Első autós kérdés, tudnátok segíteni?
Ha nincs sok pénzed, akkor Mitsubishi nem épp a legjobb választás. Olcsón ilyen nagy márkából csak bontószökevényeket lehet venni, amivel folyton csak a gond lesz, és sok ráfordítással is csak éppen hogy csak lehet majd autónak nevezni. Gondolj csak bele, aki Mitsubishitvel autózott, és olcsón megválna tőle, az valószínű nem papósan vezetett és nem kímélte. Ha motor jó is, akkor a kaszni lesz rozsdakupac, amivel aztán nem semmit nem lehet már tenni...
A 90'-es évjáratú Opelokkal ugyanez van. Ha motorikusan jó is, a karosszériát eszi a filoxéra. Esetleg egy kési 90'-es évekbeli, vagy 2000-es körüli Opel Astrát javaslok, de abból is csak a 8 szelepest.
Csak egy vélemény volt...
Köszönöm 3as, valami ilyesmi hozzászólást vártam. :)
Az opelek közül amúgy a corsákat nézegettem, '97-'99-eseket. Esetleg ezekről van valami véleményed?
(A kérdésben hülyén írtam, a '90es évjáratot, úgy akartam, hogy 2000 előttiek)
Én a helyedben azért nem mondanék le a Mitsubishikről. Mivel írtad, hogy Opelből a Corsakat nézegeted, gondolom a japánoktól a Coltok jönnének szóba nálad. Ezekre azért nehezen lehet rámondani, hogy szét vannak hajtva. Biztos van köztük olyan is, de a többségét kb ugyanaz a réteg vette, mint a Corsakat. Tehát aki megbízható, mindennapos használatra alkalmas kocsit szeretett volna. Szóval szerintem ezek sincsenek jobban széthajtva, mint az Opelek. A Colt nem egy sportautó, amivel érdemes vadulni.
Igaz ami igaz, abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy a régebbiekből nehéz olyat kifogni, ami bár motorikusan jó, de a kasztniját eszi a rozsda. Persze nem lehetetlen, csak több kocsit is meg kell nézni. Leírásod alapján olyan 400 ezer ft környékén keresel kocsit, igaz?
Ennyiért mind a Corsa, mind a Colt jó választás lehet. Viszont a japánból egy pár évvel idősebbet kell nézned, hogy jó állapotúra bukkanj. Olyan 96-97 környékén keresgélj szerintem. Itt már a gömbölyű Colt faceliftelt változatait találod majd.
Végezetül még annyit, hogy fenntartásbeli különbségeknél azzal számolj, hogy a Colthoz valószínűleg kicsit drágábbak lesznek az alkatrészek. Persze hatalmas különbség nem lesz, szóval ettől még nem kell megijedni.
Igen, igen a coltokat néztem. Az az igazság, hogy nekünk is az volt az egyik mitsunk és bár már akkor sem volt egy fiatal darab amikor hozzánk került, soha nem hagyott ott minket sehol és a kötelező szervizeken kívül nem sokat látta autószerelő sem. Alkatrészek igen, drágábbak, de nem is kellett lépten-nyomon venni. Ezért is tettem fel a kérdést, mert egyrészt elfogult vagyok :), másrészt nem ismerem a másik márkát annyira (a családban sem volt sosem opel), harmadrészt az, hogy anno a mi autóink hogy működtek, abból még nem lehet általánosítani és gondoltam aki jobban jártas a témában tud némi támpontot adni.
Abban pedig egyetértek mindenkivel, hogy ilyen kategóriában, ennyi idős kocsit szinte lehetetlen úgy találni, hogy motorikusan is jó és a kaszni is szép. De hát valamit valamiért.
3-as vagyok. Továbbra is az a véleményem, hogy ugyanannyi pénzért Opelből jobbat találsz mint Mitsubishiből. Ha X pénzért van egy jó Mitsubishi, ugyanannyiért lesz egy sokkal jobb Opel. Én nem vagyok nagy Opelos, de szerintem Corsa helyett inkább egy 1,4-es 8 szelepes benzines Astra. Tágasabb, erősebb autó, persze valamivel többet eszik, mint a Corsa. Egész jó példányokat is ki lehet még fogni, az alkatrészek olcsóak, és egy viszonylag megbízható népautó. Persze nem csak ez a két autó létezik, van még bőven más márka.
Vételkor nagyon alapos karosszéria és motor áttekintés, és a próbaúton is mindenre kell figyelni.
Hátha valaki még elolvassa a válaszadók közül. :)
Megvettük az autót, amint komolyabban elkezdtünk nézelődni rájöttem én is, hogy nem olyan egyszerű ez ennyi idős kocsinál, szóval úgy 2 hét fölösleges mászkálás után mondtam, hogy vonatkoztassunk el a "milyen márka" vonaltól, a lényeg, hogy ne verjenek át. Én komolyan el sem hittem volna, hogy ennyi már bocsánat sz.rt van képük meghirdetni. (csak a a példa kedvéért, volt olyan "korrekt" kereskedő, aki kivonatja a kocsijait, de nincs próba rendszám, se semmi, elvinni próbakörre nem lehet, max. a kertek alá saját felelősségre, ráadásul egy láthatóan előzőleg rommá tört autót akart eladni, állítása szerint nem volt törve, de az első nyúlványa olyan ferde volt, hogy messziről ordított, a jobb első kerék meg tojás formájú, így a magam fajta még csak véletlenül sem tudja eldönteni, hogy mi miatt rángat, mint a veszedelem.)
Na mindegy is. Egy diesel Fiat puntot vettünk, én nagyon megszerettem, relatív sokat mentem már vele azóta és egyre jobb döntésnek érzem. Motorikusan teljesen rendben van, pár kopó alkatrészt cseréltünk eddig rajta, azokat jó árban be lehetett szerezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!