Üdv mindenkinek! Tudnátok segíteni hogy első autónak mi lenne a legalkalmasabb, ami kielégíti az legmegfelelőbb autós igényeimet?
Abban szeretném kikérni a segítségeteket hogy milyen autót javasolnátok megvételre.
Van pár fontos dolog ami nálam igen leszűkíti a kört:
-Legyen erő a motorban (110-max160LE), a fenntartási költségekre ne menjen rá a nadrágom.
-Megbízható autó legyen.
-Ne fogyasszon sokat(itt megjegyezném hogy a gázos(lpg) autótanácsot is meghallgatom.)
-A vásárlási keretet nagyjából max. 1M Ft lenne.
Első sorban VW-golf,-passat, Seat-leon, Skoda-superb autókat nézegettem, PD TDI motorokkal.
Ha megszületett a döntés kiváncsi lennék még a vásárlás utáni költségekkel (papírok, kötelező szervíz).
Egy 1.6 vti 160 lovas Honda se eszik sokat egy Civic hatch kasztniban például.
8 literrel elvagy átlagban,és tud menni is.
Nem volt a PD ótvar max az emberek fejében, ennyi erővel a CR is az, de ha neki alacsony költségű autó kell akkor a dízelek kiesnek valóban. Régi adagolósat meg ne vegyen, mert lomhák, és neki nem véletlenül kell 110+ lóerős.
Vegyél egy szívó benyásat, valami kétezrest, egynyolcast. Az úgy aranyközépút, igaz tankolni kell de nem annyira vészesen és könnyebben otthagysz a kúton minden tankolásnál pár ezerrel többet, mint egy bonyolultabb konstrukció miatt egyszerre százezreket a szervizre (tdi). Jó motorok azok, csak mindig legyen félrerakva legalább 200k ha valami van.
Aztán persze egy szívóbenzin is tönkremehet bármikor.
6#-nak az nem a pd rendszer hibája, ha 5-60000-et futott kocsikat behozzák külföldről és eladják 250000-el. Aztán meg szidják hogy mekkora sz@r. 101 le pd szinte elnyűhetetlen, megfelelő karbantartás mellett. Az viszont igaz, hogy a legújabb emissziós normákat nem tudta tartani és azért kellett leváltani.
A Toyota 2.0 d-cat meg hasonlóktól menekülj nagyon rossz konstrukció. Zabálják az olajt, 200000 km környékén hozzák őket gyűrű cserére. (napi szinten találkozok ilyennel)
Pd szerintem sem 1 milliós kategoria, mert a jobbak innentől kezdődnek. Viszont a sima TDI-k bőven beleférnek ebbe. Mindegy, hogy 90 vagy 110 le. Ha gyenge akkor chippeltesd + 502-es csúcsok és megy mint az álat :) Bár én az ilyen tuning dolgokért nem vagyok oda. Sőt inkább ellenzem, de ezek a motorok az a helyet, hogy bírják.
Nekem az összes szerelő ismerősöm ellenzi a gázossá alakítást. Mert ahhoz hogy működjön kikapcsolják az autó elektronikáinak egy részét, mert különben folyamatosan hibákat jelezne. Csak így mást sem fog jelezni a pl befecskendezési hibák.
vw 1.8 turbós motorja jónak számítanak.
Átlagba ilyen kaliberű autóknál számolhatsz 200000ft költséget a kötelező dolgok cseréjére (olaj, szűrők, szíj készletek) + átírási költésgek biztosítással kb 60-100000 ft
Még hozzátenném, hogy eleinte a PD nagyobb nyomást ért el, mint a közös nyomócsöves, így jobb volt egy ideig. De idővel a közös nyomócsöves leelőzte, mind nyomásban, mind vezérelhetőségben és ezzel nem csak nagyobb teljesítményt, jobb fogyasztást, hanem jobb emissziós értékeket is elértek.
Sajnos az idióta emissziós hülyeségek vágják tönkre a dízelt, azért is nem lett dízeles kocsim, mert hiába szeretem őket, de fenntartani kevés pénzből ép ész a benzinest mondja... Ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!