Hogyan tudnám elsajátítani a normális kuplungkezelést?
Oktató autó 1,3-as benzines volt, elindulásnál csúsztattam mindig a kuplungot. Dízel autóba ülve most, rokon szerint abszolút rosszul vezetem. Sokáig csúsztatom a kuplungot. Addig tartom a kuplungot még 15 km/h -ig kb felgyorsul a kocsi. Másik problémám a váltással van, mindig van egy kis szünet meg enyhe rántás. Nem akarom szétcseszni a kocsit, de egyszerűen nem áll rá a lábam. Oktató autóban is az utóbbi jelenség mindig jelen volt.
Jól jönne egy-két tanács, hogyan csináljam.
Azaz igazság szülővel nem szívesen megyek, mindenbe hiba van akkor.
'Addig tartom a kuplungot még 15 km/h -ig kb felgyorsul a kocsi. '
Hat ez benzinesnel is hiba, feleslegesen koptatja, egeti a kuplungot. Csusztatni addig kell, amig elindul, max. 3-4 km/h sebessegnel mar siman le lehet lepni a kuplungrol (alapjarat-kozeli gazzal).
Keress egy helyet ahol nem zavar senki.
Állj a gázra,tartsd 3-4 ezres fordulaton,majd ugorj le a kuplungról.
Utána szintén tartsd fordulaton,de már elég csak 2-3 ezren,és finoman,lassabban engedd a kuplungot.
Utána pedig próbáld azt,hogy egyszerre engeded a kuplungot,és amikor kezd fogni,akkor adsz gázt,és onnantól gyorsan felengeded.
Játék az egész,rá kell érezni.
Ismeretlen kocsin tapasztalt sofőrök is hajlamosak eleinte csúsztatni,ha nagyon fent fog a kuplung.
Gyakorolj.
Ha van lehetőség, akkor ne forgalomban. Pl. ha van udvarotok, akkor az elindulást, kettőbe váltást gyakorolhatod.
Én is kis benzinesen tanultam. Utána egy jóval erősebb dízelt vezettem először. Annyit mondtak, hogy hamarabb váltsak. Pl. soha nem guruljak 1-ben, hanem ahogy elindult rögtön váltak kettőbe.
A váltásnál is gyakorlás kell, hogy ne legyen rántás, szünet. De majd ahogy vezetsz, idővel kialakul.
azt írod, hogy most dízeled van. Akkor eleve nyerő vagy, mert lényegesen kisebb fordulaton, igen kevés csúsztatással indulhatsz, aztán ha már pocit gurul(5-10km/h) akkor teljesen felengeded a kuplungot..némi kövérgáz, és utána egyszerre veszed le a lábad a gázról, és nyomod ki a kuplungot..ekkor jöhet a következő fokozat..kuplung fel, ezzel egy időben gázpedál..
Ne hívj senkit segítségül, hanem egyedül menj gyakorolni..így négyszemközt elárulom, sok-sok tízezer embernek volt ilyen problémája...te csak az egyik vagy..
fel a fejjel...gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj..(egyedül)
2-es: 3-4 km/h-t csak az extra rövid egyessel rendelkező teherautók, furgonok viselik. Durván 1200-1500-as fordulat alatt nem jó egy autónak a terhelés, az meg kb. 8-10 km/h körül van. Nekem egyesben kb. 6 km/h az alapjárat.
A kérdésre: én az egyik exemet úgy tanítottam meg (és azóta nagyon jól vezet a csaj), hogy csak harmadikban volt szabad elindulni, így egyesben gyerekjáték lett neki. Illetve mikor meglett a jogsija, ő is sokszor durván váltott, így megtiltottam neki, hogy a kettest, meg a négyest használja. Gyorsan belejött, hogyan kezelje, így azóta nincs ezzel se gondja.
Először is köszönöm a sok tanácsot! Nem hittem ennyien fognak majd írni.
Keresek a közelben valami elhagyottabb részt, irodaparkoló van nem messze. Hétvégén üres szokott lenni többnyire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!