Üdv mindenkinek! Tudnátok segíteni hogy első autónak mi lenne a legalkalmasabb, ami kielégíti az legmegfelelőbb autós igényeimet?
Abban szeretném kikérni a segítségeteket hogy milyen autót javasolnátok megvételre.
Van pár fontos dolog ami nálam igen leszűkíti a kört:
-Legyen erő a motorban (110-max160LE), a fenntartási költségekre ne menjen rá a nadrágom.
-Megbízható autó legyen.
-Ne fogyasszon sokat(itt megjegyezném hogy a gázos(lpg) autótanácsot is meghallgatom.)
-A vásárlási keretet nagyjából max. 1M Ft lenne.
Első sorban VW-golf,-passat, Seat-leon, Skoda-superb autókat nézegettem, PD TDI motorokkal.
Ha megszületett a döntés kiváncsi lennék még a vásárlás utáni költségekkel (papírok, kötelező szervíz).
Köszönöm szépen a tanácsotokat!
Igen ez valóban így van hogy nehezen párosul és pont ezért kérem ki a tanácsotokat.
Persze néztem régebbi kis swifteket is csak ami kocsit vezetgetek néha az is benzines és 70 ló körül mozog és egyszerűen gyengének érzem. (nem versenyezni szeretnék vele csak egy egézséges autózást) :)
Ezért gondolkodtam a PD dízelekbe erő van bennük és nem esznek sokat.
2-3x ennyi pénzből vett autóra is ráköltheted a gatyád.
Ha egy 300ezres szervízszámlát katasztrófaként élnél meg akkor válassz inkább valami egyszerűbbet és gyengébbet.
VW-nél a PD befecskendezés egy vakvágány volt. A '90-es évek végén mindenki fejlesztette a saját common rail diesel motorjait, a pökhendi német mérnökök meg úgy gondolták, hogy ők majd biztos jobban tudják, hiszen mindenki más hüyle, hogy nem látják a PD motorokban rejlő zsenialitást. Na az idő meg is mutatta, hogy kinek lett igaza - a PD nem csak hogy megbízhatatlan és nehezen szerelhető (persze a CR-ek többsége sem egyszerű), de a soron következő emmissziós normákat sem tudták teljesíteni vele. De legalább baromi erős...(mondjuk ez a "ha már füstöl, legalább legyen erős" megközelítés pl. az előző VW-botránynál is visszaköszönt).
Fiat, Skoda már lassan egy évtizede forgalamz gyárilag is LPG-s autókat - gyenge lesz, de a többi követelményedet valószínűleg könnyebben fogják teljesíteni.
Erős motor + alacsony fenntartási költség kombó nincs. Persze attól is függ mihez képes alacsony vagy magas a fenntartási költség és azt sem tudjuk hogy mennyi pénznél mondod azt hogy a gyatyád is rámegy.
Én Skoda Fabia 1.4 16V 101LE kocsit ajánlanék mert nem eszik sokat, viszont 101LE elég jó egy 1.4-es motorhoz.
LPG-se rossz de használtan nincs nagy választék, az átalakítás meg akkor éri meg ha évekre és jó sok km-re veszed a kocsit.
LPG-ve nyugodtan fel lehet menni 2000-2400 köbcentiig, ha olcsón tudd a gázt beszerezni (nem 180-190 forintért)
1400 köbcentis autókat sosem értettem mi értelme van átalakítani LPG-re, hisz alapból 6-7 litert esznek.
Nekem 3000-es benzines van, 11 et eszik átlagba, de még mindig nem szántam rá magam az LPG-re, pedig nekem még a határ is közel van, és 120 forintért tudnék LPG-t tankolni.
Kb annyira jönne ki így, mint ha egy dízellel járna valaki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!