Mi az a testvezeték?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A test a földelés. Ha nincsen vmi leföldelve az gond mert megvághat az áram.
Ha nézed az f1 et akkor láthatod amikor beállnak a boxba akkor átmennek két csíkon. Az a földelés mert hatalmas statikus energiával rendelkezik a kocsi és az el kell vezetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ez sem rossz megközelítés (statikus elektromosság leföldelése) és bele is lehet mayarázni... De nem erről szólt a kérdés.
Az elektronok csak zárt áramkörben tudnak mozogni. Az akkumulátor úgy működik, hogy van neki pozitív és negatív pólusa, az elektron elindul a negatívról és szépen körbesétál a vezetéken, meghajtja a fogyasztót, majd beballag a pozitívba és részéről ennyi (technikai áramirány esetén ez fordítva van). Hogy ott, benn mi történik, az most nem ide tartozik. De a lényeg: az elektron nem szeret zsákutcában menni, ha fogsz egy drótot és rákapcsolod a negatív pólusra, akkor az elektron nem indul el, mert nem tud hová menni. Elballag(na) a drót végéig és aztán mi van? Nem tud hová menni, megáll... Na, ő ilyet nem fog csinálni.
Elméletileg tehát minden fogyasztót két vezetékkel kell bekötni: az egyik megy az akkumulátor negatív sarkától a fogyasztó egyik végéig, a másik a fogyasztó másik végétől (egyébként kivezetéseknek vagy csatlakozóknak hívják őket) a pozitív pólusig. Így az elektron körbe tud járni és közben tud dolgozni ott, benn a fogyasztóban. Csodás. Viszont ez sok vezetéket igényelne, ami drágává, nehézzé és bonyolulttá teszi az elektromos rendszert. Így az akkumulátor egyik pólusát (szinte mindig a negatívat, de vannak ritka kivételek) hozzákötik az autó/motor vázához. Ez által a váz lesz a vezeték, ahhoz testelik le a többi fogyasztót, hiszen a váz vezet (már ha nem karbonból vagy fából van, de ez nem annyira gyakori), abban tudnak szépen gyalogolni az elektronok és meg lehet spórolni rengeteg drótot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!