Évekig garázsban állt, majd a műszakin átment autó esetén milyen rejtett buktatók lehetnek?
Két-három évet garázsban ácsorgó Mazdáról beszélünk, tízéves kor felett, de egyébként kevés kilométerrel és szép állapotban, előtte folyamatosan szervizelve.
Megadhatta magát valami a sok használaton kívül töltött idő során, ami majd a vétel utáni aktív használatban egyszer csak kiderül?
Nem használ az autónak, ha hónapokat, éveket áll.
Az olajat mindenképpen le kell cserélni használatba vétel elött.
A tömítések, szimeringek esetleges károsodása sem kizárható, de nem is törvényszerű
Olajcsere,vezérlés csere,hűtő átmosás és új folyadék,fékfolyadék csere,összes szűrő cseréje,utána pedig szemmel átnézni az egészet.
Utána pedig menni vele sokat,és figyelni.
Bár több éves állás után én szétszedném a blokkot,kipucolnám az olajsarat,és szimeringeket cserélnék.
Nem néznek ott semmit nagyjából.
Igazából ha olajcsere nélkül vitték el a műszakira,akkor teljesen hanyagolnám a kocsit,ha csak nem vállalod hogy komplett generál kellhet a közeljövőben.
1.5-2 éves olajjal még oké eljárkálni műszakira,de 2-3-4 éves olajjal már motorgyilkosság
A müszaki vizsgán közlekedés-biztonsági szempontok vannak, nem foglalkoznak pl. olajcserével sem.
Mérnek károsanyag kibocsátást, ha az határérték alatti, motorikusan nem törődnek mással. Lengéscsillapítók, fékekek, gumiabroncsok állapota, kormánymű, kötelező világító és fényjelző berendezések működését nézik a müszaki vizsgán, a döglődő motor nem kizáró ok.
Ez persze csak annyiból érdekes, hogy tudatában legyél, a müszaki vizsga nem garancia arra, hogy az autó tökéletes állapotban van, a motorral ott szinte nem is foglalkoznak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!