Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tervezi esetleg valamelyik...

Tervezi esetleg valamelyik ország, hogy a közszolgálati autók (tűzoltó és mentő pl) elektromosak legyenek?

Figyelt kérdés
2016. szept. 24. 18:49
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem tartom valószínűnek.
2016. szept. 24. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Épp fordítva, ha meg is érjük, hogy a személyautók elektromosak legyenek, a tűzoltók akkor is dízelek lesznek szerintem, ahogy a mentők is. Nem lehet ott ba**kódni, hogy fúú, most lemerült az akku, nem tudunk kimenni...
2016. szept. 24. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudok róla, az ellenben mindenütt komoly probléma, hogy ha valóban ilyen 100-120 kWh-s akkumlátocsomagokat akarnak majd a gyártók, akkor hogy fogják oltani őket a tűzoltók. Tgk.-kat mai ismereteink szerint nem lehet dieselhez mérhető üzembiztonsággal mozgatni, mert erre még ez az energiamennyiség is kevés. Egy 10-15 tonna össztömegű tűzoltóautó cipelhetne magával nagyjából még jó pár tonna akkumulátort (a 2 tonnás Tesla Model S súlyának is a harmada az akku). A közúti akkumulátoros elektromos jármű ~1 tonna körül vagy az alatt tudna hatékony lenni, ehhez viszont az kéne, hogy a gyártók a fémimádat helyett hajlndóak legyenek végre a kompozit anyagokra átállni (s most nem a Trabant-féle duroplastra gondolok, bár az sem volt rossz).
2016. szept. 24. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Az elképzelés nem rossz.. de tűzoltáskor több köbméter vizet, vagy habot kell szállítani, mondjuk a Sasadi út tetejére..annak félúton annyi.

Vagy a létrát kitolni a SOTE tetejéig...csak a jó öreg dízel bírja.A mentőnél meg egy jólfelszerelt autót kell tolni több személyjel, viszonylag nagy sebességgel egy kis faluból a negyven kilométerre lévő városi kórházba..


..aztán húsz év múlva mit talál ki a Tesla, vagy a Samsung, azt nem tudhatjuk.

2016. szept. 24. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Tűzoltónál ne csak az utat számoljátok, tűzesetnél folyamatosan emelt fordulaton jár a dízelmotor, mert a váltó mellékhajtásáról hajtják a szivattyút, a magasból mentőknél és a műszaki mentőszereknél pedig olajszivattyú megy a mellékhajtásról, ezzel üzemel az emelő vagy a daruszerkezet.


Azért cink lenne egy magasból mentésnél 380-as dugaljt keresni, hogy fel tudják emelni a kosarat... :D


Azok az esetek sem ritkák amikor kivonulnak egy esethez, majd onnan tovább vonulnak egy másikhoz, amíg gázolaj van addig ez nem gond, de akksinál ez kicsit problémás lenne.

2016. szept. 24. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!