Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hallottam, hogy vannak "motorf...

AGM kérdése:

Hallottam, hogy vannak "motorfelújító" vagy "motorvédő" olajok, vagy adalékanyagok, melyet a motorba kell tölteni. Tudtok ilyet ajánlani, használ ez egyáltalán?

Figyelt kérdés
Sokat futott autóm benzinmotorjának szánnám.

2016. szept. 19. 20:32
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Vettem egy premium olajat multkor, a garazst is kifestette.
2016. szept. 19. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

motor felújító olaj adalék nem létezik

Illetve árúlnak ilyesmi néven valamit horror áron, de az átbacás.

Gondolj bele...

A henger falából lekopik az anyag(egy öntvény a blokk)

Szerinted van olyan anyag ami azt visszaépíti?:)

Ha lenne nem vinnék az autókar motor generálra.

Ha öreg,sokat futott autód van nakkor vidd el kompressziómérésre, ott kiderül mennyire van elkopva.

Mindenesetre ne vegyél ilyen kamu olajadalékokat.

2016. szept. 19. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Igy igy,sajnos a sok balek meg ráfut ezekre a szarokra,talán többet árt a motornak vele mint a normál olajjal...

A mozgás nélküli fogyókúrához hasonlítanám ezt a varázslatot,a sok zsírdisznó pedig megveszi a bogyókat méregdrágán de nem történik meg a csoda.

Volt ez a prolong 20 éve,befulladt a produkció mert szart sem használt sőt..

Most ismét elkezdték a néphülyítést gnolorp néven,friss balekok számára..

2016. szept. 19. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
75%

Ezek a motorfelújító adalékok annyit csinálnak, hogy sűrűbb lesz az olaj tőlük.

Te ebből annyit veszel észre, hogy az olajfogyasztás megállt.

A motorban a viszont a pár milliméteres furatokon a besűrűsödött olaj nem tud kellő mennyiségben átáramlani. Sem megfelelő kenés nem lesz, sem pedig hűtés (a motorolajnak a hűtésben is szerepe van ugyanis). A motorod rövid úton csapágyas lesz és innentől elkerülhetetlen a felújítás vagy a csere.

Inkább egyen meg a motor 1 liter olajat 1000 kilométerenként, mint hogy ilyen méz állagú szutykokat önts bele.

2016. szept. 19. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mindegy, hogy reklámozzák, a ledarált öntvényt nem

fogja gyári állapotára visszaépíteni. Az adalék akkor

megy bele, amikor a motor forog, tehát működés köz-

ben kellene javítania. A forgás miatt lehetséges, hogy

kiül az öntvényre az adalékanyag egy része, de az sem

lesz tartós, ugye a motor működése miatt.


Más megoldást próbálj meg.

2016. szept. 19. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Szerintem két különböző cuccot össszekevertél.

Van az ún. "flush oil", amit olajcsere előtt kell a motorba önteni és átjáratni vele - tulajdonképpen annyi a lényege, hogy hígabb meg felissza és kimossa azt az olajsárt és trutyit, amit a normál olaj nem tudott összeszedni vagy már nem tud megkötni élettartama végén.

Motorvédő adalékból meg annyi van, mint égen a csillag. Az nem igaz, hogy nem használ, hiszen magának a motorolajnak egyre jelentősebb része is gyakorlatilag csak adalék - minden gyártó másra esküszik. Nyílván csodát egyiktől sem kell várni, de használni használ. Az már más kérdés, hogy vajon szükséges-e egy jó motorolajon kívűl (aminek a tökéletes összetételét azért igen kíváló vegyész és gépész szakemberek kísérletezik ki) még több adalékot hozzákeverni a kenőolajrendszerhez. Sőt, bizonyos anyagok túlzott mennyisége vissza is üthet (lehet, hogy a túl sok cink-vegyület vagy hosszú arromás paraffinek ártalmasak - most csak írtam valamit). Szerintem ennek max. csak versenysportban van jelentősége - ott szokott is menni a sugdolozás, hogy ki mit önt a motorba, de tényleg csak nüanszokat jelent az egész szertartás, s igazából ott nem is az ilyen olcsó cuccokkal szórakoznak. Egy öreg közúti jármű motorjába pénzkidobás mindenféle kerámiákat meg nanobizgenyűket öntögetni.

Persze szó se róla, az adalékanyagokat áruló cégek marketingének egy része erősen épít az ezotériára - hogy ezzel majd órákat tud olaj, víz (sőt üzemanyag) nélkül menni az autó meg a "független teszt bebizonyította..." ,stb. - ez nyílván rizsa, de ugyanúgy gyártanak a nagy cégek is ezer féle keveréket. Igazából aki nagyon keres tényleg talál is pár összehasonlítást, de nagyjából ott is az szokott lennia végkövetkeztetés, hogy jó dolgok ezek (egy éppen csak bejáratott motorba), de nincs a piacon levő termékek között sok különbség - de még az adalékozott meg sima motor között is csak apró különbségek mutathatóak ki.

2016. szept. 19. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszi válaszokat! Én sem hittem el, hogy visszaépíti a dugattyú-és henger fala között létrejött kopást, bebaszna. Pusztán arra voltam kíváncsi, hogy többet árt, avagy használ-e a cucc. Maradok a gyári előírás szerinti sűrűségű olajnál.
2016. szept. 20. 19:44
 8/9 anonim ***** válasza:

Lehet én látom rosszul, de ha kerámia és nanoanyagok

vissza tudnák építeni a kopást, akkor ha az "lepattan"

róla, a forgótérben nagyobb kárt okozna...

2016. szept. 21. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
#8: Ez így igaz, de azért "nano", mert ezt csak nanoszkópikus méretben teszik meg, egy 200.000+ km-t futott motorban meg azért már minimum mikroszkópikus (de lehet, hogy már makró) kopás van. Szóval inkább csak az olajfilm szélén jön részre egy kopásállóbb réteg, arra viszont jó. De a mérettartományból is következik, hogy ha ez be is kerül a kopadékba, nem tud komolyabb kárt okozni - vagyis pont azért nem tud ártani, amiért nem is túl hasznos :) Meg mondjuk a kerámia az porózus a fémmel szemben, ez sem elhanyagolható tényező, de lényeg, hogy egy ilyen rétegtől biztos nem lesz jobban tömített a motor meg nyerik vissza a kompressziót a hengerek, stb., csak az olaj műküdését és súrlódást tudja javítani (ha javítja).
2016. szept. 21. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!