Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok erről a VW Golf...

Mit gondoltok erről a VW Golf IV GTI-ről?

Figyelt kérdés

[link]


Jó vétel lenne?


2016. okt. 6. 11:04
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:

kedves 13, valóban nem vagyok fullos VW szakértő, mert alapból nem vagyok VW-es. De éppen eleget láttam belőlük, illetve vezettem, szereltem eleget. Szakmám, bocs. A IV-es lehet kényelmesebb, mutatósabb, csillivillibb, stb. A III-as egyszerűbb, fapadosabb, kicsit kopogósabb, puritánabb autó. Viszont, ami sokkal lényegesebb szempont, a nem "veretős", de nem is agyonkímélt példányait összehasonlítva a két autónak (tehát átlagos, napi használatban lévők, rendszeres karbantartás, lelkiismeretes ám de hozzá nem értő tulajjal) a Golf III sokkal időtállóbb, minden szempontból. Személy szerint az alacsonyabb építése is jobban tetszik, ahogy a két generáció GTi modelljeinek ha a futóművei között kell dönteni, inkább a Golf III. Feszesebb, sportosabb, tény, nem igazi "élményautó" egyik sem, mivel elöl kaparnak (mondjuk Golf III-ban a "syncro" nevű összkerekesekkel lehet vadulni, de nem tudom GTi-t szereltek-e vele, VR6-ost igen). Ja, és ne felejtsük el, generációs ártalom, illetve az autóipar rákfenéje, ahogy telik az idő, egyre több mindent tesznek az autókba, tehát nehezebb lesz. Egy Golf III gti legalább 100 kg-al könnyebb a IV-esnél (de lehet keveset mondtam), ami szintén nem hátrány, ha vadulni kell a gép.

Lehet nem vagyok VW profi, de tudom miről beszélek.

És ha már gti, akkor nagy valószínűséggel emberünk tényleg a "boyracer" kategória, arra meg tényleg egy végletekig egyszerű, és nem utolsó sorban minél könnyebb autó kell, egyszerű szerelhetőséggel, és minél olcsóbb fenntartással.

2016. okt. 10. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim ***** válasza:

Még a 90 lóerős TDI-ből is volt összekerekes Golf IV-ben.

Egyébként érdekes, mert az én összes szerelő ismerősöm, akinek szintén ez a szakmája egyöntetűen azt mondja, hogy a Golf IV messze jobb, mint a III-as, az meg mondjuk nem csilivili dolog szerintem hogy nem rohad úgy porrá az alja... Egyesek még azt is mondják, hogy a IV-es jobban össze van rakva, mint az 5ös

2016. okt. 10. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim ***** válasza:
A 90-es évek elején még tartósabbra tervezték a kocsikat az biztos. De azért manapság már figyelembe kéne venni azt is, hogy mennyire biztonságos egy autó. Mert önhibánkon kívül is belénk jöhet valaki és szívesebben ülnék olyankor egy euroncap szerint 4 csillagos vasba, mint max 1.5-esbe (1991 körül ez volt a csúcs, ha jól emlékszem). Meg úgy vagyok vele,a most 18-20 év körüli autókba már nem kell alapfelszereltségnek lennie a szerszámos ládának, ha normálisan karban van tartva. A bonyolultsága meg a korral jár, nem kell leragadni a multban. 10 év múlva már a Golf VI. lesz a fiatolok számára elérhető "menő" autó
2016. okt. 10. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:

Hát nem tudom. Nekem 20 év múlva is a most 25 éves Opelem lesz az etalon. egyszerű 2000-es, 8 szelepes benzinmotor, szervón és első el. ablakokon kívül semmi extra, még abs se, bagóért szervizelem, karban tartom, vigyázok rá. Ez a "hobbi" autóm, ha úgy tetszik. Ha olyanom van előveszem, de javarészt most már vigyázás van. Pár éve mondták, hogy hülye vagyok, hogy egy ilyen "tömegautóra" vigyázok és költök, de ma már szinte kuriózum, megfordulnak utána, mert jó állapotban van (nem patent gyári, de jó állapot), és ritka (amik még futnak, azok javarészt melós autóként leélt példányok). Szinte havonta kapok rá ajánlatot ténylegesen hozzáértőktől, hogy nem akarom-e eladni. HÁT NEM. A mai gépek ezt a státuszt sose fogják elérni, mert annyira a fogyasztói társadalomnak lettek gyártva, tervezett elavulással, hogy akárhogy is próbálsz rá vigyázni (újonnan megveszed és tényleg mindent megadsz neki amire egy autó csak vágyhat), jó ha 15 évet kihúz, és akkor már összeteheted a két kezed. Vannak nagyon szép autók ma is, nem azt mondom (a Golfok pont nem ezek, de pl a Kia Optima az gyönyörű) de ezek sose lesznek generációs autók. Mi több, nem hagynak túl nagy nyomot az autóipar történelmében, mivel formaviláguk a szélcsatorna objektív eredményeinek köszönhetően szinte megegyezik márkafüggetlenül, mindent gyártanak már mindenhol, a k**va anyjukat is eladják a gyárak jó pénzért, nem hogy a licenszeket, szóval az autóipar már rég nem az, ami volt egy 20-30 éve. Minden kornak megvannak az ikonikus verdái, de ha ma előhúznak egy megőrzött vasat akár a 80-as évekből (nemhogy korábbról) az értéknek számít, és az igazi autófanatikusnak összecsordul a nyála.

Még mindig azt mondom, ha GTi, akkor max Golf III. Ha "gti-zés" a cél, vadulni stb, akkor ott a sokcsillagos EURO NCAP se ér semmit, ha egy eszetlen hajtásnál elszállsz. Ott nem véd meg a légzsákok hada, a különböző vezeéssegítő elektronikáról nem is beszélve. Sokszor inkább rosszat tesz, mint jót, feltéve ha tényleg tudsz mit kezdeni magad is egy helyzettel (ha meg nem, mert tegyük fel mazsolaként felelőtlenül vereted neki, ott az elektronika -ESP és társai- se ment meg. Voltam olyan helyzetben, hogy ha nem tudom az adott autó ESP-jét "legyőzni" akkor simán árkot fogunk. Ónos eső, nem láttam, hogy le van fagyva, kanyar, nulla tapadás elöl, autó egyenesen ki a kanyarból. Az ESP meg méginkább kifele vitte, az ABS meg darált a legapróbb fékpöccintésre is. Nagynehezen átdobtam alulkormányzásból (amit a tapadásukat vesztett első kerekek és az ESP túlbuzgósága okozott) túlkormányzásba (visszadobtam két fokozatot, motorféknek hála "előreesett" az autó, így lett annyi tapadás elöl, hogy tudtam kormányozni, majd kormány beteker a kanyarba, így kidobta szerencsére a seggét), mondván inkább pördüljek meg, mint hogy egyenesen beleverjem az árokba a vasat, túlkormányzásból könnyebb kihozni, és láss csodát, sikerült. Ha nincs rutinom, hiába van ESP, ABS minden csoda, árokba csapódunk, és rommá törjük az autót. Szerencsére a saját autóm az "buta", így meg tudtam tanulni kezelni az ilyen helyzeteket nyersen.

Szóval köszönöm, az ilyen modern csodákból már csak ezért sem kérek.

2016. okt. 11. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!