelyikben nincs sz*rrá kopva), sportosabb Audik, például Audi TT (nekem az tetszett a legjobban). A középkategóriában kiemelkedik a Ford, nagyon szuper váltót tesz az olcsó autóiba is már vagy 20 éve, olyan jó váltók vannak benne, mint egy sokkal drágább autóban.

2016. okt. 7. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Ja meg amit én nagyon szeretek, az az, ha rövid a váltókar (minél rövidebb, annál jobb a váltásérzet), és minél alacsonyabb az üléspozíció. A kezed nem kell csüngesd, hanem a könyöklővel egy magasságban van. Ilyenek a BMW-k, de a Passatokat is nagyon szeretem ebből a szempontból.
2016. okt. 7. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Az a jó váltó, ami neked megfelel. Én a Fiat 124-származékok (124, Lada, 125) váltóin nőttem fel, nekem az a jó, ha a fél méteres karral is tökéletesen érzek minden egyes kattanást az arretáló szerkezetben. De ha az emberbe szorult egy kis érzés, akkor akár még a Tavrija legendásan pocsék váltójával is megtalál minden fokozatot elsőre.
2016. okt. 8. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

4-es

De attól, hogy én az IFA-n is meg szoktam találni minden sebességet egyből, nem jelenti azt, hogy jó is az a váltó, vagy hogy nem utálom.

2016. okt. 8. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!