Használt autó rejtett hiba, mit tehetek?
Két hete vettem egy használt autót kereskedőtől, néhány nap használat után felvillant a motorhiba lámpa. Most egyszer világít, egyszer nem. Szervizben kiolvasták a hibát, rossz a lambda szonda. A kereskedő nem akarja kifizetni.
Ezen kívül azt mondta, hogy megvan mindkét gyári kulcs az autóhoz, 2-t is adott. Később észrevettem, hogy az egyik nem ezé az autóé. Azt sem intézi.
Mit tehetek ilyenkor???
Igen, csak akkor a törvény alapján az egész motort ki kéne cserélje a kereskedő 2 hét után, mert csak...
Egy lambda szondából ügyet csinálni, ami egyik napról a másikra tönkremegy??!!
Nem a motor ment tönkre. A szonda csak egy alkatrész. Amúgy meg moror hibát is ki kell javítani. Ha máskép nem lehet felújítás. Ezen ne vitatkozunk már Tudom mit beszélek.
Amúgy, a Totálcar jogászának válasz. Használt autó garancia ügyben.
"A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák. EZek alapján előfordulhat olyan eset, amikor Ön elállhat a szerződéstől, ezáltal visszaadva az autót és visszakapva a vételárat. Hogy a konkrét esetben ez az eset fennáll-e, nagyban függ attól, hogy
- mennyit fizetett az autóért?
- mennyi idő telt el a vétel óta, és ezen belül mennyi idő a vétel és a hiba észlelése között, ezalatt mennyit futott az autó?
- mit tartalmaz a szerződésük az esetleges hibákat, illetve az autó állapotát illetően?
- hány éves az autó és mennyit futott a vásárlás időpontjában?
- milyen átvizsgáláson esett át az autó az Ön részéről, mielőtt aláírta voln a szerződést?
Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt.
Az Ön esetében ez azt jelenti, hogy ha a hengerfej már hibás volt, de Ön nem tudott erről, mert az nem volt nyilvánvaló és a kereskedő sem hívta fel erre a figyelmét, vagy a meghibásodás valamilyen olyan okra vezethető vissza, ami már a teljesítés időpontjában is megvolt, akkor kereskedő azért felelős. Ha kiderül, hogy a hiba oka a teljesítést követő nem megfelelő karbantartás, vagy a szakszerűtlen használat, akkor nem felelős a kereskedő.
Tisztelettel,
dr. Horváth Bence"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!