Hogy fogyaszt legkevesebbet az autó? Uresjáratban, kuplung benyomva vagy motorfékkel?
A motorfék a legjobb.
Ha kinyomod a kuplungot, úgy tudom, már fogyaszt valamennyi benzint az autó.
Az hülyeség amit a bmw-s barátod mondott!
Motorfék használatakor nem fogyaszt az autó, továbbá a féket is kíméled
Ez most tényleg igy van????!! Valaki még mondta, de nem hittem el!!!És én nagyon nagyon sokat veszem ki üresbe:)))) Nah jó, hogy akkor tényleg igy van ...spórlás helyett akkor csak a fogyasztásomat növeltem!!!
Bocsi az off-ért de muszáj volt leirjam!!
24/L
Lehet, hogy én értettem félre, de ha már nyomod a gázt egy kicsit a dugóban (szóval csorogsz), akkor többet fogyaszt mintha üresben gurulnál. Vagyis több benzin megy be, mert már hajtania is kell a kocsit, nem pedig csak a motort.
Legkönnyebben úgy lehet elképzelni, hogy minél jobban benyomod a gázpedált annál többet fogyaszt. Szóval, ha 4-esben mész 70-el, többet fogyaszt, mintha 5-ösben mennél ugyanennyivel és a gázpedál is lejjebb van négyesben, mint ötösben.
Ha félreértettem javítsatok ki nyugodtan, de nekem így jött le.
Így van ,a mai (autók dízel és benzin is) motorfék üzemben 0 / nulla üzemanyag befecskendezést kapnak azaz elvan zárva az üzemanyag útja a motor felé.
Viszont alapjáraton már újra kell neki üzemanyagot kapnia mert különben leállna.
Ezért magasabb az alapjárati fogyasztás mint a motorfékkori.
" Ha kinyomod a kuplungot, vagy üresbe teszed, akkor a motornak fent kell tartania a forgást, az alapjáratot, így mindenképp többet fogyaszt mint ha csak simán csorogsz a dugóban 2-esben vagy 1-esben. Ilyenkor ugyanis jut bele annyi anyag ami neki kell, de nem kell több mint az alapjáratra kell... "
Hát ez nagyon nem igaz! Az alapjáraton az üzemanyag kizárólag az alapjárat fenntartására kell, míg ha "csorgatod" az autót, az autó mozgatására is kell. Hiába alapjárat. Tehát egy alapjáraton álló motor fogyasztása nyilvánvalóan kisebb, mint az alapjáraton haladó motoré!
De az eredeti kérdés nem is ez volt.
Tehát a motorfék esetén a gépkocsi lendülete forgatja a motort, és annak belső ellenállása (értsd: súrlódása, kompresszióból eredő ellenállása) fékhatásként jelentkezik. Ez a motorfék, ahogy előttem is megírták párszor. Ilyenkor a modernebb autók elektronikája az alapjárati fúvókát IS elzárja, gyakorlatilag nem kap üzemanyagot a motor. Vannak olyan autók amiknek nincs alapjárati fúvókát elzáró szerkezete, ilyen volt például a Zsiguli korai verziója. Viszont ma már szinte mindegyik autó tudja a nulla üzemanyagos motorféket. Ha alapjáraton van a motor, az álló autó esetében egy minimális üzemanyag kell, hiszen a motornak járnia kell. Ettől az alapjárati gurulás, "mászás" abban különbözik, hogy a motornak van egy relatíve kicsi többletterhelése, az autó mozgatásából eredően.
Másik kérdés, hogy hogyan célszerű állni lámpánál, üresben kuplung nélkül, avagy sebességfokozatban benyomott kuplunggal. Ha az autó sebességben van nyomni kell a kuplungot folyamatosan, és a fogaskerekek csoportja ilyenkor forog a motor tengelyével együtt. Ez egy pici plusz tömeg ugyan, de nem jelentősen terheli jobban a motort mintha nem forgatná. Hogy mégsem célszerű a benyomott kuplung, annak az a magyarázata, hogy kuplungolásnál a kplungszerkezet kinyomócsapágya folyamatosan "dolgozik", És nem kicsi erőhatás miatt ilyenkor kopik is. Ha csak egy percig tartod lenyomva a kuplungot, azzal nyagyjából 20-60 szor többet terheled, mint egy sima váltáskori kuplungolással !!! (ha 1-3 másodpercnek veszek egy kuplungolást) Ez ugye egy két esetben még nem probléma. De ha valaki ezt szokta meg és rendszeresen így áll a lámpáknál, a Kuplungszerkezet élettartamát rövidíti meg nagyon jelentősen! Célszerű tehát emiatt (is) üresben, a kuplungpedál nyomása nélkül megvárni amíg mehetünk.
Tehát fogyasztási sorrend a következő:
Motorfékes lassítás ---> (elvileg nulla fogyasztás)
alapjárat, autó áll ---> (minimális fogyasztás, 0. fokozat)
alapjárat, autó áll ---> (minimálisnál picit több fogyasztás, kuplung nyomva)
alapjárat autó mászik ---> (minimálisnál picit még több fogyasztás)
maci
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!